^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

#CodeWeek2020 w klasie 1c

1cKodowanie nie posiada ani barier wieku ani języka ani miejsca...można kodować właściwie zawsze, w każdym miejscu, nie zależnie od tego, ile mamy lat. Mając to na uwadze, uczniowie klasy 1c włączyli się do akcji Europejskiego Tygodnia Kodowania, czyli #CodeWeek2020. Nauka przez zabawę to jedno z założeń tej europejskiej akcji. Nasze klasowe działania realizowaliśmy pod hasłem ,,Kodowanie na karteczkach i ekranie”. Dzięki nim ćwiczyliśmy logiczne myślenie, koncentrację uwagi, umiejętność przewidywania kolejnych zdarzeń, czyli tak naprawdę przygotowywaliśmy się do właściwej nauki programowania. Podjęte działania ukazały również jak można kształtować, rozwijać kompetencje kluczowe- informatyczne u najmłodszych uczniów.

Galeria

certyfikat 1c

L.Wróbel

20 października klasa 3c wzięła udział w Europejskim Tygodniu Kodowania #CodeWeek 2020.

3ccodeweek20 października klasa 3c wzięła udział w Europejskim Tygodniu Kodowania #CodeWeek 2020. Co robiliśmy? Graliśmy sobie w gry! W gry edukacyjne, które uczą programowania. Blockly Games to seria gier edukacyjnych przeznaczona dla dzieci, które nie mają doświadczenia w programowaniu komputera. To doskonałe ćwiczenia do rozwijania logicznego myślenia, orientacji przestrzennej i skupiania uwagi. Dzięki nim uczniowie krok po kroku poznawali techniki programowania.

Galeria

A.Lichorobiec, A.Świerczek

Dzień Rzodkiewki

rzodkiewkaW świetlicy zorganizowaliśmy już kolejne nietypowe święto tym razem w roli głównej wystąpiła rzodkiewka. Dzień Rzodkiewki rozpoczął się od zapoznania się z wartościami odżywczymi rzodkiewki. Te smaczne warzywa zawierają dużo potasu, witaminy C a chrupane między posiłkami stanowią niskokaloryczną przekąskę. Każdy kto chciał mógł przygotować sobie kanapkę z tym warzywem. Chętnych do skosztowania nie brakowało. Na zakończenie zajęć każdy świetlik wykonał pracę plastyczna z rzodkiewką, które zawisły w naszej świetlicowej galerii.

Galeria

M.Gawlik

 

9 października – to Światowy Dzień Poczty, Znaczka Pocztowego

poczta

9 października – to Światowy Dzień Poczty, Znaczka Pocztowego i jest to kolejne nietypowe święto, które znajduje się w naszym świetlicowym kalendarzu. Nie jest to przypadkowa data, ponieważ dokładnie tego dnia w 1874 r. w Bernie, powołano jedną z najstarszych na świecie organizacji międzynarodowych – Światowy Związek Pocztowy. W Polsce Dzień Znaczka obchodzony jest od 1956 r.
W ramach obchodów tego święta świetliki wykonały okolicznościowe znaczki pocztowe. Zanim rozpoczęły się zajęcia uczniowie podziwiali znaczki pocztowe, które świetliki zbierają od kilku lat. Wykonane znaczki posiadały różnorodną tematykę, tj.: roślinną, zwierzęcą, astronomiczną, morską i bajkową. Niestety dziś łatwiej jest wysłać sms-a lub e-maila niż list w kopercie ze znaczkiem. Taki sposób komunikowania odchodzi w przeszłość, lecz nie w naszej świetlicy. Piszemy listy, ślemy pozdrowienia do naszych zaprzyjaźnionych świetlic w całej Polsce.
M. Gawlik, B. Chmielewska, B. Kowal

Wybory na przewodniczącego szkoły

W dniach 12 i 19 października 2020 r. w naszej szkole odbyły się wybory na przewodniczącego szkoły.
 Głosy rozłożyły się następująco:
Kl. I-IV:
Klara Masłoń, 4c – 67 głosów
Tymon Kowal, 4b – 43 głosów
Kacper Rodak, 4a – 40 głosów
Natalia Tomoś, 4b – 35 głosów
Zuzanna Rogóz, 4c – 27 głosów
Hanna Ćwierz, 4a – 23 głosów
Kl. V-VIII
Iga Kądzielawa, 8a – 128 głosów
Magdalena Cioch, 8b – 67 głosów
Barbara Rarus, 7d – 29 głosów
Przewodniczącą szkoły w budynku przy ul. Matejki 8 została Klara Masłoń z kl. 4c, a jej zastępcą Tymon Kowal z kl. 4b. W budynku przy ul. Zaręby 22 przewodniczącą została Iga Kądzielawa z kl. 8a, zaś funkcję zastępcy będzie pełnić Magdalena Cioch z kl. 8b. Gratulujemy!!!
J. Bieś, D. Dyda, E. Kmieć

CodeWeek w klasie 1b

1bcodeweekTechnologie komputerowe odgrywają coraz większe znaczenie w życiu nowoczesnych społeczeństw,
a programowanie staje się umiejętnością, która pozwoli dzieciom na odnalezienie się w tej nowej rzeczywistości. Naukę programowania powinno się rozpocząć już od najmłodszych lat szkolnych, kiedy to dziecko odznacza się największą ciekawością świata, jest spragnione odkrywania, zmieniania i budowania. Włączenie programowania do edukacji szkolnej w klasie 1b wprowadzanej przez wychowawcę p. Renatę Nadolską pozwoli na lepsze nabycie przez uczniów umiejętności kreatywnego, świadomego i bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów.
#CodeWeek 2020 w klasie 1b

Galeria

R.Nadolska

Kasztanowe cudeńka

kasztanyW ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Święta typowe i nietypowe” świetliki zorganizowały „Dzień Kasztana”. Z przyniesionych kasztanów wykonały różne ciekawe stworki. Na świetlicowym parapecie zamieszkały gąsienice, ślimaki i biedronki. Wszyscy wykazali się wielką pomysłowością. Dzieci wzbogaciły również wiedzę o właściwościach kasztanów i kasztanowcach oraz konieczności ochrony tych drzew.

Galeria

M.Gawlik

Bierzemy udział w ogólnopolskim Konkursie na Opowiadanie Inspirowane kartami z Gry DIXIT "W krainie wyobraźni"

konkurs

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Rumi, we współpracy z Wydawnictwem Rebel, zaprasza uczniów naszej szkoły do wzięcia udziału w konkursie na opowiadanie inspirowane kartami z gry „DIXIT”.
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas 4-8. Zadanie konkursowe polega na napisaniu opowiadania inspirowanego jedną z 5 kart z gry „DIXIT” (maksymalna objętość opowiadania - 5 stron – czcionka 12, odległości: 1.2).
Zgłoszenia przyjmuje i zapewnia wszelką pomoc w realizacji - p. Sławomir Bator.
Organizatorzy dają ogromną ilość czasu na napisanie: prace należy nadsyłać od 1 listopada 2020 r. do 31 marca 2021 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Najlepszych dwadzieścia prac zostanie opublikowanych oraz wydanych ( !!!) w formie książkowej! Ponadto zwycięzca otrzyma nagrodę specjalną od wydawnictwa Rebel ( z pewnością nie będzie to byle co – Rebel to jedno z czołowych wydawnictw w Polsce zajmujących się nowoczesnymi grami planszowymi, a szkoła otrzyma pakiet na użytek klubowiczów w GRTAciarni!
Jedyne co trzeba zrobić, to na podstawie karty napisać opowiadanie. Szczegóły – u S. Batora oraz na dostępnych stronach.
Zapraszamy!
Przed przystąpieniem do konkursu prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz kartą zgłoszeniową dostępnymi pod podanym linkiem.
S.Bator

#CodeWeek2020 w klasie 2a

codeweek

12 października klasa 2a wraz z wychowawcą p. Justyną Wajdą dołączyła do akcji Europejskiego Tygodnia Kodowania, czyli #CodeWeek2020. Na czym polega owe świętowanie? Na świetnej zabawie, do której zapraszamy wszystkich, w każdym wieku. Europejski Tydzień Kodowania to wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko! Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem. W skrócie: jeśli wiesz co nieco o programowaniu – w trakcie CodeWeek dowiesz się jeszcze więcej, jeśli o programowaniu nie wiesz nic – CodeWeek to świetna okazja, by zacząć swoją przygodę z kodami QR. Zapewniamy – to prostsze, niż Wam się wydaje! Dlatego do wspólnej zabawy dołączamy MY- uczniaki 2a z SP2.

Po co uczyć dzieci programowania? Po co nam to programowanie? To nie tylko ścieżka kariery. To przede wszystkim nauka, która daje szansę na zdobycie uniwersalnych kompetencji – kluczowych nie tylko dla dzieciaków, ale i bardzo przydatnych w dorosłości. Wbrew popularnej opinii - programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale to przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Nie trzeba być matematycznym orłem, by być świetnym programistą. Dajemy słowo – humaniści także sobie poradzą.

certygikat
J.Wajda
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.