Wakacje to czas, w którym dzieci pragną oderwać się od rzeczywistości, odpocząć od nauki, odrabiania lekcji. Jednak dzieci z naszej gminy nie chciały rozstawać się z jej murami . Dlatego też dla nich została zorganizowana półkolonia letnia "Podróże duże i małe".
Zajęcia rozpoczęły się od przywitania uczestników półkolonii oraz przedstawienia programu ( w każdym dniu realizowana będzie inna tematyka). Następnie wspólnie z uczestnikami turnusu został stworzony regulaminem półkolonii. Pierwszy dzień realizowany był pod hasłem "Bezludna wyspa". Dzieci wcieliły się w rolę podróżników.Tubylec wyspy "Gomaja", na którą mieli dotrzeć postawił przed kolonistami wiele zadań do zrealizowania. Oj działo się!. Wpierw poznali alfabet Morse’a, potem budowali szałasy (pomysłów było wiele). Odnaleźli skrzynię pełną skarbów, łowili ryby, ośmiornice, koniki morskie. W tym dniu dzieci miały również okazję do rozwijania zdolności plastycznych wykonując latarnię morską lub krajobraz morski. Zajęcia przeplatane były zabawami integracyjnymi z chustą animacyjną, które budziły ogromne zainteresowanie i wyzwalały wiele pozytywnych emocji wśród uczestników.
M. Gawlik, A. Deszcz
W trakcie koloni realizowane będą również zajęcia z języka angielskiego i warsztaty filozoficzne prowadzone przez Magdalenę Bobro. Wakacyjne zajęcia z języka angielskiego w pierwszym dniu półkolonii przebiegały pod hasłem „Indiana Jones and the Last Crusade”.W tym dniu uczestnicy poznawali słownictwo związane ze wskazywaniem kierunku, by odnaleźć ukryty na terenie szkoły skarb. Skrzynia kryjąca skarb została odnaleziona, a ukryty w niej miś i słodka niespodzianka ucieszyły dzieci. Miś otrzymał imię Winnie, a dzieci przedstawiały się po angielsku misiowi oraz sobie wzajemnie. Zajęcia zakończyło projektowanie logo półkolonijnej zabawki.
Warsztaty filozoficzne, których myślą przewodnią była „Mądrość ukryta w słowach”,rozpoczęła krótka pogadanka o tym, czym jest filozofia i najakie pytania filozofowie szukają odpowiedzi. Następnie, podczas gry filozoficznej „Jestem literą”, półkoloniści układali słowa z rozsypanki liter oraz wyjaśniali, co to słowo oznacza.Zajęcia urozmaiciła zabawa integracyjna, będąca wprowadzeniem do jutrzejszych zajęć. Dzieci podzielone na grupy szukały tego, co je łączy i tego, czym różnią się od innych. Dzisiejsze warsztaty zakończyło ułożone wspólnie opowiadanie.
M. Bobro