Drużyna naszych chłopców zajęła w piątek III miejsce w powiatowych zawodach w piłce
siatkowej! Serdecznie gratulujemy!
A.Soja
K.Wajda
Informacja!
Zajęcia z języka hiszpańskiego dla grupy początkującej zostają przeniesione z środy godz. 14:45 na poniedziałek 13:15.
Grupa zaawansowana ma zajęcia bez zmian.
Serdecznie zapraszamy nowe, chętne osoby do przygody z j. hiszpańskim.
Zajęcia odbywają się w klasie 3e (naprzeciwko biblioteki)
2 marca 2018r. sześciolatki z Publicznego Przedszkola Nr 1 brały udział w lekcjach otwartych przygotowanych przez wychowawców klas pierwszych tj. p. Lucynę Wróbel, p. Renatę Nadolską, p. Małgorzatę Panek-Sojka przy pomocy p. Agnieszki Lichorobiec. Zajęcia przeprowadzone zostały w ramach Dni Otwartych szkoły.
Zaproszeni goście mieli okazję zaobserwować,
w jaki sposób pracują uczniowie naszej szkoły. Nauczyciele wykorzystali szereg metod aktywnych, m.in.: wizualizację, gry dydaktyczne, zabawy integrujące z wykorzystaniem multimediów. Podczas zajęć prowadzący wyzwalali u dzieci aktywność twórczą w sferze ruchowej, muzycznej oraz werbalnej. Dzieci pracowały bardzo aktywnie, świetnie radziły sobie z niełatwą pracą w grupach, wykazały się umiejętnością czytania, logicznego rozumowania oraz wyciągania wniosków.
Na zakończenie każdy sześciolatek otrzymał swój pierwszy zeszyt : )
J.Wójtowicz-Wajda
W dniu 9 lutego 2018 r. klasy V-VII i odziały gimnazjalne wzięły udział w projekcie filmu wychowawczego „Mój rower”. Film Piotra Trzaskalskiego ukazuje trudne relacje międzypokoleniowe, opowiada historię dziadka, syna i wnuka, którzy, szukając babci, odnajdują siebie. Bohaterowie wspominają dawne lata, wspólnie przeżywane radości i smutki. Powoli tworzy się między nimi wyjątkowa więź.
Film stała się okazją do refleksji nad swoim postępowaniem i wartościami w naszym życiu.
D.Chrabąszcz
Młodzież naszej szkoły propaguje różne formy spędzania wolnego czasu. Jedną z nich jest doskonalenie umiejętności jazdy na łyżwach. Dlatego też 7 lutego 2018 klasy 2b, 3a i 3b wraz z opiekunami p. Anną Piotrowską, p. Renatą Świątkowską-Wroną i p. Dariuszem Chrabąszczem uczestniczyły w wyjeździe na lodowisko do Dębicy. Wycieczka była udana, a młodzież bardzo zadowolona. Polecamy takie wyjazdy, dobry humor gwarantowany.
A.Piotrowska, D.Chrabąszcz
1 marca w świetlicy szkolnej odbył się konkurs młodych talentów "MAM TALENT", podczas którego przebojowi wychowankowie świetlicy prezentowali swoje umiejętności w tańcu, śpiewie, sztuczkach magicznych i akrobatycznych. Występy wszystkich uczestników spotkały się z bardzo miłym odbiorem widowni, która nie szczędziła braw i wyrazów uznania. Pomysłowość występujących przeszła najśmielsze oczekiwania. Emocji było co niemiara, a wyłonienie zwycięzców nie było łatwe , - ale udało się !
Zwycięzcy świetlicowego konkursu „Mam talent”
KATEGORIA - ŚPIEW
I miejsce
Weronika Swierzyńska z klasy II b
II miejsce
Miłosz Wójtowicz z klasy III e
III miejsce
Marcelina Kogut z klasy II b
KATEGORIA - TANIEC
I miejsce
Zofia Garncarz z klasy III b
II miejsce
Sara Grzeszczyk i Emilia Wałaszek z klasy III b
III miejsce
Kamila Kmieć z klasy III d i Wiktoria Stręk z klasy III e
KATEGORIA- SZTUCZKI MAGICZNE
I miejsce
Artur Zych z klasy III a
KATEGORIA - AKROBACJE
I miejsce
Karol Twardy z klasy III e
II miejsce
Gabriel Leżoń z klasy III b
Gratulujemy pięknych występów i zapraszamy do udziału w kolejnej edycji „Mam talent”.
M.Gawlik
28 lutego br. został rozstrzygnięty konkurs klasowy o „Pióro wychowawcy”. Przez okres pierwszego półrocza klasa 3e pracowała nad pięknym pismem.
Pismo odręczne według definicji to pismo za pomocą przyrządów do pisania, takich jak długopis, ołówek lub pióro. Pismo odręczne odzwierciedla nasz nastrój i sytuację w jakiej coś zapisujemy lub notujemy. Styl pisma każdej osoby jest bardzo osobisty i unikalny, dlatego tak ważna jest praca nad nim od najmłodszych lat.
Konkurs zzorganizowano w ramach Święta Pisma Odręcznego, które zostało ustanowione przez the Writing Instrument Manufactures Association (WIMA), a jego celem było zwrócenie uwagi na znaczenie i rolę pisma. Ręczne pisanie wspomaga rozwój sprawności manualnej oraz precyzji ruchów, a one z kolei są niezbędne dla prawidłowego rozwoju poznawczego.
To nie tylko kreślenie liter na papierze, to czynność, która sprzyja rozwojowi umiejętności czytania, zdolności językowych i krytycznego myślenia. Uczy samokontroli i dyscypliny, dlatego miło nam poinformować, że największe postępy poczyniła uczennica Joanna Breńska. Uczennica w ramach nagrody dostała pióro Parker. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
J.Wójtowicz-Wajda
W dniu 30.01.2018r. w PSP nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej odbył się etap rejonowy II Międzypowiatowego Konkursu Matematycznego dla klas czwartych, piątych i szóstych szkół podstawowych. Naszą szkołę reprezentowało 5 uczniów: Kamila Warias z klasy IV d, Michał Cholewa i Jagoda Aksamit z klasy
V a, Nikodem Głowacz z klasy VI a oraz Julia Kądzielawa z klasy VI b. Z przyjemnością informujemy, że uczniowie Michał Cholewa z klasy V a i Nikodem Głowacz z klasy VI a zostali finalistami II Międzypowiatowego Konkursu Matematycznego dla klas czwartych, piątych i szóstych szkół podstawowych organizowanego przez nauczycieli matematyki PSP nr 1
w Dąbrowie Tarnowskiej oraz Samorządowe Centrum Edukacji w Tarnowie. Finał odbędzie się dnia 13.03.2018r. w PSP nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej.
Zwycięzcom etapu rejonowego gratulujemy i życzymy sukcesów w finale
II Międzypowiatowego Konkursu Matematycznego dla klas czwartych, piątych i szóstych szkół podstawowych.
K.Liro
Konkurs historyczny z okazji stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości
Sylwetka Józefa Piłsudskiego – jednego z architektów niepodległej Polski
oraz najważniejsze wydarzenia z historii Polski z elementami historii regionu
organizowany
w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. M. Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej
w roku szkolnym 2017/2018
Przedstawione działania są organizowane w ramach VI edycji ogólnopolskiego Konkursu "Szkoła młodych patriotów", do którego przystąpiła szkoła w związku ze stuleciem odzyskania niepodległości przez Polskę. Głównym organizatorem "Szkoły młodych patriotów" jest Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
Idea i cele Konkursu
1) propagowanie wartości patriotycznych
2) propagowanie wiedzy o życiu i dokonaniach Józefa Piłsudskiego na podstawie wybranych etapów jego biografii
3) propagowanie wiedzy o najważniejszych wydarzeniach z historii własnej ojczyzny
4) motywowanie uczniów do pogłębienia wiedzy o Polsce i o okresie odzyskania niepodległości oraz o jednej z najważniejszych postaci mających wpływ na odzyskanie niepodległości w 1918 r.
5) pobudzenie do działania i uświadamianie patriotyczne wśród dzieci i młodzieży
6) krzewienie miłości do wielkiej i małej ojczyzny poprzez wybór materiałów konkursowych
7) integracja środowisk
Warunki uczestnictwa
W Konkursie mogą wziąć udział:
- dzieci ze szkoły podstawowej - klasy 6-7 i gimnazjaliści.
Konkurs składa się z dwóch etapów: testu ogólnego i konkursu- rywalizacji podczas części otwartej dla publiczności. Pierwszy element konkursu , test, może być pominięty w przypadku, gdy w konkursie będzie startować dziesięciu lub mniej uczestników. Przewidziane nagrody.
Obowiązująca treść i zakres materiału:
- obowiązujące podręczniki z historii w szkole podstawowej w klasach 4 – 7 dotyczące historii Polski; pierwszy i drugi etap
- wiedza ogólna dotycząca Dąbrowy Tarnowskiej; pierwszy i drugi etap
- wybrane materiały dotyczące życia i działalności Józefa Piłsudskiego dostarczone uczestnikom drugiego etapu otwartego. Głównie: fragmenty książki Moje pierwsze boje Józefa Piłsudskiego dotyczące działalności legionowej w regionie bliskim Dąbrowy Tarnowskiej i Szczucina. ( rozdział: Nowy Korczyn – Opatowiec).
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów zainteresowanych historią ojczyzny i ktoś, kto ma oceny bardzo dobre z tego przedmiotu może śmiało przystępować do konkursu bez większego wysiłku i studiowania materiałów. Wyjątek stanowi niewielki fragment książki Józefa Piłsudskiego, który otrzymają uczniowie zakwalifikowani do drugiego etapu.
Obowiązuje wiedza ogólna i gwarantowana jest na drugim etapie dobra zabawa łącząca przyjemność i walory edukacyjne nie tylko dla uczestników, ale i dla publiczności.
Etap pierwszy zamknięty: Test, na podstawie którego zostaje wyłoniona najlepsza
dziesiątka .
Etap drugi otwarty: Uczestnicy siadają przy stolikach ustawionych w półkole, a kibice na przygotowanej widowni. Prowadzący konkurs zadaje kolejno pytania poszczególnym uczestnikom. Uczestnik, który nie odpowiedział na trzy pytania, dołącza do kibiców. Kiedy zostanie trzech uczestników, ich konto jest wyzerowane. Tym razem pierwszy odpowiada uczestnik, który
w poprzednim etapie miał najmniej niepoprawnych odpowiedzi. Jeżeli odpowie na pytanie, wyznacza następną osobę. Jeżeli nie odpowie, traci jedną szansę a następne pytanie skierowane jest do osoby, która miała kolejne miejsce pod względem nieprawidłowych odpowiedzi. Po nieodpowiedzeniu na trzy pytania, uczestnik dołącza do kibiców. Wygrywa ten uczestnik, który pozostał w grze do końca. Osoba ta uznana zostaje za zwycięzcą.
Terminy:
etap pierwszy zostanie zrealizowany 15 marca (test)
etap drugi – 22 marca turniej (Jeden z dziesięciu)