^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Zmiana godziny zajęć z j.hiszpańskiego dla grupy początkującej

Informacja!

Zajęcia z języka hiszpańskiego dla grupy początkującej zostają przeniesione z środy godz. 14:45 na poniedziałek 13:15. 

Grupa zaawansowana ma zajęcia bez zmian.

Serdecznie zapraszamy nowe, chętne osoby do przygody z j. hiszpańskim. 

Zajęcia odbywają się w klasie 3e (naprzeciwko biblioteki)

Lekcje otwarte dla sześciolatków z Publicznego Przedszkola Nr 1

2 marca 2018r. sześciolatki z Publicznego Przedszkola Nr 1 brały udział w lekcjach otwartych przygotowanych przez wychowawców klas pierwszych tj. p. Lucynę Wróbel, p. Renatę Nadolską, p. Małgorzatę Panek-Sojka przy pomocy p. Agnieszki Lichorobiec. Zajęcia przeprowadzone zostały w ramach Dni Otwartych szkoły.

Zaproszeni goście mieli okazję zaobserwować,
w jaki sposób pracują uczniowie naszej szkoły. Nauczyciele wykorzystali szereg metod aktywnych, m.in.: wizualizację, gry dydaktyczne, zabawy integrujące z wykorzystaniem multimediów. Podczas zajęć prowadzący wyzwalali u dzieci aktywność twórczą w sferze ruchowej, muzycznej oraz werbalnej. Dzieci pracowały bardzo aktywnie, świetnie radziły sobie z niełatwą pracą w grupach, wykazały się umiejętnością czytania, logicznego rozumowania oraz wyciągania wniosków.

Na zakończenie każdy sześciolatek otrzymał swój pierwszy zeszyt : )

Galeria

J.Wójtowicz-Wajda

„MAM TALENT” w świetlicy

1 marca w świetlicy szkolnej odbył się konkurs młodych talentów "MAM TALENT", podczas którego przebojowi  wychowankowie świetlicy prezentowali swoje umiejętności w tańcu, śpiewie, sztuczkach magicznych i akrobatycznych. Występy wszystkich uczestników spotkały się z bardzo miłym odbiorem widowni, która nie szczędziła braw i wyrazów uznania. Pomysłowość występujących przeszła najśmielsze oczekiwania. Emocji było co niemiara, a wyłonienie zwycięzców nie było łatwe , - ale udało się !

Zwycięzcy świetlicowego konkursu „Mam talent”
KATEGORIA -  ŚPIEW
I miejsce
Weronika Swierzyńska  z klasy II b
II miejsce

Miłosz  Wójtowicz z klasy III e
III miejsce

Marcelina Kogut z klasy II b
KATEGORIA - TANIEC
I miejsce 
Zofia Garncarz  z klasy III b 
II miejsce
Sara Grzeszczyk  i Emilia Wałaszek z klasy III b
III miejsce
Kamila Kmieć z klasy III d i Wiktoria Stręk z klasy III e
KATEGORIA- SZTUCZKI MAGICZNE
I miejsce
Artur Zych  z klasy III a
KATEGORIA  - AKROBACJE
I miejsce
Karol Twardy z klasy  III e
II miejsce
Gabriel Leżoń z klasy III b
Gratulujemy pięknych występów i zapraszamy do udziału w kolejnej edycji „Mam talent”. 

Galeria

M.Gawlik

Rozstrzygnięto klasowy konkurs "O pióro wychowawcy" w 3e.

28 lutego br. został rozstrzygnięty konkurs klasowy o „Pióro wychowawcy”. Przez okres pierwszego półrocza klasa 3e pracowała nad pięknym pismem.
Pismo odręczne według definicji to pismo za pomocą przyrządów do pisania, takich jak długopis, ołówek lub pióro. Pismo odręczne odzwierciedla nasz nastrój i sytuację w jakiej coś zapisujemy lub notujemy. Styl pisma każdej osoby jest bardzo osobisty i unikalny, dlatego tak ważna jest praca nad nim od najmłodszych lat.
Konkurs zzorganizowano w ramach Święta Pisma Odręcznego, które zostało ustanowione przez the Writing Instrument Manufactures Association (WIMA), a jego celem było zwrócenie uwagi na znaczenie i rolę pisma. Ręczne pisanie wspomaga rozwój sprawności manualnej oraz precyzji ruchów, a one z kolei są niezbędne dla prawidłowego rozwoju poznawczego.
To nie tylko kreślenie liter na papierze, to czynność, która sprzyja rozwojowi umiejętności czytania, zdolności językowych i krytycznego myślenia. Uczy samokontroli i dyscypliny, dlatego miło nam poinformować, że największe postępy poczyniła uczennica Joanna Breńska. Uczennica w ramach nagrody dostała pióro Parker. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Galeria

J.Wójtowicz-Wajda

II Międzypowiatowego Konkursu Matematycznego dla klas czwartych, piątych i szóstych szkół podstawowych

W dniu 30.01.2018r. w PSP nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej odbył się etap rejonowy II Międzypowiatowego Konkursu Matematycznego dla klas czwartych, piątych i szóstych szkół podstawowych. Naszą szkołę reprezentowało 5 uczniów: Kamila Warias z klasy IV d, Michał Cholewa i Jagoda Aksamit z klasy
V a, Nikodem Głowacz z klasy VI a oraz Julia Kądzielawa z klasy VI b. Z przyjemnością informujemy, że uczniowie Michał Cholewa z klasy V a i Nikodem Głowacz z klasy VI a zostali finalistami II Międzypowiatowego Konkursu Matematycznego dla klas czwartych, piątych i szóstych szkół podstawowych organizowanego przez nauczycieli matematyki PSP nr 1
w Dąbrowie Tarnowskiej oraz Samorządowe Centrum Edukacji w Tarnowie. Finał odbędzie się dnia 13.03.2018r. w PSP nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej.

Zwycięzcom etapu rejonowego gratulujemy i życzymy sukcesów w finale
II Międzypowiatowego Konkursu Matematycznego dla klas czwartych, piątych i szóstych szkół podstawowych.

K.Liro

Konkurs historyczny z okazji stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości Sylwetka Józefa Piłsudskiego – jednego z architektów niepodległej Polski oraz najważniejsze wydarzenia z historii Polski z elementami historii regionu

Konkurs historyczny z okazji stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości
Sylwetka Józefa Piłsudskiego – jednego z architektów niepodległej Polski
oraz najważniejsze wydarzenia z historii Polski z elementami historii regionu

organizowany
w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. M. Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej
w roku szkolnym 2017/2018

Przedstawione działania są organizowane w ramach VI edycji ogólnopolskiego Konkursu "Szkoła młodych patriotów", do którego przystąpiła szkoła w związku ze stuleciem odzyskania niepodległości przez Polskę. Głównym organizatorem "Szkoły młodych patriotów" jest Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.


Idea i cele Konkursu

1) propagowanie wartości patriotycznych
2) propagowanie wiedzy o życiu i dokonaniach Józefa Piłsudskiego na podstawie wybranych etapów jego biografii
3) propagowanie wiedzy o najważniejszych wydarzeniach z historii własnej ojczyzny
4) motywowanie uczniów do pogłębienia wiedzy o Polsce i o okresie odzyskania niepodległości oraz o jednej z najważniejszych postaci mających wpływ na odzyskanie niepodległości w 1918 r.
5) pobudzenie do działania i uświadamianie patriotyczne wśród dzieci i młodzieży
6) krzewienie miłości do wielkiej i małej ojczyzny poprzez wybór materiałów konkursowych
7) integracja środowisk


Warunki uczestnictwa

W Konkursie mogą wziąć udział:
- dzieci ze szkoły podstawowej - klasy 6-7 i gimnazjaliści.
Konkurs składa się z dwóch etapów: testu ogólnego i konkursu- rywalizacji podczas części otwartej dla publiczności. Pierwszy element konkursu , test, może być pominięty w przypadku, gdy w konkursie będzie startować dziesięciu lub mniej uczestników. Przewidziane nagrody.


Obowiązująca treść i zakres materiału:
- obowiązujące podręczniki z historii w szkole podstawowej w klasach 4 – 7 dotyczące historii Polski; pierwszy i drugi etap
- wiedza ogólna dotycząca Dąbrowy Tarnowskiej; pierwszy i drugi etap
- wybrane materiały dotyczące życia i działalności Józefa Piłsudskiego dostarczone uczestnikom drugiego etapu otwartego. Głównie: fragmenty książki Moje pierwsze boje Józefa Piłsudskiego dotyczące działalności legionowej w regionie bliskim Dąbrowy Tarnowskiej i Szczucina. ( rozdział: Nowy Korczyn – Opatowiec).
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów zainteresowanych historią ojczyzny i ktoś, kto ma oceny bardzo dobre z tego przedmiotu może śmiało przystępować do konkursu bez większego wysiłku i studiowania materiałów. Wyjątek stanowi niewielki fragment książki Józefa Piłsudskiego, który otrzymają uczniowie zakwalifikowani do drugiego etapu.
Obowiązuje wiedza ogólna i gwarantowana jest na drugim etapie dobra zabawa łącząca przyjemność i walory edukacyjne nie tylko dla uczestników, ale i dla publiczności.


Etap pierwszy zamknięty: Test, na podstawie którego zostaje wyłoniona najlepsza
dziesiątka .
Etap drugi otwarty: Uczestnicy siadają przy stolikach ustawionych w półkole, a kibice na przygotowanej widowni. Prowadzący konkurs zadaje kolejno pytania poszczególnym uczestnikom. Uczestnik, który nie odpowiedział na trzy pytania, dołącza do kibiców. Kiedy zostanie trzech uczestników, ich konto jest wyzerowane. Tym razem pierwszy odpowiada uczestnik, który
w poprzednim etapie miał najmniej niepoprawnych odpowiedzi. Jeżeli odpowie na pytanie, wyznacza następną osobę. Jeżeli nie odpowie, traci jedną szansę a następne pytanie skierowane jest do osoby, która miała kolejne miejsce pod względem nieprawidłowych odpowiedzi. Po nieodpowiedzeniu na trzy pytania, uczestnik dołącza do kibiców. Wygrywa ten uczestnik, który pozostał w grze do końca. Osoba ta uznana zostaje za zwycięzcą.
Terminy:
etap pierwszy zostanie zrealizowany 15 marca (test)
etap drugi – 22 marca turniej (Jeden z dziesięciu)

Konkurs plastyczny na plakat: Moja ojczyzna – stulecie wolności

Konkurs plastyczny na plakat: Moja ojczyzna – stulecie wolności
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej zaprasza dzieci
i młodzież do udziału w konkursie plastycznym „Moja Ojczyzna – stulecie wolności”, organizowanego
z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Przedstawione działania są organizowane w ramach VI edycji ogólnopolskiego Konkursu "Szkoła młodych patriotów", do którego przystąpiła szkoła w związku ze stuleciem odzyskania niepodległości przez Polskę. Głównym organizatorem "Szkoły młodych patriotów" jest Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
Celem konkursu oprócz rozbudzania inwencji twórczej jest edukacja i kształtowanie postaw patriotycznych wśród uczniów. Warunki udziału określa Regulamin. Dzień 11 Listopada to dzień ważny dla wszystkich Polaków. Tematyka i treść zawarta na plakatach powinna łączyć się z motywem odzyskania niepodległości przez Polskę w 1918 r. Zachęcamy do udziału w konkursie, czekają atrakcyjne nagrody.
REGULAMIN
1. Organizatorem konkursu plastycznego są nauczyciele plastyki w PSP nr 2.
2. Cel konkursu:
– edukacja obywatelska, kształtowanie postaw patriotycznych
– rozbudzanie twórczej inwencji dziecka i kreatywności
– rozwijanie indywidualnych zdolności plastycznych
3. Zasady i kryteria oceniania:
• konkurs przeprowadzony zostaje w kategorii indywidualnej klasy 4,5,6,7 i gimn.
• technika plastyczna dowolna
• Format pracy – do A3
• każda praca powinna zawierać opis (na odwrocie pracy): imię, nazwisko,
wiek dziecka, klasa, opiekun artystyczny, , prace oceniane będą przez Jury
• kryteria oceny: pomysłowość w ujęciu tematu, walory artystyczne i estetyczne
• prace należy dostarczyć do końca marca do Biblioteki w budynku szkoły na ulicy Zaręby.
5. Uwagi organizacyjne:
– Prace nie będą zwracane.
– Organizator zastrzega sobie prawo do popularyzowania prac w katalogach, w lokalnej prasie, na stronie internetowej oraz eksponowane na wystawach.
– Prosimy nie oprawiać prac.
– Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne.
– Decyzja jury jest ostateczna i nieodwołalna.
6. Zgłoszenie prac do konkursu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu oraz z wyrażeniem zgody na publikowanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 28.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883) oraz przeniesienie praw autorskich w całości na rzecz organizatora.

Szkoła młodych patriotów

W listopadzie 2017 roku nasza szkoła przystąpiła do VI edycji Ogólnopolskiego konkursu „Szkoła młodych patriotów” organizowanego przez Studium Prawa Europejskiego. Głównym celem konkursu jest krzewienie wśród dzieci i młodzieży postaw patriotycznych w kontekście historii państwa i narodu polskiego. W ramach realizacji poszczególnych zadań projektu tuż przed feriami uczniowie klasy 6a: Kacper Marek, Jakub Nadolski, Maciej Panek oraz Szymon Dojka pod opieką wychowawczyni pani Klary Wąż przeprowadzili sondaż na temat postaw patriotycznych oraz roli patriotyzmu lokalnego. W sondażu wziął udział Pan Burmistrz Krzysztof Kaczmarski oraz pracownicy Urzędu Gminy, Starostwa Powiatowego, Urzędu Pracy, jak również uczniowie i nauczyciele naszej szkoły oraz napotkani mieszkańcy Dąbrowy Tarnowskiej i jej okolic. Uczestnicy sondażu wykazali się dużą wiedzą na temat omawianych zagadnień, odpowiadali również na następujące pytania:
1. Czym jest dla Pani/Pana patriotyzm?
2. Czym powinien charakteryzować się prawdziwy patriota?
3. Czy warto być patriotą w dzisiejszych czasach?
4. Jak według Pani/Pana należy krzewić patriotyzm?
Wyniki sondażu w formie sprawozdania oraz realizacja pozostałych zadań konkursu będzie oceniana przez jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele Studium Prawa Europejskiego. Mamy nadzieję, że wkrótce Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 otrzyma certyfikat „Szkoły młodych patriotów”.

Galeria

A.Garbarz, K.Wąż

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.