8 listopada - "Dzień Zdrowego Śniadania" , tego dnia przedszkolaki odwiedziła pani Agata higienistka szkolna, która poprowadziła pogadankę o prawidłowym odżywianiu, celem której było uświadomienie dzieciom, jak ważne jest spożywanie rano zdrowego posiłku. Dzieci poznały 12 zasad zdrowego odżywiania się oraz przypomnieli reguły zachowania się przy stole. Obejrzały film edukacyjny "Zuzka i piramida żywienia" i wysłuchały baśni "O księżniczce Alince i rycerzu Witaminku". Udział naszych przedszkolaków w programie „Dzień zdrowego śniadania” z pewnością przyczynił się do zwiększenia świadomość dzieci i rodziców, na temat roli śniadania w życiu dziecka dla jego prawidłowego funkcjonowania.
8.11.2022 odbyły się powiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej w halowej piłce nożnej. Drużyna Dwójki zajęła I miejsce w zawodach. Skład drużyny: Pikul Igor, Surowiec Paweł, Surowiec Kacper, Derus Jakub, Stawarz Bartosz, Motyka Ignacy, Świerczek Jakub, Szado Dawid. Cała drużyna zagrała bardzo dobre spotkania, gratulujemy.
W piątek, 4 listopada,
w „ Lekcji w kinie” uczestniczyli uczniowie klas 6b, 6c, 8a i 8b. Temat lekcji dotyczył sposobów tworzenia efektów specjalnych w filmach. Po zajęciach uczniowie obejrzeli film „Mój brat ściga dinozaury”.
W ramach realizacji zadań Małopolskiego Konkursu „Odblaskowa Szkoła” uczniowie klasy 1b wykonali dla swych babć i dziadziów odblaskowe zakładki do książek, propagując konieczność noszenia elementów odblaskowych. Zaprosili też drogich seniorów do wspólnego odblaskowego czytania. Wszystko po to, aby babcie i dziadziowie, pamiętali o noszeniu odblasków, dzięki którym będą widoczni, a zarazem bezpieczni na drodze.
R.Klimek
Istotna wartość pracy z pisakiem 3D polega na włączaniu dzieci w działania praktyczne, angażuje je emocjonalnie, kształtując takie cechy, jak wytrwałość, cierpliwość i dokładność w wykonywaniu podjętego zadania. O zaletach korzystania z długopisów 3D można mówić wiele: praca z nimi uwalnia kreatywność, ćwiczy myślenie trójwymiarowe czy rozwija wyobraźnię. Możliwości wykorzystania pisaków 3D są nieograniczone. Oczywiście nie należy oczekiwać dokładnych modeli jak w „prawdziwej” drukarce 3D, ale nie taka też jest rola pisaków. Można wymyślać i wdrażać elementy dekoracyjne, przy odrobinie praktyki także nauczyć się „malować” w powietrzu, używać długopisów do celów naprawczych lub do sklejenia wydrukowanych w 3D przedmiotów. Tym razem klasa 3a podjęła się wyzwania stworzenia projektu wieży Eiffla w 3D.
Zaznajamianie uczniów z technologiami jest niezbędne i wynika z szybkiego rozpowszechnienia techniki we wszystkich dziedzinach współczesnego życia. Ma ono zatem duże znaczenie poznawcze i wychowawcze.
Dodatkowo sfera intelektualna i emocjonalna uczniów rozwijać się będzie, jeśli oprócz naśladowania czynności wykonywanych przez nauczyciela, będą oni potrafili sami podejść do problemu. Zapraszamy do oglądnięcia naszych prac.
J.Wajda