Uczniowie z różnych klas wraz
z rodzicami skorzystali z bezpłatnych konsultacji logopedycznych. Konsultacje odbyły się w godzinach popołudniowych. Uczniów diagnozowały dwie logopedki pracujące w szkole: Dorota Gubernat – Mikos i Marzena Rzepka
9 marca br. został przeprowadzony szkolny konkurs matematyczny „Mistrz Tabliczki Mnożenia”. W konkursie wzięli udział wszyscy uczniowie klas II i III.
W I części konkursu uczniowie każdego oddziałupod czujnym okiem swoich wychowawców wykazywali się nie tylko znajomością tabliczki mnożenia i dzielenia, ale także koncentracją i refleksem.
Do II części konkursu przeszło po trzech uczniów z każdej klasy z najwyższą ilością zdobytych punktów a także najlepszym czasem.
W II części niżej wymienieni uczniowie rywalizowali ze sobą na poziomie klas równoległych.
Klasa II a
Hanna Zawiślak
Oliwia Januś
Natasza Prorok
Klasa II b
Aleksandra Kupiec
Tomasz Surowiec
Wiktoria Zawada
Klasa II c
Wiktor Węgiel
Laura Kądzielawa
Wiktor Talanda
Klasa II d
Szymon Boryczka
Aleksandra Szczebak
Tymon Kupiec
klasa III a
Szymon Okipny
Zuzanna Golonka
Julia Tumanowicz
Klasa III b
Jakub Mączka
Przemysław Biedroński
Filip Migdała
Klasa III c
Weronika Majka
Lena Knapik
Paweł Żurawski
Tytuł MISTRZA TABLICZKI MNOŻENIA w kategorii klas drugich otrzymał Wiktor Talanda, w kategorii klas trzecich Zuzanna Golonka.
Celem konkursu było rozbudzenie wśród uczniów zainteresowania matematyką i popularyzowanie tego przedmiotu, rozwijanie wiedzy i umiejętności matematycznych, wdrażanie do logicznego myślenia.
Wszyscy uczniowie biorący udział w II części konkursu otrzymali nagrody rzeczowe. Dziękujemy sponsorom nagród w tym m.in. organizatorom konkursu oraz Dyrekcji Szkoły.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom!
R.Klimek, E.Więcek, A.Krawczyk, J.Wajda
Pizza… kto z nas nie lubi tego włoskiego przysmaku? Nic więc dziwnego, że ten okrągły przysmak doczekał się swojego święta. Świetliki uruchomiły wyobraźnię i przygotowały z masy solnej wspaniałe pizzerinki. Dowiedziały się, gdzie powstała pierwsza pizza i kto pierwszy jej spróbował. Poznały miejsca, w których powstały pierwsze pizzerie w Polsce i na świecie. To była ciekawa kulinarna podróż po Europie.
M.Gawlik
Wśród naszych uczniów są fani Harrego Pottera, którzy potrafią nawet w drugiej klasie samodzielnie przeczytać wszystkie tomy.
Oj, to jest wyczyn dla tak młodego czytelnika.
Ale..., czy na pewno wiecie, że każda książka jest wartością samą w sobie? Właśnie tak jest! To dlatego warto sięgać po różnego typu literaturę, aby ukształtować swój gust czytelniczy i na podstawie własnych przeżyć wyrażać sądy i opinie.
M.Pikul
J.Wajda
K.Banaś, M.Gawlik
M.Pikul
W toku lekcji wychowania fizycznego niezmiernie ważnym elementem jest odpowiedni dobór ćwiczeń. Realizując zajęcia z koszykówki oraz pozostałych zespołowych gier sportowych, wskazane jest oswojenie ćwiczących od początkowych części zajęć z wykorzystywanym sprzętem. Zastosowanie piłek koszykowych podczas rozgrzewki niezmiernie uatrakcyjnia całą lekcję oraz pozwala uniknąć znudzenia. Klasyczne ćwiczenia wzbogacić można o trzymanie piłek, rzucanie, odbijanie oraz urozmaicenie w formie gier i zabaw.
T.Łabędź
Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna Sp2
Kolejnym nietypowym świętem obchodzonym w świetlicy szkolnej był „Dzień dinozaura”, który przypada 26 lutego. Z tej okazji świetliki poznały historię dinozaurów, poprzez oglądanie albumów i czytanie ciekawostek na temat ich życia na ziemi. Uczniowie zaprezentowali miniaturki dinozaurów przyniesionych z domu, a następnie bawili się zabawy tematyczne takie jak: „Wyszukaj dinozaura”. W dalszej części zajęć świetliki wykonały dinozaury techniką origami, a także kolorowe dinozaury z tekturowych talerzyków. Na zakończenie obejrzały film dla dzieci związany z tematyka dnia pt. "Gigantozaur”.
M.Gawlik,J.Miś, B.Chmielewska
Ostatnio dotarły do nas kartki z Siemianowic Śląskich, Kleszczowa i Konstantynowa. Świetliki podziwiają otrzymane kartki i umieszczają je na pocztówkowej mapie Polski. Dzięki udziałowi w tej akcji uczniowie mają okazję poznać inne miasta, miasteczka czy też najciekawsze zabytki danego regionu, w których jeszcze nie mieli okazji być. Pielęgnują również zanikającą sztukę przesyłania pozdrowień w formie pisanej. Z całego serca dziękujemy za otrzymane pozdrowienia. Nasze już wysłane (nie tylko kartki pocztowe), cierpliwie czekajcie, z pewnością do Was dotrą.
M.Gawlik, K.Banaś
W świetlicy szkolnej obchodziliśmy nietypowe święto - „Światowy Dzień Kota.”. Święto to ma podkreślić znaczenie kotów w życiu człowieka, niesienie pomocy wolno żyjącym i bezdomnym zwierzętom, które miały kiedyś dom, ale go straciły, a także uwrażliwienie ludzi na często trudny koci los. W tym dniu przybliżyliśmy dzieciom historię kotów oraz zwróciliśmy uwagę ich znaczenie kotów w życiu człowieka. Świetliki z zainteresowaniem oglądały różne książki o kotkach, przyniesione ze szkolnej biblioteki. Później przyszła pora na różnorodne zadania tj. dorysowywanie kotkowi uszu, oczu, pyszczka ale z zasłoniętymi oczami, kotek łapie myszkę, śpiewanie kocich piosenek, rysowanie kotków, wykonanie kocich masek. Dbajmy o koty nie tylko od święta.
M.Gawlik,J.Miś
Czy można zainteresować historią i przeszłością najmłodsze dzieci? Jak najbardziej tak! Sławomir Bator, między innymi nauczyciel historii, uważa, że właśnie w takim wieku należy zaszczepiać w dzieciach miłość do swojej małej ojczyzny poprzez opowieści i legendy. Widząc z jakim zainteresowaniem sześciolatki słuchały legend o Dąbrowie podczas zajęć organizowanych z okazji dni otwartych, nasz historyk p. Sławomir Bator postanowił na własną rękę sprawdzić z jakim odzewem spotka się to wśród pięciolatków, zwłaszcza, że po akcji związanej z dniami otwartymi wychowawcy przedszkola wyrazili chęć, aby odbyły się podobne zajęcia w młodszych grupach. Okazało się, że dzieciaki były bardzo wdzięcznymi słuchaczami i dosłownie zalewały prowadzącego pytaniami podczas prezentacji, na której mogły się dowiedzieć jak się rozpalało w dawnych czasach ogień, do czego służył nóż, dlaczego noszono takie dziwne ubrania i kto założył Dąbrowę. Ziarno fascynacji przeszłością ziemi rodzinnej zostało zasiane…
S.Bator