Jesteś tutaj: Start
Klasa 1a postanowiła się zmierzyć z kodowaniem w ramach akcji #CodeWeek, czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania 2020. Kodowaliśmy na papierze i komputerze. Z wszystkimi zadaniami poradziliśmy sobie świetnie. Programowanie jest wspaniałą przygodą i zabawą, rozwijającą logiczne myślenie.
M.Panek-Sojka
Kodowanie nie posiada ani barier wieku ani języka ani miejsca...można kodować właściwie zawsze, w każdym miejscu, nie zależnie od tego, ile mamy lat. Mając to na uwadze, uczniowie klasy 1c włączyli się do akcji Europejskiego Tygodnia Kodowania, czyli #CodeWeek2020. Nauka przez zabawę to jedno z założeń tej europejskiej akcji. Nasze klasowe działania realizowaliśmy pod hasłem ,,Kodowanie na karteczkach i ekranie”. Dzięki nim ćwiczyliśmy logiczne myślenie, koncentrację uwagi, umiejętność przewidywania kolejnych zdarzeń, czyli tak naprawdę przygotowywaliśmy się do właściwej nauki programowania. Podjęte działania ukazały również jak można kształtować, rozwijać kompetencje kluczowe- informatyczne u najmłodszych uczniów.
L.Wróbel
20 października klasa 3c wzięła udział w Europejskim Tygodniu Kodowania #CodeWeek 2020. Co robiliśmy? Graliśmy sobie w gry! W gry edukacyjne, które uczą programowania. Blockly Games to seria gier edukacyjnych przeznaczona dla dzieci, które nie mają doświadczenia w programowaniu komputera. To doskonałe ćwiczenia do rozwijania logicznego myślenia, orientacji przestrzennej i skupiania uwagi. Dzięki nim uczniowie krok po kroku poznawali techniki programowania.
A.Lichorobiec, A.Świerczek
W świetlicy zorganizowaliśmy już kolejne nietypowe święto tym razem w roli głównej wystąpiła rzodkiewka. Dzień Rzodkiewki rozpoczął się od zapoznania się z wartościami odżywczymi rzodkiewki. Te smaczne warzywa zawierają dużo potasu, witaminy C a chrupane między posiłkami stanowią niskokaloryczną przekąskę. Każdy kto chciał mógł przygotować sobie kanapkę z tym warzywem. Chętnych do skosztowania nie brakowało. Na zakończenie zajęć każdy świetlik wykonał pracę plastyczna z rzodkiewką, które zawisły w naszej świetlicowej galerii.
M.Gawlik
Technologie komputerowe odgrywają coraz większe znaczenie w życiu nowoczesnych społeczeństw,
a programowanie staje się umiejętnością, która pozwoli dzieciom na odnalezienie się w tej nowej rzeczywistości. Naukę programowania powinno się rozpocząć już od najmłodszych lat szkolnych, kiedy to dziecko odznacza się największą ciekawością świata, jest spragnione odkrywania, zmieniania i budowania. Włączenie programowania do edukacji szkolnej w klasie 1b wprowadzanej przez wychowawcę p. Renatę Nadolską pozwoli na lepsze nabycie przez uczniów umiejętności kreatywnego, świadomego i bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów.
#CodeWeek 2020 w klasie 1b
R.Nadolska
W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Święta typowe i nietypowe” świetliki zorganizowały „Dzień Kasztana”. Z przyniesionych kasztanów wykonały różne ciekawe stworki. Na świetlicowym parapecie zamieszkały gąsienice, ślimaki i biedronki. Wszyscy wykazali się wielką pomysłowością. Dzieci wzbogaciły również wiedzę o właściwościach kasztanów i kasztanowcach oraz konieczności ochrony tych drzew.
M.Gawlik