Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, które działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Polsce zaprosiło szkolne kluby do wzięcia udziału w „Zimowym konkursie SKB”.
Konkurs polegał na przygotowaniu ozdób, masek, przebrań karnawałowych nawiązujących tematyką do bezpieczeństwa na drodze (bezpieczna podróż na bal karnawałowy, odblaski, przejście na pasach dla pieszych itd.)
Dosyć arcytrudnego zadania podjęła się dwójka naszych uczniów Sara Grzeszczyk z klasy IV b i Ksawery Kremski z klasy V a wykonując strój odblaskowo – karnawałowy i maskę . Czekamy na wyniki.
Opiekun SKB „Stopka” M. Gawlik
Tuż przed feriami zimowymi uczniowie z klasy 2 b na SKK „Gotuj z pasją” upiekli słodkie
i pysznie czekoladowe rolady. Najpierw
p. Małgosia Gawlik zapoznała dzieci ze sposobem przygotowania ciasta, po czym przystąpili do pracy. Uczniowie samodzielnie starali się oddzielić białka od żółtek, odmierzać mąki, miksować, mieszać oraz dodawać poszczególne składniki. Ciasto na roladę upiekły panie kucharki (dziękujemy). W międzyczasie, gdy ciasto było w piekarniku mali kucharze pod okiem p. Anety przystąpili do przygotowania kremu, który z ochotą degustowali. Po upieczeniu i wystudzeniu ciast, mali adepci nakładali na nie krem. Ciasta przybrały formę rolady, które wyglądały bardzo apetycznie niczym z cukierni.
praktykantka Aneta Światłowska
Projekt - ProgramujeMy tarnowski
Wraz z wejściem nowej reformy oświaty do szkół, do podstawy programowej została wprowadzona obowiązkowo nauka programowania. Nasza szkoła, w związku z tym, wzięła udział w projekcie - „ProgramujeMY tarnowski” realizowanym przez EFRWP, Collegium Mazovia oraz Fundację Nowoczesnej Edukacji. W związku z tym w naszej szkole zajęcia dodatkowe z Robo są realizowane przez 5 nauczycieli w 10-osobowych grupach, w okresie XI 2018 – III 2019. Zajęcia obejmują cykl 14 + 1. Oznacza to, iż 15 zajęcia, jako uwieńczenie pracy dodatkowej będą nagrodą w formie wyjazdowej dla nauczycieli i uczniów oraz koordynatorów biorących udział w projekcie.
Ponieważ najbardziej chłonne są umysły dzieci, które bardzo szybko uczą się przez zabawę, dlatego w ramach tegoż projektu, który ma za zadanie przeszkolić nauczycieli nauczania początkowego w zakresie podstaw nauki programowania, szkoły otrzymały zestawy klocków z serii LEGO WE DO 2.0, które w znacznym stopniu uatrakcyjniają dodatkowe zajęcia z dziećmi.
Projekt „ProgramujeMY tarnowski” ma na celu nabycie nowych umiejętności w obszarze nauki programowania przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym, a także podniesienie kompetencji cyfrowych osób dorosłych, w tym zwłaszcza nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego. Jednym z istotnych elementów warsztatów było także szkolenie z metod nauki programowania w klasach I-III na podstawie nowoczesnych scenariuszy zajęć opracowanych na potrzeby projektu. Nasza szkoła jest jedną z 59 publicznych szkół podstawowych z gmin wiejskich i miejsko-wiejskich naszego województwa, która wzięła udział w tym projekcie.
rojekt „ProgramujeMY tarnowski” jest realizowany na obszarze NUTS-3 podregionu tarnowskiego i uczestniczy w nim 13 gmin: Dąbrowa Tarnowska, Szczurowa, Żabno, Olesno, Skrzyszów, Rzepiennik Strzyżewski, Ryglice, Dębno, Gnojnik, Iwkowa, Wierzchosławice, Ciężkowice, Zakliczyn.
„ProgramujeMY tarnowski" to również:
Szkolenia dla nauczycieli i innych osób dorosłych z obszaru kompetencji cyfrowych i medialnych, programowania i nauczania programowania w edukacji wczesnoszkolnej.
Nowoczesne scenariusze zajęć obejmujące atrakcyjne metody nauki programowania w klasach I-III szkół podstawowych.
Dedykowany serwis edukacyjny dla nauczycieli.
Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów z programowania, obejmujące m.in. budowanie i ożywianie robotów oraz rozwijanie kompetencji cyfrowych.
Nowoczesny sprzęt dydaktyczny dla szkół - tablety ze specjalistycznym oprogramowaniem oraz zestawy klocków LEGO do nauki do programowania.
Galeria
9 stycznia 2019 roku gościli w naszej szkole aktorzy krakowskiego Teatru Edukacji ze spektaklem pt.”Jasne i ciemne strony INTERNETU”. Uczniowie podzieleni byli na trzy grupy wiekowe. Spotkanie było dialogiem uczniów z aktorami, poprzeplatane scenkami dostosowanymi do wieku odbiorców. Aktorzy pytali uczniów miedzy innymi czym różni się rozmowa w realu od rozmowy przez Internet. Tłumaczyli co się dzieje, kiedy wrzucajmy czyjeś zdjęcie bez jego zgody oraz jak ważne jest, by nie podawać swoich danych osobowym obcym poznanym przez łącze. Uczniowie podawali też przykłady osób na które mogą liczyć, gdy ktoś jest nękany przez Internet. Rozmawiano o komentarzach pod zdjęciami lub filmami, hejcie, zakupach przez Internet, filmikach wrzucanych na YouTube, które uczniowie oglądają – streamach i patostreamach (długo trwające transmisje na żywo, w których przekazywane są bardzo kontrowersyjne, wulgarne treści).
Współpraca uczniów z aktorami była bardzo żywa. Aktorzy idealnie oddali wizję świata Internetu. Dzięki postępowaniu bohaterów scenek możemy uniknąć popełnienia błędów, które mogą zaważyć na naszym dalszym życiu.
M.Rzepka
Klasy 5d, 7b, 3aG i 3cG spędziły dzisiejszy przedferyjny dzień na lodowisku w Dębicy. Było jak zawsze wspaniale - aktywnie i bardzo wesoło.
Młodzież naszej szkoły doskonaliła dziś umiejętności jazdy na łyżwach. Uczniowie jeżdżący na rolkach nie mieli żadnego problemu z doskonaleniem jazdy na łyżwach.Wycieczka była udana a młodzież zadowolona. Opiekę sprawowały p. E.Marciniak oraz p. R. Świątkowska-Wrona.
E.Marciniak
Na niebie błyszczą gwiazd miliony,
Noc jak atrament, świat uśpiony,lśni galaktyki srebrny dzwon.
W obserwatorium czuwa on.
W. Ścisłowski „Astronom”
10 stycznia br. uroczyście obchodziliśmy Święto Szkoły. W tym dniu uczniowie nie mieli zajęć lekcyjnych, żeby móc w pełni świętować urodziny naszej szkoły oraz zbliżający się dzień urodzin naszego patrona - Mikołaja Kopernika.
Obchody święta rozpoczęły się od szkolnej akademii, podczas której uczniowie klasy IV c, IV d, i IV e przedstawili kilka scenek z życia wielkiego astronoma od narodzin, aż po czas wydania drukiem dzieła
„O obrotach sfer niebieskich”. Występ był urozmaicony piosenkami przygotowanymi przez pana Kamila Banasia. Nad całością czuwały wychowawczynie klas, pani Marta Smolicha, pani Anna Krawczyk, pani Marzanna Pikul.
Potem uczniowie uczestniczyli w spotkaniach klasowych przygotowanych przez rodziców oraz we wspólnej zabawie tanecznej prowadzonej przez wodzirejów. W przerwie pomiędzy tańcami można było zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia. Najmłodsi uczniowie bardzo chętnie pozowali do nich w swoich bajkowych strojach.
Święto było doskonałą okazją do integracji zespołów klasowych, do miłych spotkań z rodzicami i do zabawy, która zawsze wszystkich jednoczy.
M.Smolicha, A.Krawczyk, M.Pikul