^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Jesień zapukała do świetlicy

jesien

Dzień Drzewa to święto wymyślone przez Juliusa Sterlinga Mortona, sekretarza rolnictwa Stanów Zjednoczonych, prywatnie miłośnika przyrody. Zaapelował on do rodaków, by 10 kwietnia 1872 r. posadzili drzewa. Dziś Arbor Day to akcja znana na całym świecie, w Polsce oficjalnie obecna od 2002 roku i corocznie obchodzona 10 października. Świetliki w tym roku nie posadziły drzewa ale obejrzały film pt. „Jak wyglądałoby życie na Ziemi bez drzew?” Fundacji Uniwersytet Dzieci. Postanowiły również wykonać plakaty XXL przedstawiające jesienne drzewa, które pięknie ozdobiły naszą świetlicę.

Galeria

M.Gawlik

Czytelnik września

Czytelnik

Drodzy Uczniowie! Od września, w zależności od sytuacji epidemicznej, będziemy publikować informacje o najlepszym czytelniku za dany miesiąc. Mamy już pierwszą osobę! Brawooo!!!

Zawody powiatowe w Indywidualnej Lidze Lekkoatletycznej

zawody2020

7 października odbyły się zawody powiatowe w Indywidualnej Lidze Lekkoatletycznej. Bardzo dobrze zaprezentowali się uczniowie naszej szkoły uzyskując wysokie lokaty w różnych konkurencjach:
Kamila Jedynak kl. 8a – I m. w biegu na dystansie 100 m, I m. w skoku w dal
Aleksandra Cholewa kl. 7d – I m. w biegu na dystansie 600 m
Milena Szułakiewicz kl. 7d – I m. w biegu na dystansie 300 m
Karol Stawarz kl. 8b – I m. w biegu na dystansie 300 m, II m. w biegu na dystansie 100 m, I m. w sztafecie 4x100m
Mikołaj Talanda kl. 8b – I m. w pchnięciu kulą, I m. w sztafecie 4x100m
Wiktor Minor kl. 8b – I m. w sztafecie 4x100m, II m. w skoku w dal
Patryk Tomoś kl. 8b – I m. w sztafecie 4x100m, II m. w pchnięciu kulą, III m. w rzucie oszczepem
Aleksandra Juras kl. 8a – II m. w rzucie oszczepem
Oliwia Klimaj kl. 8b – III m. w biegu na dystansie 100 m
Szymon Biedroński kl. 7c – III m. w skoku w dal
Kasper Kochanek kl. 7a – III m. w pchnięciu kulą
Gratulujemy!!

Międzynarodowy Dzień Zwierząt

zwierzatdzien

W poniedziałek w świetlicy szkolnej świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Zwierząt, który obchodzony jest 04.10 w dzień wspomnienia w Kościele powszechnym św. Franciszka z Asyżu, patrona zwierząt, ekologii i ekologów. Z tej okazji świetliki opowiadały o tym jaką rolę odgrywają w naszym życiu zwierzęta oraz wzięły udział w konkursie plastycznym, który polegał na narysowaniu portretu swojego zwierzęcia lub swojego wymarzonego zwierzęcia. Najpiękniejsze prace zostały nagrodzone. Zwycięzcami pierwszej grupy zostali Zofia Rogóz, Jakub Walczak i Igor Cieciński natomiast zwycięzcami drugiej grupy zostali Przemysław Biedroński, Magdalena Żurawska oraz Mariusz Szostok.
praktykantka J. Skrzek , M. Gawlik

Światowy Dzień Uśmiechu w świetlicy

usmiech

Radośnie i wesoło obchodziliśmy w świetlicy Światowy Dzień Uśmiechu, który przypada zawsze w pierwszy piątek października. W tym roku święto obchodzono 2 X. Jego pomysłodawcą był Harvey Ball, amerykański artysta, który zaprojektował jeden z najbardziej znanych „wesołych” symboli czyli uśmiechniętą żółtą buźkę. Symbol ten ma reprezentować to, co na co dzień chcemy widzieć jak najczęściej u innych ludzi – bezinteresowny uśmiech i radość życia.
W tym dniu w naszej świetlicy panował radosny twórczy nastrój. Z tej okazji przygotowaliśmy dekoracje.Wszyscy zostali obdarowani przez wychowawców świetlicy emblematami uśmiechniętych buziek, a po krótkiej prezentacji multimedialnej opisującej rolę i znaczenie uśmiechu w naszym życiu, słuchaliśmy uśmiechniętych piosenek .Świetliki wykonały przepiękne pracę plastyczne – radosne kolorowe buzie.Zapraszamy na fotogalerię.

Pierwsze spotkanie w Szkolnym Klubie Gier Planszowych „Graciarni” po powrocie do szkoły!!!

gry

We wtorek 6 października odbyły się zajęcia w naszej Graciarni. Przyszło sporo młodych graczy – widać, że stęsknili się wszyscy za takimi spotkaniami! Było nas ponad 15 osób! Pierwsi gracze zaczęli schodzić się już od dwunastej godziny i spora część wytrwała do piętnastej. Jednak nikt się nie nudził. Zaczęliśmy od tłumaczenia zasad w najtrudniejsze gry przeznaczone na ten dzień.
Pierwsza była gra wojenna autorstwa Łukasza Woźniaka – „7 dni Westerplatte” To pięknie wydana i bardzo wiernie oddająca klimat tamtych dni oraz walk gratka dla fascynatów historią i drugą wojną światową. Gracze wcielając się w oficerów dowodzących placówką i stawiających opór nawale oddziałów niemieckich w postaci nacierającej piechoty, ostrzału haubicowego i nalotów niszczących umocnienia oraz morale. Zwycięstwo okupione wieloma ofiarami zostało osiągnięte tak jak 81 lat temu. Chłopcy dali radę i odpierali ataki przez siedem dni. Potem stwierdzili, że po grze parowało im z mózgów.
Wielkim hitem okazała się rozgrywka w podstawową wersję słynnej gry karcianej Dominion polegającej na dokupowaniu i rozporządzaniu poszczególnymi kartami swojego królestwa. Punkty zwycięstwa gwarantowały posiadłości i prowincje, które można było zdobyć dzięki umiejętnie zagrywanym kartom akcji oraz trafnym zakupom kartami symbolizującymi kruszce i monety. Ta świetna gra Donalda Vaccarino zdobyła serca naszych uczniów.
Ale to nie wszystko. Dziewczęta tradycyjnie zajęły się piękną grą karcianą od Naszej Księgarni – Sen. Potem dwie ekipy zagrały w w Kingdomino – czyli genialne połączenie tradycyjnego domina z kreowaniem własnego minikrólestwa i potem żmudnie zliczały zdobywane punkty.
Na stołach wylądowało jeszcze imprezowe Ego, Sherlock Holmes, który jeszcze opiszemy, logiczna gra Cappucino o stawianiu kubeczków w określonych sekwencjach, a na koniec zabawna kościanka z modem wykreślania - Kości obfitości.
S.Bator

Sztuka może służyć innym celom niż tylko doszukiwanie się piękna…

lekcja plNa jednej z lekcji plastyki udało się w ciągu 45 minut zorganizować swoisty happening artystyczny. Klasa 6 „d” przeprowadziła akcję polegającą na wykonaniu pracy plastycznej zawierającej własne negatywne emocje i doświadczenia. Dzieci mogły zamieszczać na kartkach w dowolny sposób wszystko to, czego nie cierpią, co je ogranicza, co je boli lub czego się boją. Po wykonaniu zadania dokonały psychologicznego obrzędu oczyszczenia - prace zawierające negatywne emocje zostały wysłane w świat w powietrze w postaci papierowych samolotów. Złe emocje i wszystko, co złe zostało w ten sposób odrzucone….I mamy nadzieję, że nie powróci – zaklęte w samolotach złe emocje zostały uroczyście złożone w koszu na śmieci…

Galeria

S.Bator

Zapraszamy na pierwsze w tym roku szkolnym granie w inteligentne gry planszowe!

westerplatte

UWAGA!
Zapraszamy na pierwsze w tym roku szkolnym granie w inteligentne gry planszowe!
Zajęcia odbędą się we wtorek 6 października o godzinie 13.00 i potrwają do godziny 15.00
W tym czasie poznamy zasady gier strategiczo-wojennych i ekonomicznych takich jak:
„7 dni Westerplatte” z wydawnictwa G3 – gra polegająca na kooperacji czterech uczestników wcielających się w dowódców placówek i bunkrów na Westerplatte mających za zadanie przetrwać 7 dni ciągłych ataków jednostek niemieckich. Nastąpi prezentacja i tłumaczenie zasad oraz wstępna rozgrywka.
Poniżej znajduje się link do videoinstrukcji:
Instruktor zamierza również pokazać zasady gry w słynny i dobrze znany na całym świecie Dominion z wydawnictwa Bard– system polegający na tak zwanym deck – buildingu, czyli budowaniu talii własnego królestwa i walki o punkty.
Stali bywalcy będą mogli cieszyć się z rozgrywek w ulubione i sobie znane tytuły. Na pewno na stołach wyląduje „Sen” od Nowej Księgarni, „Conquest of Empire” z polską instrukcją – wersja wzorowana na Risk (Natomiast tematyka to rzymskie wojny o dominację w basenie Morza Śródziemnego)
S.Bator

Projekt „Pod biało-czerwoną”, realizowany pod honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego.

bialo czerwona

Serdecznie zapraszamy do włączenia się do projektu „Pod biało-czerwoną”, realizowanego pod honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego.
Zakup masztów i flag dla każdej z gmin.
Inicjatywa zakłada sfinansowanie przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej zakupu masztów i flag w każdej z gmin w Polsce, której mieszkańcy dołączą do projektu. Przedsięwzięcie ma na celu połączenie Polaków pod flagą państwową, a także godne uczczenie pamięci o bohaterach Bitwy Warszawskiej w 1920 roku – w szczególności wśród młodego pokolenia. Zachęcamy do tego, aby również Państwa szkoła stała się częścią tego wielkiego historycznego przedsięwzięcia.
W jaki sposób wziąć udział w projekcie?
Aby spełnić założenia projektu, wystarczy zebrać odpowiednią liczbę głosów poparcia online.
Informacja na ten temat znajduje się pod linkiem
Każdy mieszkaniec danej gminy może oddać jeden głos poparcia na swoją gminę.
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.