W piątek, 4 listopada,
w „ Lekcji w kinie” uczestniczyli uczniowie klas 6b, 6c, 8a i 8b. Temat lekcji dotyczył sposobów tworzenia efektów specjalnych w filmach. Po zajęciach uczniowie obejrzeli film „Mój brat ściga dinozaury”.
W ramach realizacji zadań Małopolskiego Konkursu „Odblaskowa Szkoła” uczniowie klasy 1b wykonali dla swych babć i dziadziów odblaskowe zakładki do książek, propagując konieczność noszenia elementów odblaskowych. Zaprosili też drogich seniorów do wspólnego odblaskowego czytania. Wszystko po to, aby babcie i dziadziowie, pamiętali o noszeniu odblasków, dzięki którym będą widoczni, a zarazem bezpieczni na drodze.
R.Klimek
Istotna wartość pracy z pisakiem 3D polega na włączaniu dzieci w działania praktyczne, angażuje je emocjonalnie, kształtując takie cechy, jak wytrwałość, cierpliwość i dokładność w wykonywaniu podjętego zadania. O zaletach korzystania z długopisów 3D można mówić wiele: praca z nimi uwalnia kreatywność, ćwiczy myślenie trójwymiarowe czy rozwija wyobraźnię. Możliwości wykorzystania pisaków 3D są nieograniczone. Oczywiście nie należy oczekiwać dokładnych modeli jak w „prawdziwej” drukarce 3D, ale nie taka też jest rola pisaków. Można wymyślać i wdrażać elementy dekoracyjne, przy odrobinie praktyki także nauczyć się „malować” w powietrzu, używać długopisów do celów naprawczych lub do sklejenia wydrukowanych w 3D przedmiotów. Tym razem klasa 3a podjęła się wyzwania stworzenia projektu wieży Eiffla w 3D.
Zaznajamianie uczniów z technologiami jest niezbędne i wynika z szybkiego rozpowszechnienia techniki we wszystkich dziedzinach współczesnego życia. Ma ono zatem duże znaczenie poznawcze i wychowawcze.
Dodatkowo sfera intelektualna i emocjonalna uczniów rozwijać się będzie, jeśli oprócz naśladowania czynności wykonywanych przez nauczyciela, będą oni potrafili sami podejść do problemu. Zapraszamy do oglądnięcia naszych prac.
J.Wajda
W ramach XII edycji małopolskiego konkursu „Odblaskowa szkoła” tradycyjnie w dąbrowskiej „dwójce” miał miejsce „Egzamin na wzorowego pieszego”. Wzięło w nim udział 69 uczniów klas pierwszych. Najmłodsi spotkali się na sali gimnastycznej z przedstawicielem policji, mł. asp. Piotrem Niemstak z Powiatowej Komendy Policji w Dąbrowie Tarnowskiej i wysłuchali bardzo ciekawej i pouczającej prelekcji na temat zasad bezpiecznego poruszania się pieszych po drogach. Na zadawane przez prowadzących pytania, pierwszaki udzielały trafnych odpowiedzi, za co otrzymywały opaski odblaskowe. Następnie wybrani reprezentanci przedstawiali prawidłowe zasady przechodzenia przez jezdnię. Kolejnym zadaniem dzieci było ułożenie puzzli – znaków drogowych i określenie ich znaczenia, a także rozwiązanie zagadek dotyczących ruchu drogowego. Egzaminowani popisywali się też wygłaszaniem wierszy i śpiewaniem piosenki o bezpieczeństwie na drodze. Na koniec głos zabrała p. dyr. Anna Fido. Pierwszaki otrzymały dyplomy wzorowego pieszego.
T. Giza, M. Gawlik, R. Klimek
R.Klimek
R.Klimek
Uczniowie SP2 uczestniczą w XII Edycji Małopolskiego Konkursu „Odblaskowa Szkoła, którego celem jest zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo. Pojawia się wiele pomysłów związanych z poprawą bezpieczeństwa – uczniowie klasy 1a postanowili zorganizować swoim dziadkom edukacyjny spacer odblaskowy.
Akcji przede wszystkim została skierowana do osób starszych. Podczas spotkania z seniorami dzieci przeprowadzały osoby starsze przez ulicę, wręczały opaski odblaskowe.
„Noś odblask duży, mały, a do domu wrócisz cały”. Dzięki takim działaniom babcie i dziadkowie wiedzą co mają robić, aby być widocznymi na drodze.
J.Wajda
Kto nie lubi pizzy? Niektórym kojarzy się z długim przygotowaniem. Zdziwicie się, ale właśnie nie. O tym przekonały się uczennice z klasy 4 a. Mini pizze tak, jak szybko powstały, tak szybko znikły. Spróbujcie upiec choć raz! Do dzieła!
M.Gawlik
W czwartek, 3 listopada br. uczniowie klasy 4a, 4b, 4c, 5a oraz 5c wzięli udział w lekcji zorganizowanej przez Centrum Edukacji Filmowej. W auli Akademii Nauk Stosowanych w Tarnowie uczestniczyli w zajęciach dotyczących powstawania w filmach efektów specjalnych - poznali różne rodzaje trików filmowych oraz zobaczyli, na czym polega praca zespołu przygotowującego sterowane modele czy efekty wizualne przy pomocy komputera. Na zakończenie spotkania uczniowie obejrzeli film
pt. "Wilczy gang".