^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Klasa 1c odkrywa smak zdrowych gofrów na szkolnym kole kulinarnym „Gotuj z pasją”

gotujzpasja1c

Klejna grupa, tym razem z klasy 1c, miała okazję spróbować smaku własnoręcznie przygotowanych gofrów na szkolnym kole kulinarnym "Gotuj z pasją". Były nie tylko pyszne, ale też zdrowe – gofry udekorowano mnóstwem świeżych owoców! Uczniowie z entuzjazmem dobierali dodatki, tworząc kolorowe i pełne witamin kompozycje. Wspólne gotowanie przyniosło wiele radości i satysfakcji, a co najważniejsze – pozwoliło rozwinąć kulinarne umiejętności. Czekamy na kolejne spotkanie z jeszcze większą dawką kulinarnych inspiracji!
M. Gawlik

,,Odblaskowe pasowanie na Świetlika”

odblaskowepasowanienaswietlika

W dniu 31.10.2024 w świetlicy szkolnej odbyło się ,,Odblaskowe pasowanie na Świetlika”.
Podczas uroczystości uczniowie tegorocznych klas pierwszych zostali przyjęci do grona
,,Świetlików”. Pierwszoklasiści musieli przejść bardzo ważny test gotowości świetlicowej. Czekało na nich wiele prób sprawdzających ich wiedzę i umiejętności, które pokonali bez przeszkód. Wszystkie pierwszaki wykazały się znajomością Regulaminu świetlicy oraz doskonale poradzili sobie podczas ,,prób zabawy”. W nagrodę otrzymali odblaskowe nagrody. Serdecznie gratulujemy i witamy w naszym gronie.
A.Magoń, L. Furga, J. Wróbel

Europejski Tydzień Kodowania w klasach 4-8

Europejski Tydzien Kodowania4 8

Europejski Tydzień Kodowania zrealizowaliśmy również w klasach 4-8 naszej szkoły. W tym czasie wszystkie klasy z ogromnym zaangażowaniem wzięły udział w zajęciach, które miały na celu wprowadzenie uczniów w świat programowania oraz rozwijanie ich umiejętności cyfrowych, co w dzisiejszych czasach jest niezwykle istotne. 
Wszyscy nauczyciele informatyki prowadzili zajęcia, wykorzystując różne narzędzia, takie jak Baltie, Scratch oraz inne programy edukacyjne. Uczniowie uczyli się nie tylko podstaw programowania, ale także rozwijali swoje umiejętności logicznego myślenia i kreatywności. Zajęcia były różnorodne – od tworzenia gier i animacji w Scratchu, po bardziej zaawansowane projekty w Baltie, które pozwalały na eksperymentowanie z kodem i wprowadzanie własnych pomysłów w życie. 
W trakcie Europejskiego Tygodnia Kodowania uczniowie z klas 4-8 pracowali w grupach, co sprzyjało współpracy i wymianie pomysłów. Wspólne rozwiązywanie problemów oraz dzielenie się doświadczeniami były nieodłącznymi elementami naszych warsztatów. Dzieci z entuzjazmem podchodziły do każdego wyzwania, a ich zaangażowanie i kreatywność przyniosły wspaniałe rezultaty – wiele interesujących projektów, które mogliśmy podziwiać na zakończenie tygodnia.
Na zakończenie pragniemy z radością podkreślić, że certyfikaty za udział w CodeWeek 2024 otrzymali pani Justyna Wajda oraz pan Paweł Mikos. Ich wysiłek i zaangażowanie w promowanie kodowania wśród uczniów zostały docenione, co jest osiągnięciem dla całej naszej społeczności szkolnej. 
Nauczyciele informatyki

Europejski Tydzień Kodowania w klasach 1-3 i oddziałach przedszkolnych

kodowanie1 3

W dniach 14-27 października uczniowie klas 1-3 oraz oddziały przedszkolne naszej szkoły z wielkim zaangażowaniem obchodzili Europejski Tydzień Kodowania! Były to dni pełne radości, nauki i wspólnego odkrywania fascynującego świata programowania. W ramach obchodów każde dziecko miało szansę spróbować swoich sił w kodowaniu, zarówno na komputerach, jak i w zabawach bez użycia technologii.
Dzieci zaczynały od prostych działań – tworzyły animowane postacie i układały sekwencje ruchów w grach edukacyjnych, które krok po kroku wprowadzały je w świat kodowania. Zajęcia na komputerach przyciągnęły uwagę wszystkich, nawet tych, którzy wcześniej nie mieli z nimi wiele do czynienia. Pracując na intuicyjnych, kolorowych platformach, uczniowie zdobywali nowe umiejętności w przyjazny i przystępny sposób.
Ale na tym nie poprzestaliśmy! W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania dzieci kodowały także „na żywo” . Dzięki temu najmłodsi mogli uczyć się podstaw logiki i sekwencyjności poprzez zabawę. Oddziały przedszkolne również miały swoje zadania – korzystając ze specjalnych mat edukacyjnych, dzieci przemieszczały się, „kodując” swoje ruchy, co przynosiło wiele radości i śmiechu!
Dzięki Europejskiemu Tygodniowi Kodowania uczniowie klas 1-3 oraz przedszkolaki miały niepowtarzalną okazję, aby zanurzyć się w świecie programowania w sposób dostosowany do ich wieku i możliwości. Każda klasa oraz oddział wniosły swój wkład w tę inicjatywę, a mali programiści pełni byli dumy z tego, czego się nauczyli – bo kodowanie to nie tylko przyszłość, ale przede wszystkim świetna zabawa! 
Nauczyciele klas 1-3 oraz Oddziałów Przedszkolnych

Podsumowanie Europejskiego Tygodnia Kodowania na zajęciach "Świat sztucznej inteligencji"

sztucznaal

W ubiegłą środę uczniowie naszej szkoły wzięli udział w zajęciach rozwijających pt. W świecie sztucznej inteligencji, które były podsumowaniem obchodów Europejskiego Tygodnia Kodowania. Podczas warsztatów uczniowie mieli okazję pracować w programie Lumen5, tworząc własne filmiki przy użyciu technologii sztucznej inteligencji. Było to doskonałe połączenie kreatywności i nowych umiejętności cyfrowych!
Zadaniem uczniów było samodzielne przygotowanie krótkich filmów, które podsumowywały ich doświadczenia i projekty związane z kodowaniem zrealizowane podczas Tygodnia Kodowania. Dzięki pracy w Lumen5 uczniowie nie tylko poznali podstawy sztucznej inteligencji w tworzeniu multimediów, ale także zdobyli certyfikaty, potwierdzające ich aktywne zaangażowanie w inicjatywy programistyczne.
Zajęcia te pozwoliły młodym twórcom poznać praktyczne zastosowania AI i nowoczesnych narzędzi cyfrowych. Cieszymy się, że uczniowie tak entuzjastycznie uczestniczyli w warsztatach, poszerzając swoje umiejętności i rozwijając zainteresowania technologią przyszłości!
Justyna Wajda
 

Fabryka Trójwymiaru w klasie 3b

3bfabryka

W środę, 30 października, w klasie 3B odbyły się zajęcia rozwijające Fabryka Trójwymiaru, prowadzone przez panią Justynę Wajdę. Podczas warsztatów uczniowie mieli okazję zgłębić tajniki druku 3D, tworząc własnoręcznie breloczki w kształcie andrzejkowych kluczy przy pomocy specjalnych pisaków 3D.
Zajęcia były dla dzieci nie tylko ciekawym wprowadzeniem do nowoczesnych technologii, ale również doskonałą okazją do rozwijania wyobraźni przestrzennej, precyzji i zdolności manualnych. Każdy uczeń wykonał własny, niepowtarzalny breloczek, czerpiąc radość z pracy twórczej oraz satysfakcję z efektu końcowego.
Zajęcia Fabryki Trójwymiaru to cykl zajęć mający na celu rozwijanie kreatywności i umiejętności technicznych uczniów. Dzięki takim spotkaniom dzieci mają szansę odkrywać nowe zainteresowania i zdobywać praktyczne doświadczenia, ucząc się przez zabawę w atmosferze pełnej zaangażowania i entuzjazmu.
Justyna Wajda

Spotkanie integracyjne klasy 1b

spotkanieintegracyjne1b

W ostatni weekend października klasa 1B wraz z wychowawcą, panią Justyną Wajdą, miała przyjemność uczestniczyć w wyjątkowym spotkaniu integracyjnym z udziałem rodziców. Inicjatywa zorganizowania tego wydarzenia wyszła od rodziców, którzy zadbali o każdy szczegół – przygotowali pyszny poczęstunek, w tym domowe placki, przekąski i napoje. Atmosfera była niezwykle ciepła i przyjazna, sprzyjająca budowaniu relacji i wspólnej zabawie .
Dzieci miały okazję skorzystać z licznych atrakcji, takich jak gry planszowe, zabawy na dmuchańcach oraz różnorodne gry zespołowe, co sprawiło im ogromną radość. Śmiech i radość towarzyszyły im przez cały czas, a wspólna zabawa pozwoliła wszystkim lepiej się poznać i zacieśnić więzi.
Serdeczne podziękowania kierujemy do pana Marcina Talara, taty Wiktorii, który z ogromnym zaangażowaniem wykonał profesjonalne zdjęcia z naszego spotkania. Dzięki jego umiejętnościom i pasji do fotografii, wszyscy będziemy mogli na długo wracać do tych wyjątkowych chwil, oglądając piękne kadry, które uchwyciły radość i wspólne emocje.
Równie gorąco dziękujemy Dyrekcji Szkoły, która wsparła nas, udostępniając sprzęt do robienia waty cukrowej i popcornu. Dzięki temu spotkanie zyskało dodatkowy urok i wyjątkowy charakter – zarówno dzieci, jak i dorośli mogli delektować się słodkimi przysmakami. Dziękujemy za możliwość skorzystania z zasobów szkolnych i wsparcie, które przyczyniło się do stworzenia niezapomnianych wspomnień dla uczniów, rodziców oraz wychowawcy.
Rodzice klasy 1b z wychowawcą Justyną Wajdą

Dzień Dyni

dzien dyniNasze przedszkolaki świętowały dzisiaj Dzień Dyni. W związku z tym wyjątkowym dniem zapoznaliśmy się z rodzajami i kolorami występujących dyń, poznaliśmy co znajduje się we wnętrzu warzywa, dowiedzieliśmy się jakie potrawy i smakołyki można przyrządzić z użyciem dyni, m.in. zupę krem, ciasto czy nawet lody o smaku dyni(!)oraz wykonaliśmy prace plastyczną i ułożyliśmy dyniowe puzzle. Na podwieczorek panie kucharki przygotowały dzieciom znany przysmak w niecodziennym wydaniu - babeczki dyniowe z kremem. Na koniec wszyscy pięknie ubrani na kolor pomarańczowy zapozowaliśmy wspólnie do zdjęć na naszej ściance z dyniami.

Galeria

7c przed Wszystkimi Świętymi odwiedza miejsca szczególnej pamięci

7cpamieta24W czwartek wraz z wychowawcą uczniowie klasy siódmej c zapalili znicze i poświęcili chwilę zadumy w szczególnych miejscach. Na poczatek cała grupa udała się na cmentarz wojenny, na którym spoczywają głównie żołnierze austro - węgierscy, niemieccy i rosyjscy z okresu pierwszej wojny światowej. Potem oddano hołd bohaterskim lotnikom Halifaksa, którzy zginęli niosąc pomoc płonącej stolicy oraz dąbrowskim ofiarom zbrodni katyńskiej.

Galeria

Projekt edukacyjny „Europa i ja” – konkurs rozstrzygnięty

konkursholandia

W ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Europa i ja” dzieci ze świetlicy wzięły udział w konkursie na najpiękniejszy wiatrak. W tym roku skupiamy się na poznawaniu Holandii – kraju tulipanów, wiatraków i przepięknych krajobrazów, który jest znany z bogatej historii i niezwykłej architektury. Wiatraki to jeden z najbardziej charakterystycznych elementów holenderskiego krajobrazu, dlatego dzieci z zaangażowaniem przygotowywały prace plastyczne, inspirując się holenderskimi tradycjami i kulturą.
Z radością ogłaszamy wyniki konkursu na najpiękniejszy wiatrak:
I miejsce: Maciej Ryczek i Dominik Kamiński, klasa 3a
II miejsce: Julita Solak i Emelia Socha, klasa 2b
III miejsce: Nikola Pyzik i Zuzia Minorczyk, klasa 2b oraz Kacper Węc, klasa 3a
Serdecznie gratulujemy wszystkim laureatom! Ich prace nie tylko zachwyciły estetyką i pomysłowością, ale także wspaniale ukazały ducha Holandii. Dziękujemy również wszystkim uczestnikom za trud i zaangażowanie włożone w stworzenie tych wyjątkowych prac.
M.Gawlik
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.