24 marca przedszkolaki obchodziły Międzynarodowy Dzień Gofra. Dzieci utrwaliły zasady higieny podczas przygotowania i spożywania posiłku oraz nawyki kulturalnego zachowania przy stole. Dowiedziały się, z jakich składników powstaje ciasto na gofry, a także jakie urządzenia potrzebne są do ich wykonania. Tego dnia dzieci zajadały się pysznymi goframi z dżemem i cukrem pudrem. Gofry smakowały znakomicie!
Pierwszego dnia kalendarzowej wiosny czyli 21 marca każdy z przedszkolaków przyszedł do oddziału przedszkolnego ubrany w wiosenne kolory. Dzieci uczestniczyły w grach i zabawach nawiązujących do rozpoczynającej się właśnie pory roku: m.in. uczyły się nowej piosenki o wiośnie, improwizowały taniec, bawiły się w zabawę „Grasz w zielone?”, kolorowały wiosenne obrazeki, poznały tradycję topienia Marzanny. Poznawały pierwsze oznaki wiosny, założyły wiosenny kącik przyrodniczy z wiosennych kwiatków, posadziły cebulki i fasolę. Oglądały filmy o wiośnie i o budzącej się przyrodzie. Szukały w okolicy szkoły oznaków wiosny. Dzieci stwierdziły zgodnie, że wiosna już przybyła i mamy nadzieję, że zagości u nas na dobre.
20 marca w naszych oddziałach przedszkolnych obchodziliśmy Dzień Kolorowej Skarpetki. W tym dniu wszystkie dzieci i panie przyszły do przedszkola w skarpetkach nie do pary, na znak solidarności z osobami z Zespołem Downa. Ten spontaniczny, niecodzienny gest miał na celu zamanifestowanie odrębności, z której poczuciem na co dzień zmagają się osoby z Zespołem Downa. Kolorowe skarpetki na naszych stopach były wyrazem radości, tolerancji i solidarności z osobami z Zespołem Downa. Dzieci wysłuchały bajki o przygodach skarpetki Fredzi, ucząc się szacunku, empatii i tolerancji wobec innych. ,, WSZYSCY JESTEŚMY RÓŻNI, LECZ TAK SAMO WAŻNI”. W tym dniu przedszkolaki brały również udział w zabawach, dzięki którym doskonaliły umiejętności społeczne oraz emocjonalne.Był to dzień wyjątkowy, a dzieci w swoich niepasujących skarpetkach symbolizujących niedopasowane chromosomy wyraziły swoje wsparcie dla osób z Zespołem Downa oraz ich Rodzin.
26 lutego przypada nietypowe święto – Dzień Dinozaura. Już w minionym tygodniu rozpoczęliśmy w naszych oddziałach przedszkolnych niezwykłą wędrówkę poznając prehistoryczne zwierzęta. Sale przedszkolne zmieniły się niezwykłe kąciki: ”jurajskie parki”, w których oglądaliśmy przyniesione przez dzieci zabawki-dinozaury, albumy, plakaty, książki o dinozaurach. Przedszkolaki udały się w podróż do prehistorycznych czasów, a w każdej sali poprzez zabawy i zadania poznawały życie dinozaurów. Dzieci szukały dino-skamielin, z masy solnej wykonywały odciski-skamieliny dinozaurów. Dzieci obejrzały ciekawe filmy edukacyjne, z których dowiedziały się jak żyły dinozaury, kim jest paleontolog. Wykonały wiele prac plastycznych, a także 1edukacyjnych, wykorzystując przy tym różne materiały, dzięki temu Dzień Dinozaura przeniósł nas w odległy, fascynujący i wciąż tajemniczy świat.
14 lutego był dla naszych przedszkolaków prawdziwym, czerwonym dniem miłości i przyjaźni. Dzieci wzięły udział w różnych zabawach związanych z walentynkami m.in.: szukały drugiej połówki serca, rozwiązywały zagadki, bawiły się zrobionymi przez siebie serduszkami opaskami. Nie zabrakło oczywiście sercowych kolorowanek, spontanicznych emocji oraz pozytywnych uczuć. Na koniec tego czerwonego dnia każde dziecko otrzymało walentynkowe niespodzianki Dzień Walentynowy w grupie Odkrywców Świata i Tropicieli Przyrody z pewnością można zaliczyć do udanego. Był to dzień miłych wrażeń.