>
>>>>>>
Szkoła Podstawowa Nr 2
im. Mikołaja Kopernika
33-200 Dąbrowa Tarnowska
731 952 555 – Sekretariat Matejki 8
731 462 555 – Sekretariat Zaręby 22
731 752 555 – Dyrektor
572 917 819– Świetlica
Konto Rady Rodziców 68 9462 0003 2001 0000 1238 0001
NIP 871-15-95-799
Pracownia komputerowa w naszej szkole powstała 11.10.2004 r. w ramach projektu "Pracownia internetowa w szkole podstawowej w 2004 r." prowadzonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. Do tej pory uczniowie korzystali ze starej pracowni komputerowej, mieszczącej się w sąsiadującym ze szkołą gimnazjum, co było dużym utrudnieniem dla dzieci i nauczycieli.
Zaprojektowany specjalnie dla szkolnych pracowni system składa się z następujących elementów:
· 1 serwera (Microsoft SBS 2003 PL);
· 10 komputerów uczniowskich (Windows XP Profesjonal PL);
· laserowej, czarno-białej drukarki;
· skanera;
· laptopa;
· wideoprojektora.
Szkoła przystępująca do programu musiała zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt:
· Salę na pracownię komputerową odpowiednio umeblowaną, pomalowaną i zabezpieczoną.
· Wydzieloną instalację elektryczną.
· Łącze dostępne do sieci INTERNET.
Pracownia przeznaczona jest na lekcje informatyki i zajęcia kółka informatycznego.
Opiekunem jest Pani mgr Małgorzata Wódka.
Zmiana opiekuna pracowni nastąpiła z dniem objęcia przez p. Małgorzatę Wódkę funkcji wice dyrektora szkoły (1.09.2012r.). Nowym opiekunem została p. Wioletta Zych
GALERIA
PRACOWNIA 2013
Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej dzięki przychylności Burmistrza Stanisława Początka, staraniom Dyrektora ZOSIP-u Mariana Gajdy, Dyrektor Anny Fido, rodziców doczekali się 15 nowoczesnych komputerów, dzięki którym lekcje informatyki będą atrakcyjniejsze.
Komputery All In One Think Centre Edge 62 z to jedna z najnowszych linii produkcyjnych znanej na całym świeciefirmy Lenovo, która przed kilkoma laty przejęła część linii produkcyjnychsprzętu komputerowego od prekursora w branży IT firmy IBM.
Komputery All In One Think Centre Edge to nie tylko nowe eleganckie komputery, które dobrze wyglądają, ale również działają jeszcze lepiej. To nowy trend w komputerach stacjonarnych, które są niezawodne, wydajne i ergonomiczne. Mają zintegrowane funkcje multimedialne, zajmują mało miejsca na biurku, prezentują się efektownie, pobierają niewiele energii i są ciche. Tak w skrócie można opisać nowoczesne komputery All In One, których komponenty ukryte są w nieco szerszych obudowach monitorów LCD. Używając tego typu komputerów oszczędzamy miejsce, pieniądze i środowisko. Wspomniane komputery posiadają Certyfikat ENERGY STAR 5.0. Zajmują o 70% mniej miejsca niż tradycyjny komputer typu Tower z 19 - calowym monitorem LCD i są wyposażone w kamerę internetową, wbudowany mikrofon i wewnętrzne głośniki.
Należy tu zaznaczyć, że wspomniane komputery zostały wyposażone w najnowsze dostępne na rynku oprogramowanie systemowe Windows 8, oraz pakiet biurowy MS Office 2013, którego światowa premiera była 29-01-2013 roku!
Dzięki otwarciu przez Publiczną Szkołę Podstawową nr 2 licencji grupowej OLP Microsoft EDU, uczniowie dąbrowskiej dwójki, jako pierwsi mają dostęp do najnowszego oprogramowania i aktualizacji aplikacji MS Office firmy Microsoft.
Można, zatem śmiało powiedzieć, że na dzień dzisiejszy nasza szkoła posiada najnowocześniejszą pracownię komputerową w mieście.
W roku szkolnym 2014/2015 pracownia wzbogaciła się o wideo projektor/rzutnik. Urządzenie to zdecydowanie ułatwia uczniom poznanie nowych treści programowych.
Odblaskowa szkoła – startujemy
Nasza szkoła kolejny raz bierze udział w akcji organizowanej przez Małopolską Wojewódzką Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie, Małopolskie Kuratorium Oświaty, natomiast partnerami akcji są: Małopolski Urząd Wojewódzki, Małopolski Urząd Marszałkowski oraz Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W tym roku akcja odbędzie się pod hasłem „Odblaskowa szkoła - to Ja, Ty, to My”. Głównym jej celem jest przypomnienie uczniom zasad bezpiecznego poruszania się po drogach oraz obowiązku noszenia elementów odblaskowych.
Program daje możliwość wykazania, że szkoła nie tylko uczy, ale również dba o bezpieczeństwo swoich podopiecznych zwłaszcza w drodze do i ze szkoły oraz promowanie wszelkich inicjatyw ograniczających zagrożenia w ruchu drogowym.
Konkurs ma promować noszenie elementów odblaskowych mających istotny wpływ na bezpieczeństwo pieszych. Warto przypomnieć, że piesi – niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, to grupa narażona na najpoważniejsze konsekwencje już przy prędkościach pojazdu rzędu 20–30 km/h. Tak ważne jest zatem podejmowanie działań, które mają zapobiegać wypadkom z ich udziałem już w odniesieniu do najmłodszych uczestników ruchu drogowego.
Chcąc realizować powyższe założenia przyjęto w naszej szkole następujący plan działań:
Zadania główne:
1. Wyposażenie w kamizelki odblaskowe oraz elementy odblaskowe
wszystkich uczniów uczęszczających do naszej szkoły.
2. Wyposażenie w chusty odblaskowe wszystkich pierwszoklasistów.
Zadania dodatkowe:
1. Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu plastycznego na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym na dwóch etapach edukacyjnych: Klasy I – III, Klasy IV – VI.
2. Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu wiedzy o bezpieczeństwie ruchu drogowego na dwóch etapach: Klasy I –III, Klasy IV – VI
3. Zorganizowanie imprezy podsumowującej podjęte działania w zakresie promowania bezpieczeństwa.
4. Organizacja zajęć pozalekcyjnych związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego: Szkolny Klub Bezpieczeństwa „Stopka” - klasy IV –VI , zajęcia „Uczymy ratować” - klasy I - VI.
5. Dokumentowanie akcji na szkolnej stronie internetowej i na innych stronach www, w gazecie lokalnej, w gazetce szkolnej i na gazetkach ściennych.
Zwracamy się z prośbą do uczniów i rodziców o zachowanie szczególnej uwagi podczas przechodzenia na przejściach dla pieszych, na światłach, skrzyżowaniach, przy słabej widoczności (rano, wieczorem) oraz noszenie w widocznym miejscu (plecaki, elementy ubioru) elementów odblaskowych.
Prosimy o aktywne włączenie się w tą, jak ważną dla wszystkich inicjatywę.
Szczegóły na stronie internetowej szkoły.
Rok szkolny 2024/2025
Program wychowawczo-profilaktyczny -więcej
Rok szkolny 2022/2023
Program wychowawczo-profilaktyczny - więcej
Rok szkolny 2021/2022
Program wychowawczo-profilaktyczny - więcej
Rok szkolny 2020/2021
Program wychowawczo-profilaktyczny - więcej
Rok szkolny 2019/2020
Program wychowawczo-profilaktyczny - więcej
Rok szkolny 2016/2017
Ogólnopolski program „PoczytajMY”- więcej
Rok szkolny 2015/2016
PROGRAM WYCHOWAWCZY UWZGLĘDNIAJĄCY TREŚCI PROFILAKTYKI - więcej
Znajdź właściwe rozwiązanie - więcej
Program edukacyjny- Planeta Energii - więcej
Rok szkolny 2014/2015
Czas na zdrowi - więcej
OGÓLNOPOLSKI PROGRAM „MISTRZOWIE KODOWANIA” - więcej
Program wychowawczy - więcej
Program profilaktyki - więcej
Program edukacyjny „Śniadanie Daje Moc” - więcej
Szkoła z klasą - więcej
Ogólnopolski program „Poczytaj mi przyjacielu”- więcej
„Bezpieczeństwo i mobilność dla wszystkich” - międzynarodowy program edukacyjny dla klas I – VI - więcej
PROGRAM PROFILAKTYKI PALENIA TYTONIU „ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE ”- więcej
ZPB „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” - projekt małopolski - więcej
„Nie pal przy mnie, proszę” - edukacja antynikotynowa dla uczniów klas I – III - więcej
„Owoce w szkole” – europejski program edukacyjny dla klas I - III - więcej
„Klub Bezpiecznego Puchatka” – ogólnopolski program edukacyjny dla klas I - więcej
Program profilaktyki - więcej
Program wychowawczy- więcej
Rządowy program „Radosna Szkoła” - więcej
Certyfikaty dla PSP nr 2
Certyfikat za udział w ogólnopolskim konkursie Szkoła Młodych Patriotów
-więcej
Certyfikat za udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym LEPSZA SZKOŁA. Edycja 2017/2018-więcej
Certyfikat za udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym LEPSZA SZKOŁA. Edycja 2016/2017- więcej
Certyfikat w ramach ogólnopolskiej akcji "Pierwszy Mail. Bezpieczeństwo
w Internecie"- więcej
Mistrzowie Kodowania - więcej
Drugi Certyfikat „Szkoły z Klasą” oraz tytuł szkoły eksperckiej - więcej
Za upowszechnianie zaleceń Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem - więcej
Prowadzimy WF z Klasą - więcej
Śniadanie daje moc - więcej
Świetlica Szkolna
JEŚLI CHCESZ UCZYĆ SIĘ, POZNAWAĆ CIEKAWE RZECZY, PRZYJDŹ DO WESOŁEJ ŚWIETLICY KUBUSIA PUCHATKA OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU, W GODZ. 6.45 - 7.45 W GODZ. 10.30 - 16.30 |
Cele i zadania zajęć wychowawczo – dydaktycznych- więcej
REGULAMIN ŚWIETLICY - więcej
PLAN ZAJĘĆ DNIA - więcej
Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne do realizacji w roku szkolnym 2013/2014 - więcej
Świetlica szkolna wspomaga i uzupełnia pracę szkoły we wszystkich jej aspektach tj. opieki, wychowania i nauki. Zajęcia prowadzone są według tematów zaplanowanych na poszczególne miesiące w oparciu o roczny plan opiekuńczo - wychowawczy świetlicy szkolnej.
Zabawa obok nauki jest podstawową formą aktywności dziecka, dlatego uczniowie uczęszczający do świetlicy mają czas na dowolne zabawy zgodne z ich upodobaniami.
Świetlica nie dysponuje dużą powierzchnią. Sala telewizyjna i kącik komputerowy połączony jest z salą do gier i zabaw. Dysponuje różnymi grami dydaktycznymi, układankami, puzzlami, które wspomagają naukę. Jest to nauka połączona z zabawą, rozwijająca u dzieci zdolność do logicznego myślenia, zapamiętywania, uczy wytrwałości i wzmacnia koncentrację. Kąciki zainteresowań np. kuchnia, domek są miejscem gdzie dzieci w sposób aktywny i swobodny ćwiczą swoje umiejętności społeczne.
Śpiew i muzyka towarzyszą codziennej pracy z dziećmi. Kształtują wyobraźnię i wrażliwość, ale także są bardzo pomocne w wyciszeniu dużej grupy dzieci.
Inną formą pracy w świetlicy, która jest stosowana to zajęcia z żywego słowa: pogadanki, rozmowy, dyskusje wzbogacane poprzez plakaty, encyklopedie, czasopisma, ilustracje. To pozwala nam na zaspokojenie dziecięcej ciekawości świata.
Dzieci mają w świetlicy stworzone warunki do odrabiania prac domowych i w razie potrzeby uzyskania potrzeby pomocy od nauczyciela.
W okresie letnim zajęcia świetlicowe organizowane są na boisku szkolnym. Posiadając sprzęt sportowy: piłki, skakanki, gumy do grania, koła hola-hop dzieci uczestniczą w zabawie. Organizowane zawody i konkursy np.: skok w dal, biegi, rzuty do kosza, cieszą się dużą popularnością. Dzieci lubią konkurować i grać zgodnie z klarownie wyznaczonymi regułami.
Szczególną uwagę w czasie zajęć świetlicowych zwracamy na umiejętność współżycia w grupie rówieśniczej. Dzieci wdrażane są do przestrzegania przyjętych zasad zachowania po przez opracowany regulamin świetlicy szkolnej.
Wspólnie dbamy o utrzymanie porządku w czasie zabaw i pracy. Dzieci angażowane są do różnego rodzaju prac świetlicowych tj.; porządkowanie półek z zabawkami, podklejanie uszkodzonych pudełek gier, dyżury w salach i na korytarzu, tak, aby czuły się współgospodarzami świetlicy.
Ze względu na charakter pracy świetlicy nie organizujemy dalekich wycieczek, a jedynie wyjścia do parku, na wystawy, do miejsc pamięci narodowych itp.
Wszystkie zajęcia organizowane zawierają treści wychowawcze i dydaktyczne, które wychowankowie mogą wykorzystać w życiu codziennym. To sprawia, że Świetlica stała się bliska dzieciom i rodzicom.
Wszelkie problemy wychowawcze rozwiązujemy z Pedagogiem Szkolnym.
Dzieci coraz liczniej i coraz dłużej przebywają w świetlicy, dlatego należy stwarzać im atrakcyjne i różnorodne zajęcia a jednocześnie pamiętać o czasie na wyciszenie i relaks.
Miarą naszych starań może być fakt, iż dzieci proszą rodziców, aby odbierali ich „jak najpóźniej” Dzisiaj świetlica to nie przysłowiowa przechowalnia dzieci, to miejsce ciekawej zabawy i nauki.
Opieka nad dziećmi sprawowana jest przez kierownika świetlicy mgr Jadwigę Miś oraz wychowawcę mgr Małgorzatę Gawlik.
CZEŚĆ!
TO MY, ŚWIETLIKI – DZIECI ZE ŚWIETLICY
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 W DĄBROWIE TARNOWSKIEJ.
Naszym patronem Kubuś Puchatek - wspaniały kompan i miodojadek.
My również zdrowo się odżywiamy, o miodzie w diecie wciąż pamiętamy.
W naszej świetlicy jest nas bez liku - aż siedemdziesiąt pięć Świetlików
Ciągle w coś gramy i się bawimy, bo przez zabawę też się uczymy.
Dlatego właśnie moi kochani, w różnych turniejach my wygrywamy!
Dni zimne, słotne – my już w podróży, „Euroczat” gości małych i dużych.
Nadchodzi wiosna – my ją witamy, sadzimy kwiaty tuż pod oknami.
Zuchy w gromadzie razem pracują, potem w konkursach zawsze górują.
Zespół taneczny same „Gwiazdeczki”, od nagród błyszczą ich szkolne teczki.
Szkolna gazetka mały „Globusik”, ale redakcja pracować musi.
Pracują chętnie z wielkim zacięciem, bo bardzo ważne to przedsięwzięcie.
My redaktorzy dużo czytamy, innych do tego też zachęcamy.
W naszej świetlicy nikt się nie nudzi, jeśli ktoś zaśnie, to wnet się zbudzi,
bo Panie mają pomysłów bez liku, żeby zabawić i sto Świetlików!
ZESPOŁY TANECZNE | KÓŁKO EKOLOGICZNE "EKOSOWA" | TEATRZYK "JUPITER" | GROMADA ZUCHOWA "ZIELONE NUTKI" |
|
B I B L I O T E K A S Z K O L N A c z y n n a:
|
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript."> |
|
O BIBLIOTECE | WYKAZ LEKTUR | REGULAMINY BIBLIOTECZNE |
SKŁAD SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
Rok szkolny 2015/2016
Opiekunki: mgr Diana Dyda, mgr Ewa Kmieć
Przewodnicząca:
Maja Łoś – kl. 5A
Z-cy przewodniczącej:
Agata Partyńska – kl. 6B
Ernest Fido – kl. 5A
Skarbnik:
Sylwester Warias – kl. 5A
Sekretarz:
Anna Korzec – kl. 5A
Poczet sztandarowy
I poczet
Martyna Baran – kl. 6A
Zuzanna Kozyra – kl. 6A
Damian Kawa – kl. 6B
II poczet
Agata Forgiel – kl. 6A
Ewa Zielińska– kl. 6B
Michał Kłos - Kufel – kl. 6B
III poczet
Katarzyna Kmiecik– kl. 6A
Agata Partyńska – kl. 6B
Norbert Korzec – kl. 6A
Sekcja redakcyjna:
Przewodnicząca:
Magdalena Kozioł – kl. 5A
Z- ca przewodniczącej:
Paulina Reczek – kl. 5A
Członkowie:
Iga Kądzielawa – kl. 3A
Oliwia Biedrońska – kl. 3A
Gabriela Basta – kl. 3A
Aleksandra Wąż – kl. 4A
Zuzanna Ostręga – kl. 4A
Oliwia Ciećko – kl. 4B
Anna Korzec – kl. 5A
Kamila Kubacka – kl. 5A
Karlonia Lech – kl. 5A
Magdalena Morelewska – kl. 5A
Martyna Światłowska – kl. 5A
Oliwia Wójcik – kl. 5A
Sekcja porządkowa:
Przewodniczący:
Jakub Łabuz – kl. 6A
Z-ca przewodniczącego:
Dawid Chrabąszcz – kl. 5A
Członkowie:
Wojciech Skrzyniarz – kl. 3A
Mikołaj Talanda – kl. 3A
Wojciech Jopek – kl. 3A
Jakub Podgórski – kl. 4B
Kacper Sosin – kl. 5A
Aleksander Mirek – kl. 6A
Konrad Łabuz – kl. 6A
Mateusz Chrabąszcz – kl. 6A
Jakub Szułakiewicz – kl. 6B
Michał Kłos – Kufel – kl. 6B
Sekcja artystyczno – kulturalna:
Przewodnicząca:
Laura Magiera – kl. 6A
Z-ca przewodniczącej:
Julia Kądzielawa - kl. 4B
Członkowie:
Kamila Jedynak – kl. 3A
Gabriela Morawiec – kl. 3A
Gabriela Morawiec – kl. 4B
Paulina Reczek – kl. 5A
Martyna Baran – kl. 6A
Zuzanna Kozyra – kl. 6A
Aleksandra Idzik – kl. 6A
Paulina Waśniowska – kl. 6A
Agata Forgiel – kl. 6A
Patrycja Niedźwiecka – kl. 6A
SKŁAD SAMORZĄDU Z LAT POPRZEDNICH – czytaj więcej
Decyzją Rady Pedagogicznej dnia 20 czerwca 2013 roku został wybrany skład pocztu sztandarowego na rok szkolny 2013/2014: I poczet – Tomasz Morelewski, Jagoda Bartula, Natalia Burzec, II poczet – Jakub Jarzwiec, Karolina Topór, Aleksandra Guzik, III poczet – Jakub Jaworski, Gabriela Sajdak, Aleksandra Sołtys.
Decyzją Rady Pedagogicznej dnia 22 czerwca 2012 roku został wybrany skład pocztu sztandarowego na rok szkolny 2012/2013: I poczet – Karolina Morawiec, Wiktoria Szkotak, Marcin Juzba, II poczet – Wiktoria Grzech, Maria Miś, Łukasz Forgiel, III poczet – Małgorzata Kupiec, Stefania Mirek, Jakub Kulka.
Decyzją Rady Pedagogicznej dnia 14 czerwca 2011 roku został wybrany skład pocztu sztandarowego na rok szkolny 2011/2012: I poczet – Marcin Kawa, Patrycja Chwałek, Ewa Drąg, II poczet – Wojciech Kolarczyk, Martyna Kupiec, Aleksandra Wąsik, III poczet – Bartosz Czupryna. Aleksandra Houda, Daria Pasternak.
Decyzją Rady Pedagogicznej dnia 17 czerwca 2010 roku został wybrany nowy skład pocztu sztandarowego: I poczet - Agnieszka Kijak, Łukasz Nowak, Magdalena Marszałek, II poczet - Justyna Miś, Michał Golemo, Aleksandra Kuta.
w roku szkolnym 2024/2025
I a | mgr Aleksandra Świerczek |
I b | mgr Justyna Wajda |
I c | mgr Joanna Moździerz |
II a | mgr Małgorzata Panek-Sojka |
II b | mgr Renata Nadolska |
II c | mgr Lucyna Wróbel |
III a | mgr Anna Krawczyk |
III b | mgr Renata Klimek |
III c | mgr Teresa Giza |
IV a | mgr Anna Chmura |
IV b | mgr Adrianna Magoń |
V a | mgr Kamil Banaś |
V b | mgr Dariusz Chrabąszcz |
V c | mgr Anna Ciombor |
VI a | mgr Diana Dyda |
VI b | mgr Danuta Kłos-Kufel |
VI c | mgr Klara Wąż |
VI d | mgr Dorota Wielgus |
VII a | mgr Bożena Soja |
VII b | mgr Wioletta Koszek |
VII c | mgr Sławomir Bator |
VIII a | mgr Damian Krupa |
VIII b | mgr Justyna Bieś |
VIII c | mgr Ewa Kmieć |
Konto Rady Rodziców 68 9462 0003 2001 0000 1238 0001
Regulamin Działalności Rady Rodziców- więcej
Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 2
im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej
w roku szkolnym 2024/2025
Bober Magdalena Lustofin Edyta Kremska Monika Krzak-Mączka Agnieszka Sarnecka Paulina Piotrowicz Agnieszka Kozaka Grzegorz Wajda Mateusz Baryła Justyna Kogut Krystyna Ciombor Filip Szczebak Anna Sroczyńska Paulina Lubera Katarzyna Rej Barbara Banaś Patrycja Smulska Barbara Urban Karolina Rajchel Monika Chyc-Gazdeczka Katarzyna Sternal Monika Urbańczyk Jerzy Celak Monika Kądzielawa Marcin Krupa Bernadetta Toczek Ewelina
|
Przewodnicząca |