W terminie od 22 stycznia 2018r. do 25 kwietnia 2018r. realizowany był w naszej szkole projekt pn. „Zakup i montaż urządzeń wspomagających odbiór dźwięku w salach wykładowych budynku Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika
w Dąbrowie Tarnowskiej” współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Celem strategicznym programu było wyrównanie szans oraz zwiększenie dostępu osób niepełnosprawnych do rehabilitacji społecznej oferowanej przez placówkę edukacyjną. Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 17.268,59 zł, z czego kwotę 8.634,29 zł dofinansowano ze środków PFRON, natomiast 8.634,30 zł to wkład własny Gminy Dąbrowa Tarnowska. Za powyższą kwotę zakupiono oraz zamontowano urządzenia wspomagające odbiór dźwięku w sali gimnastycznej przy
ul. Matejki 8.
Projekt koordynowały Panie: Diana Dyda oraz Klara Wąż.
D.Dyda
W poniedziałek, 30 kwietnia odbyła się w naszej szkole uroczysta akademia z okazji 227. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Swoją obecnością zaszczycili nas: Ksiądz Prałat Józef Poremba, zastępca Burmistrza - Pan Stanisław Ryczek oraz Przewodniczący Rady Rodziców - Pan Witold Reczek. W krótkim montażu słowno – muzycznym uczniowie klasy 5b i 7a przedstawili okoliczności powstania Konstytucji 3 Maja, która była pierwszą w Europie i drugą na świecie spisaną ustawą rządową.
Akademia została przygotowana przez Panią Katarzynę Pikul i Panią Dianę Dyda, natomiast o oprawę muzyczną zadbała Pani Anna Piotrowska oraz Pan Kamil Banaś.
K.Pikul, D.Dyda
Zapraszamy na sesję zdjęciową "Mundial". Będzie ona miała miejsce 18 maja w szkole o godz. 8:00
Na początku kwietnia odbył się w naszej szkole Dzień francuski. W wybranych klasach przeprowadzone zostały lekcje języka francuskiego, - dla początkujących połączone z prezentacją francuskich zabytków
i ciekawostek o tym kraju. Na dwóch tablicach
w budynkach naszej szkoły została pokazana Republika Francuska. Wszyscy uczniowie mogli na nich „pobyć we Francji” i czegoś się o niej dowiedzieć. Było tam wszystko: od danych geograficznych, prezentacji rządzących krajem, zdjęć aktorów i piosenkarzy do prezentacji popularnych marek francuskich samochodów i kulinarnych specjałów. Nie zabrakło zdjęć zabytków i tekstów (wraz z wymową) najpopularniejszych, francuskich zwrotów. Był także odtwarzacz CD, z którego odgrywano francuskie piosenki.
Dzień zakończył się degustacją na wskroś francuskich bagietek z francuską konfiturą. Zapraszamy na foto reportaż z tego dnia.
A.Deszcz
Uczennica klasy 2 b Joanna Leżoń zajęła III miejsce w Powiatowych Eliminacjach Ogólnopolskiego Turniej Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom” - rozegranych 23 kwietnia w Centrum Polonii w Brniu. Jest to już kolejne wysokie miejsce naszej uczennicy w rozgrywanych od 12 lat turniejach wiedzy pożarniczej. Joannie gratulujemy i życzymy sukcesów w kolejnych zawodach do których przygotowuje się pod okiem nauczyciela techniki Pawła Mikosa.
P.Mikos
W czwartek, 26 kwietnia b.r. w godzinach popołudniowych klasa 4c pod opieką wychowawcy udała się do kręgielni „Alibi” w Dąbrowie Tarnowskiej, aby miło spędzić czas i odpocząć od codziennych obowiązków. Gra w kręgle okazała się wspaniałą zabawą, pełną emocji i ducha zdrowej rywalizacji. Była to też doskonała okazja do integracji zespołu klasowego. Zadowoleni i pełni wrażeń uczniowie na długo zapamiętają to popołudnie.
E.Kmieć
W ubiegły poniedziałek 16 kwietnia nauczyciele języków obcych zorganizowali w szkole Dzień Hiszpański w ramach projektu pt. „Poznajemy kulturę i obyczaje innych krajów.” Dzień Hiszpański był to już trzeci etap tego projektu. Podczas tego dnia zarówno uczniowie, jak i nauczyciele mieli możliwość pogłębienia swojej wiedzy na temat słonecznej Hiszpanii oraz Wysp Kanaryjskich przynależących do tego kraju. Z tej okazji zostały przygotowane dwie gazetki oraz prezentacja multimedialna, dzięki którym można było poznać symbole narodowe, kulturę i zwyczaje kraju hiszpańskiego, najważniejsze ciekawostki oraz najpiękniejsze miejsca uwidocznione na widokówkach i zdjęciach. Zorganizowany został quiz wiedzy, w którym każda osoba biorąca udział, otrzymała naklejkę z napisem: Hola, yo soy…… (Cześć, jestem ……..). Uczniowie i nauczyciele podczas kilku przerw również mogli nauczyć się kilku słówek hiszpańskich zaprezentowanych na gazetce i na stoliku z grami. Quiz i gry słowne cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. Największe hiszpańskie hity, takie jak: Despacito Luis Fonsi, Daddy Yankee, Bailando Enrique Iglesiasa, Danza Kuduro Don Omara i wiele innych umilały nam czas podczas przerw. W porze obiadowej stołówka szkolna serwowała typową zupę hiszpańską Gazpacho.
A.Garbarz, M.Golonka, M.Pierzchała
Dnia 24 kwietnia w Nieczajnie Górnej odbyły się eliminacje powiatowe ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym. Drużyna z naszej szkoły w składzie: Monika Ryczek kl. 2cg, Michał Kłos-Kufel kl. 2cg i Mateusz Wybraniec kl. 3ag (rezerwowy Kamil Wajda kl. 2cg) zdobyła I miejsce i będzie reprezentować powiat dąbrowski na zawodach wojewódzkich, które odbędą się 17 maja w Mikluszowicach. Ponadto w rywalizacji indywidualnej (test wiedzy + test skrzyżowań + tor przeszkód) zwyciężyła Moniak Ryczek, która w nagrodę otrzymała rower górski. Serdecznie gratulujemy całej drużynie oraz ich opiekunowi p. Andrzejowi Soi.
A.Soja
W dniach 11-12 kwietnia uczniowie klas 6-tych wzięli udział w dwudniowej wycieczce do przepięknej stolicy naszego kraju. Program wyjazdu został tak przygotowany, aby połączyć historię z nauką i sztuką oraz piłkarskimi emocjami. Szóstoklasiści mieli okazję zwiedzić niezwykłe Muzeum Powstania Warszawskiego, fascynujące Centrum Nauki Kopernik, przepiękny Zamek Królewski oraz Stadion Narodowy, którym każdy fan piłki nożnej - a takich nie brakowało wśród uczestników wycieczki - został oczarowany. Mimo napiętego programu znaleźliśmy również czas na zwiedzanie Starego Miasta, podziwianie Warszawskiej Syrenki i Kolumny Zygmunta III Wazy. Uczestnicy wycieczki zakochali się w stolicy i zgodnie twierdzą, że była to niezapomniana przygoda. Nad uczniami opiekę sprawowały panie: Bożena Soja, Klara Wąż, Diana Dyda i Renata Świątkowska-Wrona.
Organizator wycieczki: K.Wąż
24 kwietnia klasy pierwsze oraz trzecia „e” wraz
z wychowawczyniami: p. Małgorzatą Panek-Sojka, p. Renatą Nadolską, p. Lucyną Wróbel oraz p. Justyną Wajdą udały się na zorganizowane przez Agencję „Magart” przedpremierowe przedstawienie, znanej z występów na całym świecie, jedynej
w swoim rodzaju MOSKIEWSKIEJ REWII NA LODZIE, która zaprezentowała fantastyczne, baśniowe, widowisko dla dzieci, oparte na motywach baśni autorstwa H. Ch. Andersena.
Uwagę widzów przykuła doskonała i oryginalna warstwa muzyczna, choreografia pełna popisów indywidualnych zawierających trudne elementy jazdy figurowej na lodzie – bogata warstwa scenograficzna, a zwłaszcza wspaniałe kostiumy, dekoracje, światła oraz efekty pirotechniczne.
Po udanej rewii udaliśmy się do Mcdonalda, gdzie miło spędziliśmy popołudnie. Zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy do domów. Zapraszamy do galerii.
Organizatorzy dziękują wszystkim opiekunom za pomoc i mile spędzony czas.
R.Nadolska, L.Wróbel, M.Panek-Sojka, J.Wajda
W dniu 13.04.2018r. klasa Ia i IIIb uczestniczyły
w nietypowej lekcji- warsztatach języka migowego, zorganizowanej przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Dąbrowie Tarnowskiej pt. ,,Teatr dla dzieci – dzieci dla teatru.”- przygoda z językiem migowym. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach nie tylko jako widzowie , ale również jako animatorzy i aktorzy.
Poprzez różne formy zajęć – gry, zabawy, scenki sytuacyjne tłumaczenie piosenek i wierszy, uczestnicy warsztatów nauczyli się podstaw języka migowego
i poznali bliżej świat ciszy osób niesłyszących. Pani bibliotekarka zapoznała dzieci ze sposobem porozumiewania się osób głuchych i niedosłyszących. Mówiła również o funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych w społeczeństwie i o historii języka migowego.
Język migowy to język wieloprzestrzenny, wykorzystuje specjalne układy dłoni, ale również przestrzeń, ruch, mimikę- to język pełen ekspresji. Nauka elementów języka migowego to przede wszystkim zdobywanie nowych umiejętności językowych, dzięki którym możliwy jest kontakt z osobami niesłyszącymi. Celem zajęć było ponadto uwrażliwienie dzieci na problemy osób niesłyszących oraz nabywanie tolerancji i szacunku wobec innych.
D.Gubernat-Mikos