11 października grupa dziewcząt z klasy 5a oraz grupa chłopców klasy 6a rozpoczęła swoją przygodę z programowaniem. Uczniowie na pierwszych zajęciach dowiedzieli się czym jest program komputerowy oraz wyjaśnili pojęcie algorytmu. Okazało się, że już od najmłodszych lat są programistamiJ. Z algorytmami mamy do czynienia, często w życiu codziennym. Przykładowym algorytmem może być, przepis na przyrządzenie tkz. zupki chińskiej: 1.Przygotuj wodę,2.Wsyp zupkę do naczynia, 3.Zalej zupkę wodą, 4.Czekaj trzy minuty.Powyższy przepis składa się z podstawowych czynności uporządkowanych w kolejności ich wykonywania. Należy zauważyć, iż kolejność jest bardzo ważna w tym przepisie. Nie uda się przygotować zupki jeżeli najpierw poczeka się trzy minuty, następnie doleje wody, przygotuje się ją, wsypie przyprawy, a na koniec całość wleje do naczynia. Uczniowie postawili przed sobą problem ułożenia drewnianych sklejek, które przedstawiały wóz, rower oraz postać konia. Zabawy było nie mało. Dodatkowo mieliśmy utrudnienie, ponieważ „przepisy” były zakodowane w kodach QR. Pod koniec zajęć już wszyscy wiedzieli, że Algorytm jest to sposób na wykonanie postawionego zadania składający się ze skończonej ilości elementarnych kroków wraz z kolejnością ich wykonywania.
J.Wójtowicz
Szkolny Klub Bezpieczeństwa "Stopka" wie, jak ważną rolę dla bezpieczeństwa ruchu drogowego odgrywają odblaski. Pora jesienna to krótszy dzień, ciemno i ponuro, a piesi są na drodze bardzo słabo widoczni i narażeni na szczególne niebezpieczeństwo. Dlatego klubowicze zadbali o kolejną grupę uczniów i wyposażyli klasy II w odblaski.
SKB
Od kilku lat 10 października obchodzony jest w Polsce Dzień Drzewa. W ramach tego święta prowadzona jest akcja sadzenia drzew oraz edukacja ekologiczna.
Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w tym dniu włączyli się w tę akcję, uczestnicząc w różnych działaniach o charakterze proekologicznym. Nie zabrakło gier, konkursów oraz zabaw ukazujących znaczenie drzew dla człowieka i przyrody. Zwieńczeniem obchodów Dnia Drzewa był uroczysty apel na który przybył Pan Paweł Sarnecki, reprezentant Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Urzędu Miejskiego. W sadzenie drzewa, któremu nadano imię „Odblaskowy Bajtek” włączyło się również Nadleśnictwo Dąbrowa Tarnowska, które przekazało sadzonkę na ręce Dyrekcji. Działania dzieci i przeżycia, jakie im towarzyszyły z pewnością wpłyną na ukształtowanie właściwych postaw wobec przyrody.
Szkolne przedstawienie z okazji Dnia Drzewa przygotowały panie: Jadwiga Wróbel, Dorota Gubernat-Mikos, Agnieszka Śliwa, Justyna Wójtowicz.
J.Wróbel, D.Gubernat-Mikos, A.Śliwa, J.Wójtowicz
W ubiegłym tygodniu zauroczeni lekturą „Doktor Dolittle i jego zwierzęta” postanowiliśmy stworzyć klasowe przedstawienie. Nieodłącznym jego elementem było własnoręczne wykonanie kukiełek. Odgrywanie scenek na podstawie lektury i tworzenie nowych przygód ze znanymi bohaterami wywołało mnóstwo radości i uśmiechu. Każdy mógł wcielić się w swoją ulubioną postać i wykazać się grą aktorską. Czytanie to świetny sposób spędzania czasu!
A.Śliwa
W ubiegły poniedziałek uczniowie klasy V b i IV a udali się na wycieczkę do Krakowa, w czasie której mogli obejrzeć na deskach Teatru Współczesnego przedstawienie teatralne pt. „Robinson Crusoe”, mówiące o niezwykłej sile przyjaźni, lojalności i odwadze. Po spektaklu wszyscy udali się do Podziemi Rynku Głównego. Zwiedzaniu historycznej ekspozycji towarzyszyły liczne efekty multimedialne, pozwalające odbyć fascynującą podróż w czasie do średniowiecznego Krakowa i poczuć atmosferę minionych wieków.
M.Pikul, M.Gawlik
W dniu 6 października uczniowie klas 5A i 6A uczestniczyli w wycieczce do Krakowa, która była jednym z punktów realizowanego projektu „Górą sport i rekreacja” dofinansowanego ze środków Burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej. Celem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Inżynierii Miejskiej oraz Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.
W pierwszym z wymienionych miejsc dzieci miały okazję obejrzeć wystawę pt. „Wokół koła” Wystawa złożona była z ok. 27 stanowisk obsługiwanych bezpośrednio przez zwiedzających według instrukcji i opisów. Stanowiska, choć tematycznie dotyczyły różnych dziedzin nauki i życia, wiązały wspólny kształt, jakim jest koło. Można więc było samodzielnie podnieść 115 – kilogramowy silnik używając wielokrążków, pojeździć rowerem o kwadratowych kołach, zbudować basztę czy podnieść windę napędzaną kołem deptakowym. Uczniowie bawili się doskonale, szczególnym zainteresowanie cieszyły się kule podnoszone siłą powietrza.
Chłopcy i dziewczęta zwiedzali również wystawę pod nazwą „Motokultura”, która poświęcona była tematyce motoryzacyjnej obrazującej rozwój motoryzacji w Polsce. Uczniowie byli bardzo zdziwieni, a niektórzy nie mogli wprost uwierzyć jakimi pojazdami jeździli ich dziadkowie i zupełnie jeszcze niedawno ich rodzice.
Klasy 5A i 6A uczestniczyły również w zajęciach warsztatowych pt: „Czarne czy czerwone pomidory”. Na lekcji uczniowie zobaczyli w jaki sposób kolorowe światło zmienia wygląd przedmiotów. Dowiedzieli się również jak powstaje cień i czy zawsze jest on czarny.
Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, a ściślej- Podziemia Rynku. Podziemna ekspozycja prezentowała nie tylko bogatą historię Krakowa, ale też związki, jakie łączyły to miasto z najważniejszymi w średniowiecznej Europie ośrodkami handlu i kultury. Szlak turystyczny w Rynku Podziemnym wiódł pomiędzy kamiennymi i ceglanymi murami piwnic dawnych obiektów handlowych, takich jak: Kramy Bolesławowe, Kramy Bogate, Waga Wielka i Sukiennice. Wycieczka w podziemiach dała możliwość podziwiania odnalezionych skarbów i poznania burzliwych dziejów średniowiecznego Krakowa.
Mimo napiętego programu wycieczki uczniowie zdążyli jeszcze nakarmić krakowskie gołębie, czemu sprzyjała chłodna, ale bardzo słoneczna pogoda.
Zapraszamy do galerii.
K.Wąż, D.Dyda
Nasza Szkoła wprowadza elementy Oceniania Kształtującego. To kompleksowy program, którego celem jest podniesienie efektywności nauczania i uczenia się.
Ocenianie kształtujące zostało wprowadzone w szkołach w Wielkiej Brytanii, a badania nad skutecznością tej metody są nadal prowadzone w różnych regionach świata.
Zastosowanie metod OK pozwala nauczycielowi modyfikować dalsze nauczanie i przekazywać uczniom informację zwrotną pomagającą im się uczyć.
28 września klasa IV a obchodziła Dzień Chłopaka. Dziewczynki wraz z wychowawcą złożyły swoim kolegom życzenia i odśpiewały tradycyjne „Sto lat". Chłopcy byli mile zaskoczeni również dlatego, że otrzymali prezenty przed 30 września. Dziękujemy rodzicom za przygotowanie słodkości.
M.Gawlik