Świetliki kolejny raz obchodziły nietypowe święto. Tym razem był to Dzień Dyni. DYNIA to ogromne, radośnie kolorowe warzywo kojarzące się nieodmiennie z jesienią ale najwięcej radości dostarcza dzieciom. Na zajęciach dzieci poznawały dynie zewnątrz i od środka upiekły dyniowe babeczki. Wszystkie sale zostały udekorowane portretami dyni wykonanymi na zajęciach plastycznych. Również z okazji „dnia dyni” odbyły się różnorodne zabawy muzyczno-ruchowe z bohaterką dnia w roli głównej. Nauczyciele przygotowali wcześniej fotobudkę. Sesja zdjęciowa to dla dzieci atrakcja i świetna pamiątka. To był bardzo wesoły dzień w świetlicy nie tylko ze względu na różnorodne zabawy ale także pod kątem edukacyjnym.
B. Chmielewska, M. Gawlik, B. Kowal, R. Świątkowska - Wrona
Szanowni Państwo, Rodzice, Uczniowie!
Zachęcamy do wysłuchania 2 odcinka bibliotecznego podcastu „Bibliowrotek”.
Rozpoczęliśmy cykl „Z biblioteką na Ty”, w którym rozmawiamy z czytelnikami, użytkownikami i sympatykami dąbrowskiej biblioteki. Te swobodne konwersacje pokazują, jakie pełne pasji i barwne indywidualności można spotkać właśnie w bibliotece.
Gościem drugiego odcinka był Sławomir Bator, nauczyciel języka polskiego, historii i plastyki w Szkołe Podstawowej nr 2 im. M. Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej.
Wśród szerokiego wachlarza zainteresowań naszego rozmówcy znalazły się: historia, teatr amatorski i cukiernictwo artystyczne.
Sławomir Bator jest członkiem Bractwa Rycerskiego „Poczet Bagiennych z Wieżcy”, honorowym seniorem Tarnowskiego Bractwa Rycerskiego „Gladii Amici”, a także inicjatorem, reżyserem i scenarzystą sztuk scenicznych, w których młodzi ludzie mogą sprawdzić swoje umiejętności aktorskie. Wspólnie z żoną prowadziTortowa Kuźnia, w której realizuje swoje pasje artystyczne.
Tematem podcastu są gry planszowe, których nasz gość jest wielkim fascynatem. Czym są nowoczesne gry planszowe. Jakie korzyści płyną z grania w tradycyjne gry analogowe. Co wspólnego ma literatura z planszówkami.
Na te i inne pytania odpowiada podcast „W co jest grane? Czas na planszówki”. Polecamy!
Podcastu można posłuchać klikając poniżej:
link do podcastu na Anchor https://bit.ly/2HrAT8R
link do podcastu na Spotify https://spoti.fi/34khuj7
#Podcast #Gryplanszowe #Gramwplanszówki
Klasa 1a postanowiła się zmierzyć z kodowaniem w ramach akcji #CodeWeek, czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania 2020. Kodowaliśmy na papierze i komputerze. Z wszystkimi zadaniami poradziliśmy sobie świetnie. Programowanie jest wspaniałą przygodą i zabawą, rozwijającą logiczne myślenie.
M.Panek-Sojka
Kodowanie nie posiada ani barier wieku ani języka ani miejsca...można kodować właściwie zawsze, w każdym miejscu, nie zależnie od tego, ile mamy lat. Mając to na uwadze, uczniowie klasy 1c włączyli się do akcji Europejskiego Tygodnia Kodowania, czyli #CodeWeek2020. Nauka przez zabawę to jedno z założeń tej europejskiej akcji. Nasze klasowe działania realizowaliśmy pod hasłem ,,Kodowanie na karteczkach i ekranie”. Dzięki nim ćwiczyliśmy logiczne myślenie, koncentrację uwagi, umiejętność przewidywania kolejnych zdarzeń, czyli tak naprawdę przygotowywaliśmy się do właściwej nauki programowania. Podjęte działania ukazały również jak można kształtować, rozwijać kompetencje kluczowe- informatyczne u najmłodszych uczniów.
L.Wróbel
20 października klasa 3c wzięła udział w Europejskim Tygodniu Kodowania #CodeWeek 2020. Co robiliśmy? Graliśmy sobie w gry! W gry edukacyjne, które uczą programowania. Blockly Games to seria gier edukacyjnych przeznaczona dla dzieci, które nie mają doświadczenia w programowaniu komputera. To doskonałe ćwiczenia do rozwijania logicznego myślenia, orientacji przestrzennej i skupiania uwagi. Dzięki nim uczniowie krok po kroku poznawali techniki programowania.
A.Lichorobiec, A.Świerczek
W świetlicy zorganizowaliśmy już kolejne nietypowe święto tym razem w roli głównej wystąpiła rzodkiewka. Dzień Rzodkiewki rozpoczął się od zapoznania się z wartościami odżywczymi rzodkiewki. Te smaczne warzywa zawierają dużo potasu, witaminy C a chrupane między posiłkami stanowią niskokaloryczną przekąskę. Każdy kto chciał mógł przygotować sobie kanapkę z tym warzywem. Chętnych do skosztowania nie brakowało. Na zakończenie zajęć każdy świetlik wykonał pracę plastyczna z rzodkiewką, które zawisły w naszej świetlicowej galerii.
M.Gawlik