Jesteś tutaj: Start
8.11.2022 odbyły się powiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej w halowej piłce nożnej. Drużyna Dwójki zajęła I miejsce w zawodach. Skład drużyny: Pikul Igor, Surowiec Paweł, Surowiec Kacper, Derus Jakub, Stawarz Bartosz, Motyka Ignacy, Świerczek Jakub, Szado Dawid. Cała drużyna zagrała bardzo dobre spotkania, gratulujemy.
W piątek, 4 listopada,
w „ Lekcji w kinie” uczestniczyli uczniowie klas 6b, 6c, 8a i 8b. Temat lekcji dotyczył sposobów tworzenia efektów specjalnych w filmach. Po zajęciach uczniowie obejrzeli film „Mój brat ściga dinozaury”.
W ramach realizacji zadań Małopolskiego Konkursu „Odblaskowa Szkoła” uczniowie klasy 1b wykonali dla swych babć i dziadziów odblaskowe zakładki do książek, propagując konieczność noszenia elementów odblaskowych. Zaprosili też drogich seniorów do wspólnego odblaskowego czytania. Wszystko po to, aby babcie i dziadziowie, pamiętali o noszeniu odblasków, dzięki którym będą widoczni, a zarazem bezpieczni na drodze.
R.Klimek
Istotna wartość pracy z pisakiem 3D polega na włączaniu dzieci w działania praktyczne, angażuje je emocjonalnie, kształtując takie cechy, jak wytrwałość, cierpliwość i dokładność w wykonywaniu podjętego zadania. O zaletach korzystania z długopisów 3D można mówić wiele: praca z nimi uwalnia kreatywność, ćwiczy myślenie trójwymiarowe czy rozwija wyobraźnię. Możliwości wykorzystania pisaków 3D są nieograniczone. Oczywiście nie należy oczekiwać dokładnych modeli jak w „prawdziwej” drukarce 3D, ale nie taka też jest rola pisaków. Można wymyślać i wdrażać elementy dekoracyjne, przy odrobinie praktyki także nauczyć się „malować” w powietrzu, używać długopisów do celów naprawczych lub do sklejenia wydrukowanych w 3D przedmiotów. Tym razem klasa 3a podjęła się wyzwania stworzenia projektu wieży Eiffla w 3D.
Zaznajamianie uczniów z technologiami jest niezbędne i wynika z szybkiego rozpowszechnienia techniki we wszystkich dziedzinach współczesnego życia. Ma ono zatem duże znaczenie poznawcze i wychowawcze.
Dodatkowo sfera intelektualna i emocjonalna uczniów rozwijać się będzie, jeśli oprócz naśladowania czynności wykonywanych przez nauczyciela, będą oni potrafili sami podejść do problemu. Zapraszamy do oglądnięcia naszych prac.
J.Wajda