8 maja br. uczniowie klasy 1b podczas zajęć komputerowych poznali nowe środowisko programistyczne Logo. Nauka programowania na dzisiejszej lekcji polegała na opisywaniu w postaci poleceń prostych czynności, które miał do wykonania nowy przyjaciel klasy - żółw.
Uczniowie poznali najprostsze procedury oraz polecenia pierwotne, które żółw znał niejako „od urodzenia”, dzięki czemu mogliśmy ich używać bez konieczności definiowania tworząc takie figury geometryczne jak kwadrat czy prostokąt.
Zabawy nie było końca – a to dopiero początek naszej przygody z Logo Komeniuszem.
A.Fido
Klasa IV b przygotowała scenariusz gry terenowej, który został wysłany na ogólnopolski konkurs organizowany przez Państwowa Straż Pożarną. Scenariusz musiał uwzględniać jednostki straży pożarnej (Państwowe i Ochotnicze), znaki ewakuacyjne, AED, hydranty, oraz wiedzę dotyczącą bezpiecznych zachowań w domu, szkole, na podwórku. Koordynatorem działań w klasie była Sara Grzeszczyk. Stworzenie gry o tak szerokim zakresie było możliwe dzięki pomocy p. Alicji Grzeszczyk za co bardzo dziękujemy. Cel konkursu osiągnęliśmy, bo poszerzyliśmy wiedzę na temat szeroko pojętego bezpieczeństwa dotyczącego wypadków, zagrożeń, ewakuacji. Teraz tylko czekamy na wyniki.
M.Gawlik
25 kwietnia w Luszowicach odbyły się eliminacje powiatowe Turnieju BRD. Nasza drużyna w składzie: Monika Ryczek, Kamil Wajda i Michał Kłos-Kufel zajęła I miejsce i uzyskała awans do etapu wojewódzkiego, który odbędzie się w Stroniu koło Wadowic.
Najlepszym zawodnikiem w powiecie został Kamil Wajda, który w nagrodę otrzymał kurs na prawo jazdy ufundowany przez p. Pawła Drożdża (Ośrodek Nauki Jazdy Jedynka). Natomiast członkowie zwycięskiej drużyny otrzymali śpiwory, namioty i głośniki.
Serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w etapie wojewódzkim.
W dniu 24 kwietnia 2019 r. w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 odbyły się Eliminacje Gminne Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym. Ideą turnieju jest propagowanie wśród uczniów bezpiecznego i kulturalnego zachowania w ruchu drogowym. Naszą szkołę w młodszej kategorii wiekowej reprezentowali: Weronika Janczak, Justyna Rokocz z klasy IV a oraz Michał Skrzyniarz, Paweł Cygan z klasy IV e. Uczniowie walczyli o najlepsze miejsca drużynowe i ostatecznie nasza drużyna zajęła III miejsce. Gratulujemy !!! Nagrody dla zwycięzców ufundował Burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej Krzysztof Kaczmarski.
M.Gawlik
Uczniowie klas IV i V wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym na kartkę bożonarodzeniową lub wielkanocną pt. „Kartka od strażaków”. Do konkursu uczniów zaprosił komendant główny Państwowej Straży Pożarnej Szef Obrony Cywilnej Kraju gen. brygadier Leszek Suski. Uczniowie mogli rysować , szkicować, malować a stworzone przez nich kartki okolicznościowe zachwycały swoim pięknem. Wysłaliśmy 80 kartek i czekamy na wyniki.
M.Gawlik
Z powodu niesłabnącego zainteresowania w tym roku szkolnym odbędzie się jeszcze jedno popołudniowe spotkanie dla rodziców i dzieci, podczas którego będzie można wykonać cukrowego misia. Kto jeszcze nie był? Kto jeszcze nie skorzystał? Kto chciał, a nie zdążył – zapraszamy 21 maja
S.Bator
Tuż przed świętami w starszych klasach odbyły się innowacyjne zajęcia pod hasłem: Wehikuł czasu – przekonaj się jak się czuje senior. Przedstawiciele tarnowskiej fundacji Zielona Przystań i Międzyosiedlowych Centrów Aktywności Senioralnej dzięki symulatorom starości pomogli wczuć się młodym ludziom w sytuację kogoś, kto jest starszy o 40 i 50 lat. Specjalne kostiumy , okulary, obciążniki i utrudniacze ruchu sprawiały, że można było na własnej skórze zobaczyć z jakimi trudnościami na co dzień zmagają się starsi ludzie. Zwykłe czynności takie jak zaparzenie herbaty, czy zrobienie zakupów dostarczyły całą masę emocji!
Zajęcia takie mają ogromną wartość edukacyjną – pozwalają młodzieży zrozumieć starsze pokolenie i rozwijają zdolność empatii.
Wielka ciekawostką i atrakcją stał się też wizualny symulator starości – uczniowie mogli zobaczyć jak będą wyglądać za kilkadziesiąt lat!
Prowadzącym zajęcia dzięki świetnemu przygotowaniu i bardzo dużemu poczuciu humoru udało się zaangażować uczniów od początku do końca, a na koniec nawet wychowawca musiał zostać poddany próbie!
S.Bator