Jesteś tutaj: Start
6 listopada Odkrywcy Świata i Tropiciele Przyrody z naszych Oddziałów Przedszkolnych świętowali Dzień Zdrowego Śniadania. Z tej okazji warto przypomnieć, jak ważną rolę pełni ono w codziennej diecie oraz co powinno zawierać, żeby było wartościowe. W rozmowie z dziećmi wychowawcy przekazali wiedzę, by przedszkoli też dbali o prawidłowe nawyki żywieniowe – zaczynając każdy dzień od pełnowartościowego posiłku. Tego dnia Panie Kucharki przygotowały dzieciom talerze pełne zdrowych i wartościowych produktów. Dzieci mogły same wybrać które produkty lubią najbardziej i stworzyły na swoich talerzach piękne i kolorowe kompozycje kanapkowe.
W ostatnich dniach października klasy 5-7 podczas lekcji plastyki zmierzyły się z zadaniem tworzenia jesiennych zwierząt i stworów z liści. Efekty współpracy wyobraźni uczniów z ich manualnymi możliwościami będzie można zobaczyć w niedługim czasie na plastycznej wystawce na korytarzu:)
W ostatni dzień przed Wszystkimi Świętymi odbyło się kolejne spotkanie w Sali P3, jak co drugi wtorek od godziny 13.40 do 15.20. Spore grono graczy rozpracowywało nowe nieograne tytuły, ale najchętniej sięgano po te gry, które polubiono na pierwszych zajęciach. Na stołach pojawiły się dużo kompaktowych i szybkich karcianek, a nawet jedna wykreślanka, która od razu przypadła do gustu najmłodszej grupie klubowiczów. Innowacyjność tego typu projektów polega na tym, że postęp gry zaznacza się na specjalnych arkuszach przy pomocy ołówków, aby tworzyć sałatkę punktową – co dosłownie i w przenośni sprawdzało się w przypadku zabawnych „Kości obfitości”. Po raz pierwszy uczniowie klas szóstych po przerobieniu Hobbita spróbowali zagrać też w grę karcianą „Władca pierścieni – bitwa o Śródziemie”. I coraz szersze grono wielbicieli niezmiennie zdobywa sobie na pozór tylko skomplikowany, ale dający mnóstwo satysfakcji „Dominion”!
W ramach akcji "Odblaskowa Szkoła " podczas lekcji techniki w klasie 3b powstała gra pamieciowa:"Odblaskowe Znaki Drogowe". Uczniowie tworzyli 26 kartoników w formacie A4 pogrupowanych w pary, mające na jednej stronie takie same obrazki w parze, które przedstawiały znaki drogowe. Podczas gry uczniowie utrwalali sobie znaczenie poszczególnych znaków drogowych próbując zapamiętywać pary obrazków. Z ogromną starannością i zaangażowaniem powstawały poszczególne elementy gry. Głównym celem tworzenia gry było rozwijanie u uczniów umiejętności odróżniania różnego rodzaju znaków drogowych (ostrzegawczych, zakazu, nakazu, informacyjnych), rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze jak również umiejętność odwzorowywania. Z gry tej bardzo chętnie korzystają także uczniowie pozostałych klas jak również świetlica szkolna.