^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Nasi pierwszoklasiści przystąpili do XVI edycji programu ogólnopolskiego „Akademia Bezpiecznego Puchatka”

puchatek24

Nasi pierwszoklasiści przystąpili już do XVI edycji programu „Akademia Bezpiecznego Puchatka”! To kolejne pokolenie uczniów, które dzięki udziałowi w tym wyjątkowym projekcie zyska solidne przygotowanie w zakresie bezpieczeństwa. Realizacja programu edukacyjnego zapewnia uczniom wiedzę i umiejętności, które pomogą im być bezpiecznymi w różnych sytuacjach.
Celem akcji jest pokazanie dzieciom, jak unikać zagrożeń w życiu codziennym – zarówno w szkole, na drodze, w domu, w Internecie, w relacjach z rówieśnikami, jak i podczas wypoczynku. Program bazuje na materiałach edukacyjnych opracowanych przez metodyków i psychologów, wykorzystujących techniki efektywnego uczenia się. To z pewnością ułatwi dzieciom zapamiętanie kluczowych treści dotyczących bezpieczeństwa.
Cele programu:
• Edukacja i poprawa bezpieczeństwa dzieci rozpoczynających naukę w szkole.
• Wypracowanie u dzieci naturalnych sposobów unikania i reagowania na zagrożenia.
• Edukacja rodziców w zakresie ochrony dzieci przed zagrożeniami.
• Zwrócenie uwagi nauczycieli i dyrektorów na konieczność edukowania dzieci w tematyce bezpieczeństwa.
• Przekazywanie treści edukacyjnych za pomocą technik szybkiego uczenia się.
Czas trwania programu: Program potrwa od 1 września 2024 roku do 30 czerwca 2025 roku.
Zasady programu: Nauczyciele klas I przeprowadzają lekcje na temat bezpieczeństwa w oparciu o materiały dostarczone drogą elektroniczną przez Organizatora Programu. Po zakończonych lekcjach o bezpieczeństwie pierwszoklasiści przystąpią do Ogólnopolskiego Testu Bezpieczeństwa
„Akademia Bezpiecznego Puchatka” to niezwykle ważna inicjatywa, która zapewnia najmłodszym uczniom bezcenną wiedzę na temat bezpieczeństwa!
Wychowawcy klas I: Justyna Wajda, Joanna Moździerz, Aleksandra Świerczek
Koordynator programu: Małgorzata Gawlik

Bezpieczeństwo na drogach: Ogólnopolski Policyjny Dzień Odblasków w naszej szkole

korytarzodblask

W trosce o bezpieczeństwo naszych uczniów oraz wszystkich uczestników ruchu drogowego, nasza szkoła przyłączyła się do Ogólnopolskiego Policyjnego Dnia Odblasków. To ważne wydarzenie jest akcją informacyjno-edukacyjną Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, mającą na celu zachęcenie do korzystania z elementów odblaskowych, które mogą znacząco poprawić widoczność pieszych, zwłaszcza w trudnych warunkach oświetleniowych.
Celem akcji jest uświadomienie, jak istotne jest noszenie odblasków na odcinkach dróg, które są całkowicie nieoświetlone lub słabo doświetlone. Elementy odblaskowe, takie jak breloczki, opaski czy kamizelki, sprawiają, że pieszy poruszający się przy słabo oświetlonej drodze będzie lepiej widoczny dla nadjeżdżających kierowców. Pomysł tej inicjatywy wywodzi się z Norwegii, a w Polsce pierwsza akcja Dnia Odblasków została przeprowadzona w 2016 roku. Uczniowie na co dzień korzystają z elementów odblaskowych, ale w tym dniu szczególnie zostało to zaakcentowane przez wszystkich. Uczniom przypomniano, że prawidłowo noszone materiały odblaskowe powinny być umieszczone w polu działania świateł pojazdu i być widoczne dla kierowców nadjeżdżających z obu kierunków (z tyłu i z przodu).
Zakończenie akcji Dnia Odblasków nie oznacza końca naszej troski o bezpieczeństwo. Zachęcamy wszystkich uczniów, aby na co dzień pamiętali o noszeniu odblasków, bo to nie tylko praktyczne rozwiązanie, ale również moda, którą warto lansować dalej. Wspólnie dbajmy o nasze bezpieczeństwo na drogach!
Dyrekcja, Nauczyciele SP nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej

Zajęcia rozwijające Fabryka Trójwymiaru w klasie 1c

Gabrykatrójwymiaru1c

Na dzisiejszych zajęciach rozwijających "Fabryka Trójwymiaru" klasa 1C miała okazję zanurzyć się w fascynujący świat projektowania 3D! Uczniowie, pełni kreatywności i zapału, pracowali z pisakami 3D, tworząc swoje inicjały w trójwymiarze. Każdy miał szansę zobaczyć, jak ich pomysły ożywają, gdy linie na papierze zmieniały się w przestrzenne kształty.
Praca z pisakami 3D była doskonałą okazją do rozwijania wyobraźni i zdolności manualnych. Dzieci z entuzjazmem podchodziły do każdego nowego projektu, ucząc się, jak za pomocą prostych narzędzi tworzyć coś zupełnie niezwykłego.
Te zajęcia to świetna przygoda, która nie tylko rozwija kreatywność, ale też pokazuje, jak wiele możliwości daje współczesna technologia, nawet w tak prostych formach!
Justyna Wajda

Zajęcia rozwijające "Świat sztucznej inteligencji"

swiatsztucznejinteligencjiodblask

Na zajęciach rozwijających „Świat sztucznej inteligencji” uczniowie naszej szkoły mieli okazję połączyć zdobytą wcześniej wiedzę z praktycznym działaniem, tworząc spoty reklamowe o bezpieczeństwie w ruchu drogowym (BRD). W ramach tych zajęć, dołączyliśmy do konkursu „Odblaskowa Szkoła”, którego celem jest promowanie noszenia odblasków i zwiększenie świadomości w zakresie bezpieczeństwa na drodze.
Nasi uczniowie, pełni pomysłów i zapału, wykorzystali nowoczesne narzędzia sztucznej inteligencji, takie jak Lumen5 oraz ChatGPT. Lumen5 umożliwił im przekształcenie tekstów w atrakcyjne wizualnie filmiki, a ChatGPT pomógł w tworzeniu kreatywnych scenariuszy, które później zamienili w dynamiczne spoty promujące bezpieczne zachowania na drodze.
Efekty ich pracy były imponujące! Dzięki zaangażowaniu uczniów, powstały nie tylko profesjonalne spoty, ale również krótkie filmy, które w ciekawy sposób podkreślają, jak ważne jest noszenie odblasków i dbanie o bezpieczeństwo – szczególnie po zmroku. 
Zajęcia te nie tylko rozwinęły umiejętności technologiczne uczniów, ale także pokazały, jak nowoczesna technologia może wspierać ważne kampanie społeczne. 
Justyna Wajda

„Zabawa sztuką” w świetlicy szkolnej

sztukaswietlica

Świetliki przystąpiły do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego Głównym celem projektu jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi, zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.
Cele szczegółowe projektu obejmują tworzenie warunków do twórczej aktywności dzieci poprzez zabawę, wprowadzenie ich w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym, a także zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami. Projekt rozwija poczucie estetyki, wrażliwość na piękno oraz postawy twórcze, takie jak kreatywność i innowacyjność. Ponadto, dzieci poznają różnorodne techniki plastyczne, uczą się rozumienia i interpretowania pojęć przy wykorzystaniu obrazów oraz doskonalą umiejętność swobodnej wypowiedzi, w tym wyrażania odczuć związanych z odbiorem sztuki. Ważnym elementem projektu jest także rozwijanie kompetencji cyfrowych, zainteresowań związanych z kodowaniem i programowaniem oraz posługiwanie się językiem obcym w oparciu o sztukę.
Świetliki już wykonały Przeplatanki freblowskie – zadanie polegające na tworzeniu geometrycznych wzorów za pomocą kolorowych pasków, co nie tylko rozwija estetykę, ale także wiedzę z zakresu geometrii, pojęć matematycznych oraz cierpliwość, precyzję i kreatywność. Dzieci miały również okazję zapoznać się ze sztuką japońskiej artystki Yayoi Kusamy. Słynne groszki Kusamy, które podbiły świat pop-artu, zainspirowały dzieci do wykonania kolorowych grzybów nawiązujących do jesieni, choć znacznie różniących się od tych, które znamy – były pełne barw i fantazji.
M.Gawlik

Wyniki szkolnego konkursu „Ulotka dla seniora”

ulotkadlaseniora24

Wyniki szkolnego konkursu „Ulotka dla seniora”
Z radością informujemy, że uczniowie klas 1-8 zostali zaproszeni do udziału w szkolnym konkursie na „Ulotkę dla seniora”. Na konkurs wpłynęło wiele wspaniałych prac, które były starannie i pomysłowo wykonane. Każda ulotka niosła ważne przesłanie, dotyczące bezpieczeństwa i troski o starsze pokolenie. Wasze zaangażowanie i kreatywność były imponujące! Jednak jak to bywa w konkursach, musimy wybrać te najlepsze prace.
Tym razem nagrody trafią do:
I miejsce: Igor Wrona (klasa IIIb), Milan Sroczyński (klasa IIIb) Szymon Okipny (klasa VIIa), Hanna Zawiślak (klasa VIa), Maksymilian Bączek (klasa IVa), Nadia Sroczyńska (klasa VIc).
II miejsce: Filip Bączek (klasa I a), Zofia Ciećko (klasa VIIa),Wiktor Górowski (klasa 3b).
III miejsce: Aleksandra Ostręga (klasa Vc), Jakub Drąg (klasa VIc), Joanna Moździerz (klasa III b), Zuzanna Drąg (klasa 1a).
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom, a wszystkim pozostałym uczestnikom dziękujemy za udział i życzymy powodzenia w kolejnych konkursach, na które już teraz serdecznie zapraszamy. Pamiętajcie, że samo zmierzenie się z tematem bezpieczeństwa i troski o seniorów to już wielka wygrana. Dbamy o bezpieczeństwo na co dzień, a wasze prace są tego pięknym dowodem.
Raz jeszcze gratulujemy i dziękujemy za wasze zaangażowanie!
Zespół ds bezpieczeństwa SP nr 2 im. M. Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej

Powiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej w indywidualnej lidze lekkoatletycznej

igrzyska

2 października na Stadionie Miejskim w Dąbrowie Tarnowskiej odbyły się powiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej w indywidualnej lidze lekkoatletycznej. Bardzo dobrze prezentowali się w nich zawodnicy naszej szkoły!
I m w pchnięciu kulą zdobyła Emilia Celak z kl. 8b
I m w rzucie oszczepem zdobyła Maja Cielczyk z kl. 8c
I m w biegu na 1000m zdobył Marcel Motyka z kl. 8b
I m w pchnięciu kulą zdobył Szymon Bil z kl. 7a
I m w rzucie oszczepem zdobył Wiktor Urbańczyk z kl. 8a
II m w biegu na 300m zdobyła Magdalena Łabno z kl. 7a
II m w skoku w dal zdobyła Gabriela Czupryna z kl. 7a
II m w biegu na 600m zdobyła Maja Bartoń z kl. 7a
II m w sztafecie 4x100m zdobyli chłopcy w składzie: Sak Miłosz, Kowal Tymon, Żurawski Paweł, Bil Szymon
III m w skoku w dal zdobyła Izabela Żurek z kl. 7a
III m w biegu na 600m zdobyła Weronika Bańbor z kl. 7b
III m w rzucie oszczepem zdobył Jonasz Głowacz z kl. 8b
III m w biegu na 100m zdobył Tymon Kowal z kl. 8b
Gratulujemy i życzmy powodzenia na zawodach wojewódzkich w Tarnowie 18 października 2024 r.

Happening „O bezpieczeństwo dbaj! Odblaski zakładaj!”

henneing2024

3 października na terenie gminy Dąbrowa Tarnowska odbył się wyjątkowy happening pod hasłem „O bezpieczeństwo dbaj! Odblaski zakładaj!”. Organizatorem wydarzenia była Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej, która realizuje działania w ramach ogólnopolskiego konkursu „Odblaskowa Szkoła”. Celem akcji jest podniesienie świadomości na temat bezpiecznego poruszania się po drogach i promowanie noszenia odblasków, zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych.
Wydarzenie rozpoczęło się na placu przed szkołą, gdzie zebrali się uczniowie, nauczyciele oraz przedstawiciele lokalnych władz i służb. W przemarszu ulicami miasta uczestnikom towarzyszył Kubuś Puchatek – maskotka i ambasador kampanii „Odblaskowa Szkoła”. Postać Kubusia Puchatka, która jest bliska dzieciom, dodała wydarzeniu niepowtarzalnego charakteru, a jego obecność przyciągnęła uwagę zarówno najmłodszych, jak i dorosłych mieszkańców. Maskotka w sposób symboliczny podkreślała znaczenie dbałości o bezpieczeństwo na drogach i konieczność noszenia odblasków, aby być widocznym dla kierowców, szczególnie w okresie jesienno-zimowym.
Uczniowie wyruszyli z transparentami i hasłami promującymi bezpieczeństwo w stronę Urzędu Gminy, gdzie odbyła się krótka prezentacja mająca na celu zwrócenie uwagi mieszkańców na problem niskiej widoczności pieszych po zmroku. Przemarsz odbywał się głównymi ulicami miasta, co pozwoliło na szeroką promocję akcji wśród lokalnej społeczności. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem skandowały hasła: „Bądź widoczny – noś odblaski!”, „Odblaski ratują życie!” oraz „Dbaj o swoje bezpieczeństwo!”, co przyciągało uwagę przechodniów i kierowców.
Organizacją i przebiegiem wydarzenia zajmowały się nauczycielki Małgorzata Gawlik, Renata Klimek, Justyna Wajda oraz Małgorzata Panek-Sojka, które koordynowały wszystkie działania związane z happenigniem.
Podczas postoju przed Urzędem Gminy, uczestnicy happeningu spotkali się z przedstawicielami władz lokalnych. W imieniu społeczności szkolnej, podziękowania za wsparcie i współpracę złożone zostały na ręce Zastępcy Burmistrza, Stanisława Ryczka, który od lat aktywnie wspiera wszelkie działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa w naszej gminie. Zastępca Burmistrza wyraził swoje uznanie dla szkoły za zaangażowanie w organizację wydarzenia i podkreślił, że takie inicjatywy są kluczowe dla budowania świadomości wśród mieszkańców na temat bezpiecznego poruszania się po drogach.
W imieniu szkoły, podziękowania na ręce władz gminy złożyła dyrektor Anna Fido, która również podkreśliła, jak ważna jest współpraca szkoły z lokalnymi instytucjami i służbami w kontekście edukacji na temat bezpieczeństwa. Szkoła otrzymała od gminy promocyjne gadżety odblaskowe, które posłużą do dalszej promocji działań związanych z bezpieczeństwem na drogach.
Happening „O bezpieczeństwo dbaj! Odblaski zakładaj!” jest doskonałym przykładem wspólnego działania szkoły, władz gminnych oraz policji na rzecz bezpieczeństwa lokalnej społeczności. Uczniowie nie tylko uczestniczyli w edukacyjnej akcji, ale też przyczynili się do jej szerokiej promocji. Dzięki takim inicjatywom, jak udział w konkursie „Odblaskowa Szkoła”, szkoła staje się ambasadorem bezpieczeństwa na drodze, a działania edukacyjne przynoszą realne korzyści dla wszystkich mieszkańców.
Wierzymy, że promowanie noszenia odblasków nie tylko wśród dzieci, ale także wśród dorosłych, wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na naszych drogach, a współpraca szkoły, gminy i lokalnych instytucji przyczyni się do budowania większej świadomości o zagrożeniach, jakie niosą ze sobą nieostrożne zachowania na drodze.
Małgorzata Gawlik, Renata Klimek, Justyna Wajda, Małgorzata Panek-Sojka, Kamil Banaś

Spotkanie z podróżnikiem

podroznik24We wtorek, 1 października przedstawiciel grupy Trzask swoimi opowieściami przeniósł nas na południową część Półwyspu Koreańskiego. Ciekawe historie, wzbogacone zdjęciami i filmami, dały namiastkę informacji o Korei Południowej, jej kuchni, szkolnictwie i codziennym życiu mieszkańców.

Galeria

Wycieczka do Wiślicy

wislica

W poniedziałek klasa 6c i 7c wraz z wychowawcami i panią z biblioteki w towarzystwie przedstawicieli Bractwa Rycerskiego Pocztu Bagiennych z Wojciechem Maniakiem na czele, którzy odtwarzają pierwszych właścicieli okolic dzisiejszej Dąbrowy odbyli wycieczkę historyczną do grodu w Wiślicy. Była to świetna okazja do przypomnienia, że Wiślica już tysiąc lat temu stanowiła jeden z najważniejszych ośrodków politycznych na południu Polski, co więcej, przed chrztem Mieszka, była ważniejsza i bardziej znana w świecie niż sam Kraków. Uważa się, że była wtedy stolicą państwa plemiennego Wiślan. Bardzo ważnym miastem dla samej Polski jako wręcz miasto królewskie była do końca rządów dynastii piastowskiej. Miedzy innymi rezydował tam sam Długosz, a legendy mówią, że w miejscowej bazylice stoi figura Matki Bożej, u której o zjednoczenie rozbitej na dzielnice Polski modlił się sam Władysław Łokietek, kiedy chwilowo ukrywał się przed Przemyślidami czeskimi rządzącymi jako królowie Polski. Wszystko to mogli poczuć i zobaczyć nasi uczniowie. Muzeum wiślickie ( podziemne!!!) należy do najnowocześniejszych w Europie i tam można podziwiać płytę gipsową ( tak zwaną płytę orantów) z wizerunkami najważniejszych władców z okresu rozbicia dzielnicowego z XII w. – Henryka Sandomierskiego z żoną i dziećmi. Dla samej naszej ziemi jest to o tyle ważne, że pierwsze znane nam nadania ziem z naszych okolic na rzecz rycerza Świętosława ( Dąbrowy jako miejscowości jeszcze nie było) zostało opatrzone pieczęcią księcia Bolesława Wstydliwego, którego wizerunek ojca – Kazimierza jako dziecka - znajduje się w Wiślicy.
Pobyt w muzeum zaczął się od warsztatów archeologicznych, podczas których dzieci po poznaniu historii wytwarzania biżuterii, mogli spróbować swoich sił sami w wykonywaniu ozdób z koralików i innych akcesoriów.
Wyjazd był możliwy w ramach realizacji projektu zainicjowanego przez Wojtka Maniaka i jego kompanię, a jego pierwszy etap miał miejsce podczas lipcowego turnieju rycerskiego organizowanego przez Poczet Bagiennych pod słynną już w Polsce Wieżycą znajdującą się niedaleko Dąbrowy.
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.