^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

#CodeWeek2020 w klasie 1a

1aKlasa 1a postanowiła się zmierzyć z kodowaniem w ramach akcji #CodeWeek, czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania 2020. Kodowaliśmy na papierze i komputerze. Z wszystkimi zadaniami poradziliśmy sobie świetnie. Programowanie jest wspaniałą przygodą i zabawą, rozwijającą logiczne myślenie.

Galeria

1acertyfikt

M.Panek-Sojka

#CodeWeek2020 w klasie 1c

1cKodowanie nie posiada ani barier wieku ani języka ani miejsca...można kodować właściwie zawsze, w każdym miejscu, nie zależnie od tego, ile mamy lat. Mając to na uwadze, uczniowie klasy 1c włączyli się do akcji Europejskiego Tygodnia Kodowania, czyli #CodeWeek2020. Nauka przez zabawę to jedno z założeń tej europejskiej akcji. Nasze klasowe działania realizowaliśmy pod hasłem ,,Kodowanie na karteczkach i ekranie”. Dzięki nim ćwiczyliśmy logiczne myślenie, koncentrację uwagi, umiejętność przewidywania kolejnych zdarzeń, czyli tak naprawdę przygotowywaliśmy się do właściwej nauki programowania. Podjęte działania ukazały również jak można kształtować, rozwijać kompetencje kluczowe- informatyczne u najmłodszych uczniów.

Galeria

certyfikat 1c

L.Wróbel

20 października klasa 3c wzięła udział w Europejskim Tygodniu Kodowania #CodeWeek 2020.

3ccodeweek20 października klasa 3c wzięła udział w Europejskim Tygodniu Kodowania #CodeWeek 2020. Co robiliśmy? Graliśmy sobie w gry! W gry edukacyjne, które uczą programowania. Blockly Games to seria gier edukacyjnych przeznaczona dla dzieci, które nie mają doświadczenia w programowaniu komputera. To doskonałe ćwiczenia do rozwijania logicznego myślenia, orientacji przestrzennej i skupiania uwagi. Dzięki nim uczniowie krok po kroku poznawali techniki programowania.

Galeria

A.Lichorobiec, A.Świerczek

Dzień Rzodkiewki

rzodkiewkaW świetlicy zorganizowaliśmy już kolejne nietypowe święto tym razem w roli głównej wystąpiła rzodkiewka. Dzień Rzodkiewki rozpoczął się od zapoznania się z wartościami odżywczymi rzodkiewki. Te smaczne warzywa zawierają dużo potasu, witaminy C a chrupane między posiłkami stanowią niskokaloryczną przekąskę. Każdy kto chciał mógł przygotować sobie kanapkę z tym warzywem. Chętnych do skosztowania nie brakowało. Na zakończenie zajęć każdy świetlik wykonał pracę plastyczna z rzodkiewką, które zawisły w naszej świetlicowej galerii.

Galeria

M.Gawlik

 

9 października – to Światowy Dzień Poczty, Znaczka Pocztowego

poczta

9 października – to Światowy Dzień Poczty, Znaczka Pocztowego i jest to kolejne nietypowe święto, które znajduje się w naszym świetlicowym kalendarzu. Nie jest to przypadkowa data, ponieważ dokładnie tego dnia w 1874 r. w Bernie, powołano jedną z najstarszych na świecie organizacji międzynarodowych – Światowy Związek Pocztowy. W Polsce Dzień Znaczka obchodzony jest od 1956 r.
W ramach obchodów tego święta świetliki wykonały okolicznościowe znaczki pocztowe. Zanim rozpoczęły się zajęcia uczniowie podziwiali znaczki pocztowe, które świetliki zbierają od kilku lat. Wykonane znaczki posiadały różnorodną tematykę, tj.: roślinną, zwierzęcą, astronomiczną, morską i bajkową. Niestety dziś łatwiej jest wysłać sms-a lub e-maila niż list w kopercie ze znaczkiem. Taki sposób komunikowania odchodzi w przeszłość, lecz nie w naszej świetlicy. Piszemy listy, ślemy pozdrowienia do naszych zaprzyjaźnionych świetlic w całej Polsce.
M. Gawlik, B. Chmielewska, B. Kowal

Wybory na przewodniczącego szkoły

W dniach 12 i 19 października 2020 r. w naszej szkole odbyły się wybory na przewodniczącego szkoły.
 Głosy rozłożyły się następująco:
Kl. I-IV:
Klara Masłoń, 4c – 67 głosów
Tymon Kowal, 4b – 43 głosów
Kacper Rodak, 4a – 40 głosów
Natalia Tomoś, 4b – 35 głosów
Zuzanna Rogóz, 4c – 27 głosów
Hanna Ćwierz, 4a – 23 głosów
Kl. V-VIII
Iga Kądzielawa, 8a – 128 głosów
Magdalena Cioch, 8b – 67 głosów
Barbara Rarus, 7d – 29 głosów
Przewodniczącą szkoły w budynku przy ul. Matejki 8 została Klara Masłoń z kl. 4c, a jej zastępcą Tymon Kowal z kl. 4b. W budynku przy ul. Zaręby 22 przewodniczącą została Iga Kądzielawa z kl. 8a, zaś funkcję zastępcy będzie pełnić Magdalena Cioch z kl. 8b. Gratulujemy!!!
J. Bieś, D. Dyda, E. Kmieć

CodeWeek w klasie 1b

1bcodeweekTechnologie komputerowe odgrywają coraz większe znaczenie w życiu nowoczesnych społeczeństw,
a programowanie staje się umiejętnością, która pozwoli dzieciom na odnalezienie się w tej nowej rzeczywistości. Naukę programowania powinno się rozpocząć już od najmłodszych lat szkolnych, kiedy to dziecko odznacza się największą ciekawością świata, jest spragnione odkrywania, zmieniania i budowania. Włączenie programowania do edukacji szkolnej w klasie 1b wprowadzanej przez wychowawcę p. Renatę Nadolską pozwoli na lepsze nabycie przez uczniów umiejętności kreatywnego, świadomego i bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów.
#CodeWeek 2020 w klasie 1b

Galeria

R.Nadolska

Kasztanowe cudeńka

kasztanyW ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Święta typowe i nietypowe” świetliki zorganizowały „Dzień Kasztana”. Z przyniesionych kasztanów wykonały różne ciekawe stworki. Na świetlicowym parapecie zamieszkały gąsienice, ślimaki i biedronki. Wszyscy wykazali się wielką pomysłowością. Dzieci wzbogaciły również wiedzę o właściwościach kasztanów i kasztanowcach oraz konieczności ochrony tych drzew.

Galeria

M.Gawlik

Bierzemy udział w ogólnopolskim Konkursie na Opowiadanie Inspirowane kartami z Gry DIXIT "W krainie wyobraźni"

konkurs

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Rumi, we współpracy z Wydawnictwem Rebel, zaprasza uczniów naszej szkoły do wzięcia udziału w konkursie na opowiadanie inspirowane kartami z gry „DIXIT”.
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas 4-8. Zadanie konkursowe polega na napisaniu opowiadania inspirowanego jedną z 5 kart z gry „DIXIT” (maksymalna objętość opowiadania - 5 stron – czcionka 12, odległości: 1.2).
Zgłoszenia przyjmuje i zapewnia wszelką pomoc w realizacji - p. Sławomir Bator.
Organizatorzy dają ogromną ilość czasu na napisanie: prace należy nadsyłać od 1 listopada 2020 r. do 31 marca 2021 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Najlepszych dwadzieścia prac zostanie opublikowanych oraz wydanych ( !!!) w formie książkowej! Ponadto zwycięzca otrzyma nagrodę specjalną od wydawnictwa Rebel ( z pewnością nie będzie to byle co – Rebel to jedno z czołowych wydawnictw w Polsce zajmujących się nowoczesnymi grami planszowymi, a szkoła otrzyma pakiet na użytek klubowiczów w GRTAciarni!
Jedyne co trzeba zrobić, to na podstawie karty napisać opowiadanie. Szczegóły – u S. Batora oraz na dostępnych stronach.
Zapraszamy!
Przed przystąpieniem do konkursu prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz kartą zgłoszeniową dostępnymi pod podanym linkiem.
S.Bator
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.