Jesteś tutaj: Start
Dyrektor Szkoły zwraca się z prośbą do Rodziców
o przekazanie 1% podatku na fundusz szkoły.
Miło nam poinformować, że od 4-9 lutego 2019r. uczniowie naszej szkoły będą mieli okazję wziąć udział w zajęciach prowadzonych przez studentów z Chin i Indonezji w ramach projektu INTERNATIONAL EDUCATION.
Lucine Zhang oraz Agung Prawira Elang są studentami i wolontariuszami AIESEC.
Czym jest AIESEC?
AIESEC to największa na świecie, niezależna organizacja prowadzona przez studentów, działająca w 122 krajach na poziomie lokalnym, narodowym i globalnym.
AIESEC powstał na świecie w 1948 roku, w odpowiedzi na bieżące wówczas konflikty zrodzone przez II Wojnę Światową. Świat potrzebował liderów i to na młodych ludziach spoczywała odpowiedzialność za lepsze jutro.
Od tamtej pory misją AIESEC stało się dążenie do osiągnięcia pokoju na świecie i pełnego wykorzystania potencjału ludzkiego.
Globalna perspektywa pozwala o wiele bardziej zrozumieć otaczający nas świat, rozwija umiejętności komunikowania się w zróżnicowanych środowiskach i znajdowania konstruktywnych i kreatywnych rozwiązań.
Czym jest projekt INTERNATIONAL EDUCATION?
International Education jest projektem skierowanym do uczniów szkół podstawowych oraz średnich. Oparty jest na Celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ nr 4: Dobra Jakość Edukacji.
Ideą projektu jest wzbogacenie systemu edukacji, szczególnie w zakresie nauki języków obcych.Chcemy, aby poprzez projekt uczniowie mogli otworzyć się na inne kultury, zainteresować światem, zaciekawić edukacją oraz podnieść swoje kompetencje komunikacyjne w języku angielskim.
Podczas interaktywnych warsztatów wolontariusze przybliżą dzieciom oraz nauczycielom swoją kulturę, będą uczyć podstawowych zwrotów w swoim języku oraz prowadzić konwersacje w języku angielskim.
Wszystkie zajęcia będą prowadzone w języku angielskim.
Wierzymy, że międzynarodowa perspektywa projektu wpłynie na lepsze dotarcie do dzieci oraz od najmłodszych lat zakorzeni w nich postawy akceptacji drugiego człowieka.
Mamy nadzieję, że rozpoczęta w tym roku współpraca z AIESEC będzie kontynuowana w na
stępnych latach i stanie się stałą propozycją edukacyjną dla naszych uczniów!
Koordynatorzy projektu:
Monika Guzik-Skirzyńska
Ewa Kmieć
Diana Dyda
Klara Wąż
W dniu 28.01.2018 na lekcji wychowania fizycznego uczniowie klasy VIII A rozegrali mecz piłki nożnej w zimowej scenerii na boisku szkolnym. Mecz zakończył się wynikiem 4:3 dla drużyny Wojtka Fijała. Uczniowie wrócili do szkoły bez żadnych kontuzji i chętnie poszli na lekcje biologii.
P.Pisarski
Projekt - ProgramujeMy tarnowski
Wraz z wejściem nowej reformy oświaty do szkół, do podstawy programowej została wprowadzona obowiązkowo nauka programowania. Nasza szkoła, w związku z tym, wzięła udział w projekcie - „ProgramujeMY tarnowski” realizowanym przez EFRWP, Collegium Mazovia oraz Fundację Nowoczesnej Edukacji. W związku z tym w naszej szkole zajęcia dodatkowe z Robo są realizowane przez 5 nauczycieli w 10-osobowych grupach, w okresie XI 2018 – III 2019. Zajęcia obejmują cykl 14 + 1. Oznacza to, iż 15 zajęcia, jako uwieńczenie pracy dodatkowej będą nagrodą w formie wyjazdowej dla nauczycieli i uczniów oraz koordynatorów biorących udział w projekcie.
Ponieważ najbardziej chłonne są umysły dzieci, które bardzo szybko uczą się przez zabawę, dlatego w ramach tegoż projektu, który ma za zadanie przeszkolić nauczycieli nauczania początkowego w zakresie podstaw nauki programowania, szkoły otrzymały zestawy klocków z serii LEGO WE DO 2.0, które w znacznym stopniu uatrakcyjniają dodatkowe zajęcia z dziećmi.
Projekt „ProgramujeMY tarnowski” ma na celu nabycie nowych umiejętności w obszarze nauki programowania przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym, a także podniesienie kompetencji cyfrowych osób dorosłych, w tym zwłaszcza nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego. Jednym z istotnych elementów warsztatów było także szkolenie z metod nauki programowania w klasach I-III na podstawie nowoczesnych scenariuszy zajęć opracowanych na potrzeby projektu. Nasza szkoła jest jedną z 59 publicznych szkół podstawowych z gmin wiejskich i miejsko-wiejskich naszego województwa, która wzięła udział w tym projekcie.
rojekt „ProgramujeMY tarnowski” jest realizowany na obszarze NUTS-3 podregionu tarnowskiego i uczestniczy w nim 13 gmin: Dąbrowa Tarnowska, Szczurowa, Żabno, Olesno, Skrzyszów, Rzepiennik Strzyżewski, Ryglice, Dębno, Gnojnik, Iwkowa, Wierzchosławice, Ciężkowice, Zakliczyn.
„ProgramujeMY tarnowski" to również:
Szkolenia dla nauczycieli i innych osób dorosłych z obszaru kompetencji cyfrowych i medialnych, programowania i nauczania programowania w edukacji wczesnoszkolnej.
Nowoczesne scenariusze zajęć obejmujące atrakcyjne metody nauki programowania w klasach I-III szkół podstawowych.
Dedykowany serwis edukacyjny dla nauczycieli.
Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów z programowania, obejmujące m.in. budowanie i ożywianie robotów oraz rozwijanie kompetencji cyfrowych.
Nowoczesny sprzęt dydaktyczny dla szkół - tablety ze specjalistycznym oprogramowaniem oraz zestawy klocków LEGO do nauki do programowania.
Galeria
Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, które działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Polsce zaprosiło szkolne kluby do wzięcia udziału w „Zimowym konkursie SKB”.
Konkurs polegał na przygotowaniu ozdób, masek, przebrań karnawałowych nawiązujących tematyką do bezpieczeństwa na drodze (bezpieczna podróż na bal karnawałowy, odblaski, przejście na pasach dla pieszych itd.)
Dosyć arcytrudnego zadania podjęła się dwójka naszych uczniów Sara Grzeszczyk z klasy IV b i Ksawery Kremski z klasy V a wykonując strój odblaskowo – karnawałowy i maskę . Czekamy na wyniki.
Opiekun SKB „Stopka” M. Gawlik