Szkoła Podstawowa nr 2 włącza się w roku szkolnym 2019/2020 do Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Moje miasto bez elektrośmieci”, mającego na celu kształtowanie świadomości w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektronicznym i elektrycznym.
W październiku została przeprowadzona I zbiórka elektrośmieci w szkole pod hasłem „Dzień bez elektrośmieci”, a ilość zebranego sprzętu była imponująca - 2,5 t.
Szczególne zaangażowali się uczniowie i rodzice klas: Ic, Id, IIIc, Va, jak również IIa, IIc, IIIc, VIc, w których ilość - masa oddanego sprzętu była największa.
Serdecznie dziękujemy dzieciom oraz rodzicom, którzy pomagali w dostarczeniu zużytego sprzętu.
Zachęcamy do zbierania elektrośmieci, będzie można je przynieść do szkoły w czasie II zbiórki, która odbędzie się na przełomie kwietnia/maja.
E. Marciniak
Nasi chłopcy 6 listopada zajęli dziś 3 miejsce w zawodach powiatowych w halowej piłce nożnej! Serdecznie gratulujemy!
W VII Powiatowym Konkursie Recytatorskim "Od Niepodległości do Niepodległości " Julia Kądzielawa zajęła I m w kat. kl. 7-8, a Daria Stefańczyk II m w kat. kl. 4-6. Gratulujemy!
Przyjdź w samo południe 11 listopada i włącz się we wspólne świętowanie. Pokażmy, że w kolejną rocznicę odzyskania niepodległości jesteśmy jedną, biało-czerwoną rodziną. Zademonstrujmy to w najbliższy sercom Polaków sposób – poprzez wspólne odśpiewanie Mazurka Dąbrowskiego!
„Niepodległa do hymnu” to jedyne w swoim rodzaju wydarzenie, zapoczątkowane rok temu na setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Chcemy przenieść tę nową tradycję na kolejne stulecie i dać wszystkim możliwość zaśpiewania hymnu wspólnie z bliskimi, przyjaciółmi, sąsiadami. Uczcijmy najważniejsze święto i wyślijmy w świat sygnał, że potrafimy zjednoczyć się w tak wyjątkowym dniu dla naszej Ojczyzny!
Hymn zostanie wykonany 11 listopada podczas oficjalnych uroczystości państwowych i podczas niewielkich uroczystości lokalnych w kraju i za granicą. Mazurka wyemitują stacje radiowe i zagrają orkiestry straży pożarnej, wojska, policji. Zespoły polskich teatrów, oper, filharmonii również planują zaproszenie lokalnych społeczności do wspólnego świętowania.
Ty też przyłącz się do akcji i wspólnie z nami zaśpiewaj hymn!
Pomysłodawcą i koordynatorem akcji „Niepodległa do hymnu” jest Biuro Programu „Niepodległa”.
Zachęcamy do włączenia się w tę wyjątkową akcję!!!
Akcja ta polega na pisaniu kartek do dzieci chorych na nowotwór. Ma ona na celu wsparcie oraz wywołanie uśmiechu na twarzach małych pacjentów. Powstała z inicjatywy rodziców dzieci leczonych na onkologii.
Lęk, ból, niepewność – to wszystko towarzyszy dziecku i jego rodzinie podczas choroby. Kartki od Aniołów mają przywrócić im nadzieję, radość i poczucie bezpieczeństwa.
Co trzeba zrobić?
1. Trzeba mieć kartkę (można ją zrobić własnoręcznie, lub kupić).
2. Zastanowić się do kogo ma być adresowana (do dziewczynki, lub chłopca)
3. Napisać kilka słów wsparcia i życzenia zdrowia dla dziecka, które leczy się na chorobę nowotworową. Co warto napisać? Że wszystko będzie dobrze, że spełnią się marzenia, że będzie zdrowy/zdrowa. Kartka powinna być pozytywna, radosna, powinna dawać nadzieję. Można napisać kilka słów o sobie, co lubicie, co warto zobaczyć…
Akcja „ Wylosuj anioła” trwa w naszej szkole do 16.12.2019 roku . Przyniesione kartki przekazujemy koordynatorom akcji : p. R. Klimek, p. A. Krawczyk, p. M. Gawlik i p. A. Nowak.
A.Nowak
26.09 uczniowie klasy III a uczestniczyli w zajęciach literacko- teatralnych pt.” Historie z okienka Marii Krüger”. Zajęcia zostały przygotowane przez Oddział dla dzieci Miejskiej Biblioteki Publicznej. Poprzez głośne czytanie fragmentów książek, zabawy edukacyjne, ruchowe oraz opowieści miłych pań bibliotekarek uczniowie poznali twórczość Marii Krüger oraz bohaterów jej książek.
M.Panek-Sojka
W roku 2020 będzie 75 rocznica wybuchu powstania warszawskiego. Krwawa ofiara najwartościowszych kwiatów z polskiej młodzieży złożona została w 1944 roku podczas II wojny światowej z myślą o wolności. Klasa piąta d w ostatnim tygodniu października odpowiedziała na ten apel i przyniosła do szkoły pocztówki – w tym roku może to być jakakolwiek kartka pocztowa, choć mile widziane są własnoręcznie wykonane z motywami powstańczymi. Na każdej pocztówce był już naklejony znaczek - aby można było zbiorczo i sprawnie wysłać je na adres organizacji, która potem rozsyła kartki do konkretnych powstańców. Jak wybrać powstańca? To dziecinnie proste - wybieramy sobie kogoś ze specjalnie na ten cel przygotowanej strony internetowej https://bohateron.pl/wyslij-kartke/powstancy/ Tam są zdjęcia, biogramy, wywiady – możemy każdą postać dokładnie poznać! A potem po prostu piszemy do niego/niej kilka zdań od serca w podziękowaniu za poświęcenie i walkę w imię wolności oraz wysyłamy. Podziękujmy im za to, że tak się poświęcili. Podziękujmy za starania i za przelaną krew. Napiszmy co czujemy kiedy wiemy, że szli nieraz na pewną śmierć. ...nie wahali się, nieraz szli z butelką benzyny na niemieckie czołgi. Część z nich żyje do dziś - póki jeszcze żyją - dajmy im z siebie choć kilka słów. Tyle możemy. Są tego warci – to prawdziwi bohaterowie. Nie ważne czy powstanie pod względem militarnym i politycznym miało sens. To nie miejsce na takie dyskusje. Pochylmy się nad prawdziwymi ludzkimi dramatami i wielkimi wyborami. Wspomnijmy o tym, że wielu z nich zginęło w nierównej walce. Musimy pamiętać, że oni nie robili tego dla samych siebie. Oni to robili dla nas. Dla przyszłych pokoleń. Aby pamięć o wolności przetrwała. I czy…nie osiągnęli celu? Bunt wobec zła jest nieodzowny w zdrowym społeczeństwie. Nawet jeśli wtedy zło, choćby najgorsze zwyciężyło – to jest to tylko chwilowe. Pamięć Narodu zawsze przechowuje w swoim sercu tych, którzy poświęcają się na ołtarzu sprawiedliwości i wolności. To z czasem potęguje siłę zdolną do kolejnych zrywów. Jeśli przetrwa naród – przetrwa pamięć. A często jest tak, że śmierć właśnie staje się zarzewiem kolejnych buntów w przyszłości. Dlatego ich walka mogła przyczynić się do duchowego wyzwolenia wiele lat później, gdy Polacy należeli do awangardy dobijającej upadający komunizm. Zwłaszcza, że Polacy dobrze zapamiętali, kto wtedy strzelał i kto na to patrzył.
Adres docelowy wszystkich kartek to: Fundacja Sensoria ul. Ołtaszyńska 7 53-010 Wrocław.
Ja dziękuję 5 D za piękny odzew. Warto pamiętać. Warto dziękować. To nasze ich wychowanie do prawdziwych wartości. #szkołapamięta
Zachęcamy do udziału w akcji inne dzieci – można kartki przynosić do p. Sławomira Batora. Żadna nie pozostanie bez echa. Dziękujemy.
S.Bator
Zebrania wywiadowcze rodziców z wychowawcami klas odbędą się w dniu 14 listopada według następującego porządku:
• zebranie dla klas I-IV godzina 16.00, ul. Matejki 8
• zebranie dla klasy VI c godzina 16.00, ul. Zaręby 22
• zebranie dla klasy VIII b godzina 16.30, ul. Zaręby 22
• o godzinie 17.00 bardzo ważne zebranie ogólne dla klas V-VIII sala gimnastyczna ul. Zaręby 22, podczas którego zostanie przeprowadzone szkolenie „Wychowawcza funkcja rodziny” w ramach współpracy z PPP w DT.
• zebranie dla klas V-VIII (z wyjątkiem VIc i VIIIb) godzina 17.30, ul. Zaręby 22.
• zebranie Rady Rodziców 18.30, ul. Zaręby 22.
Gry planszowe to gwarancja nieograniczonej rozrywki, dzięki której jednocześnie i bezwiednie grający mogą się bardzo wiele nauczyć. Grając w gry z elementami bezpieczeństwa ruchu drogowego uczymy się odpowiednich zachowań na drodze. W przypadku dzieci ma to bardziej niż ogromne znaczenie! Przypominamy sobie jak się odpowiednio zachowywać i co robić, gdy powstaje na ulicy jakaś zaskakująca sytuacja. Najlepiej wyćwiczyć własne reakcje najpierw na planszy – bo tak jest najbezpieczniej! Można tez przyswajać sobie wiadomości dotyczące znaków drogowych, które powinni znać nie tylko kierowcy, ale i piesi. Poza tym żyjemy w czasach, gdy niemal każdy wcześniej czy później staje się kierowcą. To sprzyja utrwalaniu odpowiednich zachowań na drodze. Gry to świetny sposób na spędzenie wolnego czasu. Można w nie grać w pojedynkę, ale prawdziwa zabawa zaczyna się, gdy gramy z przyjaciółmi. Nasza szkoła to umożliwia, bo mamy przecież Szkolny Klub Gier Planszowych „Graciarnię” Tam spotykamy się popołudniu i gramy także w gry o bezpieczeństwie na drodze. Gry BRD, z których czasem korzystamy, pochodzą z kolekcji p. Małgorzaty Gawlik!
M.Gawlik, S.Bator
Od zawsze dąbrowska dwójka stara się wychodzić naprzeciw potrzebom i zainteresowaniom swoich uczniów. Dlatego w tym roku szkolnym zainicjowano zajęcia, które śmiało można nazwać innowacją praktyczno-pedagogiczną!
Kółko Majsterkowicza prowadzone przez p. Bogdana Kowala na świetlicy szkolnej w budynku na ul. Zaręby cieszy się wśród naszych uczniów ogromnym powodzeniem! Przychodzą tam nawet dziewczęta, żeby w ciągu każdorazowo trzech godzin ( 12.30 – 15.30) nauczyć się robić bardzo ciekawe i potrzebne potem w dorosłym życiu rzeczy. Przy okazji niejako poznają tajniki posługiwania się wieloma narzędziami, technikami wykonania, poznają też możliwości różnych materiałów. Pan Bogdan to skarbnica wiedzy praktycznej i złota rączka, dlatego takie zajęcia są niezwykle atrakcyjne dla kogoś, kto chce być zaradny i ma talent w rękach . Te zajęcia to doskonała alternatywa na typową nastoletnią bezczynność i jednocześnie dobre przygotowania dla kogoś, kto myśli o szkole branżowej po ukończeniu podstawówki. Tematyka zajęć jest bardzo szeroka i obejmuje , zwłaszcza na początku podstawy BHP, bo zasady bezpieczeństwa muszą być dobrze opanowane, żeby prawidłowo przygotować sobie warsztat pracy. Potem dzieciaki przyswajają sobie elementy materiałoznawstwa i trochę poprzez zabawę uczą się podstaw rysunku technicznego – bo przecież, żeby wykonać projekt własnego urządzenia, trzeba najpierw go narysować! Potem uczestników czekają metody obróbki materiałów takich jak drewno, różne tworzywa sztuczne, metal czy wykorzystywanie materiałów z odpadów. Dzięki poznawaniu metod łączenia takich materiałów dzieci będą w stanie wykonać wiele przydatnych przedmiotów, ale przede wszystkim będą miały szansę nauczyć się posługiwania prawdziwymi narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem i specyfikacją. Nie obędzie się też bez podstaw elektroniki i elektroniki w wydaniu praktycznym, a będzie to wstęp do zgłębiania tajników działania różnych urządzeń domowych. Dzięki temu chętne osoby będą same naprawiać urządzenia domowe we własnym zakresie!
Grupa uczestników Kółka już liczy kilkanaście osób i stale się powiększa. Póki co liczba miejsc ze względów praktycznych jest ograniczona, ale tak nie będzie zawsze. Miejmy nadzieję, że to zainteresowanie nie osłabnie, a jak będzie brakować stanowisk, to kto wie, może szkoła pomyśli w przyszłości o specjalnym dodatkowym wyposażeniu? Gra jest naprawdę warta świeczki – trudno bowiem o bardziej rozwijające zawodowo i manualnie lekcje dodatkowe, dzięki którym uda się właściwie nakierować niejedną energetyczną duszę i pokazać, że sukces można osiągnąć na wiele sposobów. Umiejętność majsterkowania i wypracowana życiowa zaradność to jedna z najlepszych możliwości na ułatwienie sobie życia! Zapisy u p. Bogdana Kowala.
B.Kowal
Informacja dla zainteresowanych: W najbliższy poniedziałek miały się odbyć zajęcia dla pozostałych klas pierwszych świetlicowych, czyli dla tych pierwszaków, które jeszcze nie zdążyły robić figurek z Maincrafta. ( i innych chętnych dzieci też) Otóż, ze względu na to, że prowadzący zajęcia musi być w poniedziałek w komisji konkursowej, zajęcia przesuwają się i odbędą się dopiero 18 listopada, czyli w pierwszy kolejny pracujący poniedziałek. Dla klas starszych te same zajęcia odbędą się 25 listopada. Za każdym razem kilka minut po 12.00. Uprasza się, żeby chętni byli już po obiedzie. Do zobaczenia!!!
S.Bator
Inspirując się pracami Giuseppe Arcimboldo, uczniowie z kl. 7 na lekcjach plastyki wykonali świeże, pachnące i…jadalne portrety z warzyw oraz owoców! Wyobraźnia uczniów nie zna granic, więc pojawiły się wizerunki wielu znanych postaci m.in. Mona Lisy, Jana Sebastiana Bacha, Marilyn Monroe, a nawet Donalda Trumpa. Młodzież pracowała z pasją, fantazją i uśmiechem na ustach.
A.Piotrowska
Drogi Rodzicu
Pragniemy poinformować, że w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca zorganizowana będzie „Godzina dla rodzica”, w trakcie której dyżur będzie pełnił psycholog szkolny.
Jeśli nurtują Cię pytania odnośnie dziecka, niepokoi jego zachowanie, zaczynasz zauważasz niepokojące zmiany emocjonalne u dziecka….
Przyjdź i zapytaj! Jesteśmy tu dla Ciebie!
Najbliższy dyżur: 4 listopad 2019 r. godz. 13.30 – 14.30 budynek ul. Zaręby 22.
A.Nowak
Informujemy, że zebraliśmy kwotę 754,06 zł na operację dla Konia Świrka, podopiecznego Centrum Sportów Konnych w Odporyszowie!
Serdecznie dziękujemy Uczniom oraz Rodzicom za życzliwość, przychylność i wsparcie tej zbiórki. Pamiętajmy, że dobro powraca
W środę 30 października w Szkolnym Klubie Gier Planszowych GRAciarni w Szkole Podstawowej nr 2 im Mikołaja Kopernika o g.10.00 odbyły się po raz pierwszy w Dąbrowie finały międzyszkolnego turnieju gier planszowych. Przedstawiciele sześciu szkół z terenu gminy przez blisko trzy godziny zmagali się walcząc na planszach – na przemian atakowali lub się bronili podczas rozgrywek w strategiczną dwuosobową wojenną grę planszową: „W obronie Lwowa” wydaną przez Instytut Pamięci Narodowej. Rozrywka dotyczyła więc dramatycznego momentu polskiej historii, kiedy to latem w 1920 r. potężna licząca ponad 19 tysięcy konnica pod dowództwem osławionego Budionnego parła w stronę pozbawionego obrony wojskowej Lwowa, żeby go zająć. Okazało się jednak, że polskie centrum kultury w tamtym rejonie miało obronę – w postaci szesnastu samolotów polskiego lotnictwa. W skład sił obrony wchodziła słynna siódemka – eskadra szalonych pilotów złożonych głównie z amerykańskich ochotników, którzy wymyślili nazwę i herb, a który wiele lat potem kontynuował wspaniałą tradycję i dumnie prężył się na skrzydłach polskich myśliwców z dywizjonu 303 w obronie angielskiego nieba podczas drugiej wojny światowej. Samoloty powstrzymały atak kawalerii. Ze względu na tematykę i przesłanie tegoroczny turniej świetnie wpasował się w ogólnopolską akcję ministerstwa związaną z szacunkiem i pamięcią o bohaterach polskiej historii i miejscach związanych z walką o niepodległość #szkołapamięta
Dwuosobowe zespoły reprezentantów przybyły pod opieką nauczycieli - / w kolejności alfabetycznej/ p. Justyny Bociek, p. Anny Jarmuły Patoń, p. Joanny Pięty, p. Zbigniewa Plebanka, p. Danuty Runger i p. Iwony Tańskiej. Rozgrywki dostarczyły mnóstwa emocji zarówno uczestnikom jak i opiekunom. Dosłownie do ostatnich minut napięcie i duch zdrowej rywalizacji panowały na zielonych stołach klubu planszówkowego dąbrowskiej dwójki. Formuła turnieju sprawdziła się w stu procentach i mamy nadzieję, że w ciągu kolejnych lat los będzie nam sprzyjał na tyle dobrze, że uda się organizować kolejne edycje o edukacyjnym zacięciu. W turnieju uczestniczyli: Patryk Wałaszek i Patryk Parszcz ze Szkoły Podstawowej z Laskówki Chorąskiej, Bartosz Małek i Kamil Kogut ze Szkoły Podstawowej ze Smęgorzowa, Klaudia Czerwińska i Szczepan Wybraniec ze Szkoły Podstawowej z Nieczajny Górnej, Maciej Leśniak i Piotr Skrok - Wolski ze Szkoły Podstawowej z nr 1 z Dąbrowy Tarnowskiej, Paweł Miodowski i Bartłomiej Koziński ze Szkoły Podstawowej nr 3 z Dąbrowy Tarnowskiej oraz Nikodem Głowacz i Kacper Marek ze Szkoły Podstawowej nr 2 z Dąbrowy Tarnowskiej. Na podium stanęli: I m. – Bartosz Małek ze Smęgorzowa, II m. – Kamil Kogut ze Smęgorzowa, III m. – Klaudia Czerwińska z Nieczajny Górnej. GRATULUJEMY!!! Nad prawidłowym przebiegiem turnieju czuwali p. Sławomir Bator, p. Marzena Rzepka i opiekunowie reprezentacji szkół. Pierwsze trzy miejsca miały gwarantowane nagrody dla szkół w postaci egzemplarzy gry „W obronie Lwowa” a do tego zwycięzcy otrzymali po egzemplarzu innych gier planszowych, będących składowymi realizowanego w szkole projektu historyczno – edukacyjnego: Kurierzy, 111 - W obronie Warszawy oraz Niepodległościowa Gra Planszowa. Organizatorami Turnieju była Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika i Stowarzyszenie Akademia Szans. Turniej został organizowany ze środków uzyskanych z projektu pod hasłem Pamiętamy realizowanego Szkole Podstawowej nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej za pośrednictwem Stowarzyszenia Akademia Szans. Projekt jest częścią ogólnopolskiego Programu Wieloletniego Dotacyjnego Niepodległa na lata 2017 – 2022.
S.Bator
We wrześniu uczniowie klas pierwszych oglądali z wielkim zaciekawieniem film w którym PLASTELINOWY CZYTUŚ wprowadził ich w świat projektu „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”. Następnie dzieci ulepiły z plasteliny swoje Czytusie , które mają swoje kąciki w klasach i będą im towarzyszyły podczas wspólnego czytania lektur przez cały rok. Zapowiada się ciekawa przygoda. Czytusie, które stoją na chmurkach wyruszą razem z uczniami w październiku w podróż po świecie książek.
A.Krawczyk
Podajemy informacje o terminach wyjazdów:
Klasy III-IV: 14-17.12.2019
Klasy V: 23-26.11.2019
Klasy VI, VII, VIII: 29.11-2.12.2019
Oczywiście uwzględniliśmy również terminy alternatywne w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych ale póki co nie zapeszamy :)
Kolejną informacją jest to, że mamy komplet uczniów gotowych do wyjazdu, a jest ich aż 105 "wspaniałych"
K.Wajda
W ciągu ostatnich dni w naszej szkolnej bibliotece w budynku na Zaręby w ramach dwóch akcji - projektu edukacyjnego, który ruszył w roku szkolnym 2018/2019 w szkole za pośrednictwem Stowarzyszenia Akademia Szans i jest realizowany pod hasłem Pamiętamy i który jest częścią ogólnopolskiego Programu Wieloletniego Dotacyjnego Niepodległa na lata 2017 – 2022 oraz z tegoroczną akcją Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła pamięta” polegającej na zorganizowaniu w szkołach działań upamiętniających ważne postaci oraz wydarzenia. #SzkołaPamięta
Wystawa składa się z dwóch zasadniczych elementów – na kilku dużych stanowiskach – planszetach umieszczonych na sztalugach znajdują się dokumenty upamiętniające wybrane wydarzenia z ostatnich stu lat historii naszego regionu. Na szczególną uwagę zasługują dokumenty i medale dotyczące jednego z mieszkańców naszego miasta – nieżyjącego już bohatera wojny bolszewickiej, kampanii wrześniowej oraz bitwy o Monte Cassino ( !!!), pana Pawła Babiarza, który nie tylko brał czynny udział w tych wojnach i bitwach, ale na dodatek dosłużył się wielu medali, w tym Virtutii Militari, czyli najwyższe polskie odznaczenie za odwagę na polu walki. Można było zobaczyć odznaczenia, listy i fotografie. Całość zbiorów należy do p. Danuty Pikul, która gromadziła je przez lata pracy w gimnazjum. Część artefaktów podarowali kiedyś sami uczniowie, aby kolejne pokolenia mogły wiedzieć więcej o dąbrowskich bohaterach. Wystawę, którą przygotowały p. Danuta Pikul i p. Marzanna Pikul zwiedziły między innymi klasy piąta d i piąta a.
S.Bator
W piątek na czwartej lekcji w Szkolnym Klubie Gier Planszowych GRAciarni zebrali się wszyscy chętni do udziału w rozgrywkach w historyczną grę „Kurierzy” sygnowaną przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Przeciwnicy byli dobierani na drodze losowania W grze cielamy się w rolę emisariuszy Armii Krajowej, którzy z narażeniem życia roznoszą meldunki w okupowanej przez nazistowskie Niemcy Europie.
„Kurierzy” to gra planszowa dla 2-4 uczestników w wieku od 10 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 45 minut. W trakcie zabawy wcielamy się w patriotów, takich wielkich jak Jan Nowak-Jeziorański czy Jan Karski, a to tylko ci najbardziej znani, bo wybitnych osobistości jest tutaj więcej jak zwykle w tego rodzaju grze poza interesującym produktem rozrywkowym, otrzymujemy również znakomitą warstwę edukacyjną, a to istotne, żeby dzieci i młodzież poznawały historię i rozwijały w sobie patriotyzm. Gra ze względu na tematykę świetnie komponuje się z tegoroczną akcją Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła pamięta” polegającej na zorganizowaniu w swoich przedszkolach, szkołach, placówkach działań upamiętniających ważne postaci oraz wydarzenia. #SzkołaPamięta
Każdy gracz otrzymuje pionek i kartę z sylwetką (i umiejętnością specjalną) kuriera, który swą misję rozpoczyna w Warszawie. Ponadto losujemy jedną z kart „Mylny trop” (przemieszczenie pionka wroga na sąsiednie pole) lub „Most” (przeskoczenie gestapowca lub kuriera), a do tego kompletujemy rękę 5 kart „kontaktów”.
W trakcie tury grający uzupełniali wachlarz z własnego stosu dobierania lub przemieszczali emisariuszy, ewentualnie pionki wroga poprzez aktywowanie kart z ręki – odkładanych na własny stos kart odrzucanych. Granice omijamy drogą lądową, wodną lub poprzez „most powietrzny” – tylko nad lądem. Meldunki wozimy pomiędzy Warszawą, Budapesztem, Sztokholmem, Londynem, Gibraltarem – są to miasta docelowe, czyli lokacje dla nas bezpieczne, do których wstępu nie mają gestapowcy, a wszystko na pięknie wydanej w stylistyce z czasów wojny mapie gry. Po dostarczeniu odpowiedniej liczby meldunków następuje zakończenie gry, w przypadku remisu punktowego, liczymy ilość krążków. Gra dostarcza naprawdę bardzo dużo emocji, choć wcześniej, podczas przygotowań i spotkań w GRAciarni wymagała opanowania dość rozbudowanych zasad.
W rozgrywkach udział brali: Artur Zych z klasy V d, Łukasz Pasternak z Vd, Michał Zych z VIII a, Jakub Nadolski z VIIIa, Szymon Dojka z VIII a, Kacper Grzech z VIII a. Ostatecznie po kilku rozgrywkach zwyciężył Kacper Grzech i mógł zabrać do domu egzemplarz Kurierów jako nagrodę. Drugie finałowe miejsce uzyskał Michał Zych i wygrał historyczną grę strategiczną planszową wydaną przez IPN „Alarm dla Warszawy” symulującą obronę stolicy podczas nalotów niemieckich z września 1945 r. Gratulujemy!!
Turniej jest jednym z działań w ramach historycznego projektu edukacyjnego, który ruszył w roku szkolnym 2018/2019 w dąbrowskiej Dwójce za pośrednictwem Stowarzyszenia Akademia Szans i jest realizowany pod hasłem Pamiętamy. Projekt jest częścią ogólnopolskiego Programu Wieloletniego Dotacyjnego Niepodległa na lata 2017 – 2022.
S.Bator