Zapraszamy do zabawy w Klub Pożeraczy Książek. W jej trakcie uczniowie przeczytają po pięć książek i zrealizują dwa wyzwania związane z czytaniem, a jednocześnie będą zdobywać kolejne poziomy wtajemniczenia. Zabawa jest wzorowana na kartach lojalnościowych czyli bonusach.
Plan działania ;
1. Uczniowie otrzymują kartę czytelnika wraz z instrukcją uczestnictwa w akcji.
2. Na karcie znajduje się osiem pól. Większe pola oznaczają przeczytane (i zwrócone) książki z określonych kategorii, których opis znajduje się na odwrocie. Mniejsze pola to towarzyszące czytaniu wyzwania.
3. W trakcie całej zabawy uczeń ma do zrealizowania dwa wyzwania. Rozpisane wyzwania będą do wyboru dla uczniów.
• Zaprojektuj swoją wersję okładki.
• Napisz blurb, czyli rekomendację lub bardzo krótkie streszczenie, które umieszcza się najczęściej na tylnej okładce książki.
• Przyprowadź do biblioteki koleżankę lub kolegę, którzy z niej nie korzystają, lub zachęć kogoś do przeczytania oddanej książki.
• Wymień dwie pozytywne i dwie negatywne cechy tej książki.
• Zmień zakończenie książki.
• Napisz dalszy ciąg losów bohaterów.
4. Za każde wykonane wyzwanie czytelnik otrzymuje bonus.
Propozycje bonusów:
• Możesz zgłosić dowolną książkę na półkę książek polecanych przez bibliotekę.
• Otrzymujesz zakładkę do książki.
• Dostajesz przekąski lub słodycze.
* Za przejście trzech poziomów otrzymujesz pochwałę do dziennika.
*Bonus uzgodniony z nauczycielem języka polskiego.
5. Po przeczytaniu każdej kolejnej książki (i czasem zrealizowaniu wyzwania) gracz (czyli uczeń) osiąga kolejny poziom. Kategorie książek umieszczone na polach są powiązane ze zdobywanymi poziomami..
6. Po oddaniu piątej książki uczeń zdobywa poziom Pożeracza Książek i otrzymuje dyplom lub inną nagrodę.