^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Świąteczne pierniczki uczniów z klasy 1a, 2a, i 2b.

pierniki2024

Uczniowie "Kopernika" z klasy 1a , 2 a i 2 b dekorowali świąteczne pierniczki. Piękny, korzenny zapach piernika, jest jednym z zapachów kojarzących się ze zbliżającymi Świętami Bożego Narodzenia. W tym tygodniu mieliśmy okazję poczuć namiastkęświątecznej atmosfery. Uczniowie klasy 1 a, 2 a i 2 b, mogli z powodzeniem rozwijać swoje cukiernicze zdolności, ozdabiając kolorowym lukrem i cukrowymi posypkami piękne i pachnące, domowe pierniczki.Wszyscy z ogromnym entuzjazmem i zaangażowaniem wykonali zadanie. Efekt wizualny robi wrażenie! Walory smakowe będziemy mieli okazję docenić podczas klasowych spotkań wigilijnych.

Galeria

Świąteczne pierniki klasy 3a

pierniki3BTradycyjnie, jak co roku klasa 3a zabrała się za dekorowanie pierników. Smaczne pierniczki były ozdabiane lukrem oraz różnymi kolorowymi posypkami. Pomysłów i radości było mnóstwo. Unoszący się w sali korzenny zapach i dźwięki polskich kolęd wprawiły wszystkich w świąteczny nastrój.

Galeria

Świąteczna działalność wolontariuszy

koledowanieOleśnica

20 grudnia przedstawiciele Szkolnego Koła Wolontariatu pod opieką p. Kamila Banasia i p. Dariusza Chrabąszcza odwiedzili podopiecznych hospicjum, Dziennego Domu Seniora "Senior+", Warsztatów Terapii Zajęciowej i Środowiskowego Domu Samopomocy w Oleśnicy, aby złożyć świąteczne życzenia i wspólnie pokolędować przy akompaniamencie akordeonu.
Było dużo radości i wzruszeń.

Projekt Ogólnopolski „Europa i ja” - spotkanie z włoskimi liczebnikami.

wloskieliczebnikiŚwietliki, pełni entuzjazmu i zaangażowania, kolejny raz odniosły sukces w realizacji zadań z projektu „Europa i ja”. Tym razem skoncentrowały się na poznawaniu liczebników od 0 do 10 w języku włoskim. Poprzez aktywne uczestnictwo w zajęciach, powtarzały za nauczycielem każdy liczebnik, zdobywając pewność w ich wymowie. Następnym etapem było wyzwanie polegające na zgadywaniu liczb po włosku. Nauczyciel podawał numer, a zadaniem uczniów było prawidłowe odgadnięcie, co stanowiło znakomitą okazję do praktycznego zastosowania nowo nabytych umiejętności. W celu utrwalenia liczebników świetliki wcieliły się w rolę detektywów podczas zabawy w „zgadywanie”. Karty z liczbami były odwrócone, a uczniowie losowali jedną z liczb, wymawiając ją potem po włosku. Pozostali uczniowie pełni zapału zgadywali, jaką liczbę przedstawia dana karta. Na zakończenie, uczniowie wykonali kreatywną kartę pracy, na której musieli połączyć kropki w odpowiednim porządku liczbowym. Nie tylko używali cyfr, ale również korzystali z nazw włoskich, co sprawiło, że projekt był nie tylko edukacyjny, ale także przyjemny i atrakcyjny. Warto zauważyć, że projekt „Europa i ja” doskonale wpisuje się w podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024: „kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa kulturowego Europy...”, które znalazły swoje praktyczne odzwierciedlenie w dynamicznych i interaktywnych zajęciach świetlików kształtując nie tylko umiejętności językowe, ale także budując świadomość europejskiego dziedzictwa kulturowego.

Nauczyciele świetlicy

Szkolny Mistrz Ortografii

mistrzortografii11 grudnia 2023 r. odbył się dla uczniów klas 7-8 konkurs o tytuł Szkolnego Mistrza Ortografii. W dniu dzisiejszym Pani Dyrektor wręczyła zwycięzcom dyplomy i nagrody - I miejsce ex aequo zajęli: Daniela Bogacz z kl. 7c oraz Tymoteusz Piekielniak z kl. 8a; II miejsce zdobyła Hania Budzyń z kl. 7c, III miejsce - Emily Dziura z kl. 8b. Serdecznie gratulujemy!

Galeria

Udział naszych uczniów w Powiatowym TURNIEJU HISTORYCZNYCH GIER PLANSZOWYCH w Tarnowie

POWIATOWYTURNIEJgier

W ubiegły piątek 15 grudnia 2023 r. troje uczniów naszej szkoły: Karol Łużecki z 8b, Igor Bociek z 7c oraz Aleksander Bator z 5c wzięło udział w turnieju gier historycznych, który odbył się w Zespole Szkół Technicznych w Tarnowie – Mościcach. Współorganizatorem przedsięwzięcia była Fundacja im. Ignacego Mościckiego. Całość odbyła się pod honorowym patronatem Wicemarszałka Województwa Małopolskiego oraz Dyrektora Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Krakowie. Nasza drużyna ze względu na wiedzę historyczną oraz doświadczenie z grami planszowymi otrzymała pozwolenie na udział w kategorii gier strategicznych zarezerwowanej dla szkół średnich.
Turniej by rozegrany w dwóch kategoriach:- kategoria I: dla szkół podstawowych - uczniowie w wieku od 10 - 15 lat rozgrywali partie w grę dla młodszych „Znaj Znak” - drużyny po dwóch graczy) , - kategoria II: dla uczniów szkół ponadpodstawowych w wieku 14 - 20 lat. Tutaj rozgrywki odbyły się w serię kompaktowych gier strategicznych pod wspólnym szyldem „Gwiaździsta Eskadra”: 303 – o obronie Londynu przed Luftwaffe, 111 – o ataku Niemców na Warszawę w 1939 r. i 7 – dotycząca wojny Polski z bolszewikami w 1920 i obrony Lwowa. Wszystkie gry zostały wydane przez Instytut Pamięci Narodowej. Każdy z członków drużyny wybierał jedną grę i potem walczył o zwycięstwa w serii pojedynków z kolejnymi graczami. Za zwycięstwo były przyznawane 3 pkt, za remisy w zależności od stopnia gry – 2p, za przegrane – 0. Na końcu komisja zliczała wszystkie punkty każdej drużyny i zostali wyłonieni zwycięzcy.
Nasza reprezentacja walczyła niezwykle dzielnie pod dużą presją ze starszymi zawodnikami w sumie przez kilka godzin z przerwami między meczami i niewielką różnicą punktów uzyskała 4 pozycję na kilkanaście drużyn! Każdy z zawodników wrócił z atrakcyjnymi nagrodami, a szkoła otrzymała grę planszową 303 oraz pakiet książek historycznych z IPN!
Musimy zaznaczyć, że poziom naszych chłopaków dostrzegli organizatorzy turnieju i podczas rozdania nagród podkreślili, iż była to jedyna reprezentacja ze szkół podstawowych w kategorii gier strategicznych i chłopaki dostali szczególne gratulacje od Wicemarszałka Województwa Małopolskiego p. Józefa Gawrona i dyrektora ZST p. Krzysztofa Kołacińskiego.
Wróciliśmy bardzo zadowoleni i nie możemy doczekać się kolejnej edycji turnieju!

Nasza szkoła triumfuje w konkursie „Odblaskowa Szkoła”

nAGRODAoDBLASKOWA

Od września do października br. nasza społeczność szkolna, razem z nauczycielami, rodzicami i lokalnymi władzami, aktywnie uczestniczyła w konkursie „Odblaskowa Szkoła”. To wyjątkowe wydarzenie, mające na celu promowanie bezpieczeństwa uczniów w ruchu drogowym poprzez inicjatywy edukacyjne i społeczne.
W ramach konkursu podejmowaliśmy różnorodne działania, takie jak konkursy, prelekcje, spotkania oraz inicjatywy skierowane także do seniorów. Wspólnie z Burmistrzem Gminy p. Krzysztofem Kaczmarskim, Starostą Powiatu Dąbrowskiego p. Lesławem Wieczorkiem oraz wieloma instytucjami promującymi bezpieczeństwo na drodze, angażowaliśmy się w realizację celów akcji.
Celem konkursu było:
Zwiększenie aktywności dyrektorów szkół podstawowych, lokalnych władz samorządowych i rodziców w zakresie promowania zasad bezpiecznego poruszania się w ruchu ulicznym.
Wyposażenie uczniów w elementy odblaskowe, podkreślając, że szkoła nie tylko uczy, ale także dba o bezpieczeństwo podopiecznych, zwłaszcza w drodze do i ze szkoły.
Zwrócenie uwagi pedagogów, rodziców i opiekunów na konieczność korzystania przez pieszych z elementów odblaskowych oraz promowanie inicjatyw ograniczających zagrożenia w ruchu drogowym.
Mamy ogromną przyjemność ogłosić, że nasza szkoła odniosła wyjątkowy sukces w konkursie. Zgodnie z ostatecznymi wynikami, ogłoszonymi 11 grudnia przez Wydział Ruchu Drogowego KWP w Krakowie, zajęliśmy 4. miejsce w województwie małopolskim, 1. miejsce w gminie Dąbrowa Tarnowska oraz 1. miejsce w powiecie dąbrowskim, zdobywając imponującą liczbę 1520 punktów.
Te wybitne wyniki nie byłyby możliwe bez zaangażowania całej społeczności szkolnej, wsparcia lokalnych władz i partnerów. Warto podkreślić, że nasza szkoła od 13 lat nieprzerwanie zdobywa tytuł Najlepszej Szkoły w Powiecie, co stanowi niezwykłe osiągnięcie i świadczy o naszym stałym zaangażowaniu w promocję bezpieczeństwa na drodze.
Wkrótce odbędzie się wielka gala finałowa, na której zostaną wręczone oficjalne nagrody. To wyjątkowe wydarzenie będzie okazją do uhonorowania naszych osiągnięć i podkreślenia roli naszej szkoły w edukacji społeczności lokalnej na rzecz bezpieczeństwa drogowego.
Dziękujemy wszystkim zaangażowanym, którzy przyczynili się do tego wielkiego sukcesu. Razem tworzymy społeczność świadomą i odpowiedzialną, dbającą o bezpieczeństwo naszych dzieci.
Małgorzata Gawlik, Renata Klimek

„Pieskie życie zmieniamy na dobre”

RADIO

W dniu 15 grudnia 2023 roku gościliśmy w naszej szkole dziennikarzy Radio Kraków w ramach prowadzonej przez nich małopolskiej akcji „Pieskie życie zmieniamy na dobre” pod patronatem ekoMałopolski oraz Marszałka Województwa Małopolskiego pana Józefa Gawrona.
W audycji wzięli udział zaproszeni goście: Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Józef Gawron; Burmistrz Gminy Dąbrowa Tarnowska Krzysztof Kaczmarski, pani Teresa Warecka, prowadząca dom tymczasowy dla zwierząt, Kierownik Referatu Środowiska i Gospodarki Komunalnej w Gminie Dąbrowa Tarnowska pani Krystyna Świętek. Gości powitała pani Anna Fido Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej oraz uczniowie naszej szkoły.
Dziennikarze Radio Kraków, na potrzeby audycji „Klinika Zdrowego Chomika” przeprowadzili wywiady z zaproszonymi gośćmi oraz uczniami, na temat niesionej pomocy psom i kotom.
Uczniowie naszej szkoły wraz opiekunami od wielu lat aktywnie angażują się w pomoc zwierzętom: kotom, psom, jeżom, ptakom, zwłaszcza w okresie zimowym. Dzięki swojej pomysłowości organizują ciekawe akcje: np. „Puszka dla głodnego brzuszka”, „Charytatywna Zumba”, zbiórka karmy i kocyków, zawieszanie karmników, budek lęgowych, instalowanie domków dla jeży.
16 grudnia przedstawiciele społeczności szkolnej wraz opiekunami gościli w rozgłośni Radio Kraków, gdzie wzięli udział w audycji „Klinika zdrowego chomika”, w której opowiedzieli o podejmowanych w szkole działaniach na rzecz poprawy losu zwierząt. Zapewnili słuchaczy, iż uczniowie dąbrowskiej dwójki w dalszym ciągu będą aktywnie angażować się we wszelkie akcje pomocy zwierzętom.
Bernadeta Pikul, Małgorzata Gawlik,
Renata Klimek, Lucyna Wróbel

Mali Kucharze z Klas I Doskonalą Umiejętności na „Gotuj z Pasją”

gotujKL.1

W ramach zajęć w Szkolnym Kółku Kulinarnym „Gotuj z Pasją”, nasi uczniowie nie tylko rozwijają swoje umiejętności kulinarne, ale również dzielą się swoim smakiem i pasją z innymi. Efektem ich wysiłku były absolutnie przepyszne gofry, które rozpływały się w ustach, wzbudzając zachwyt wszystkich obecnych na spotkaniu.
Gofry, znane i lubiane na całym świecie, to doskonałe połączenie chrupiącej konsystencji z delikatnym wnętrzem, a nasi mali kucharze z klas I doskonale opanowali tę sztukę kulinarnej magii.
Gofry, choć mają swoje korzenie w kuchni belgijskiej, zdobyły serca smakoszy na całym globie. Nasze małe kulinarne geniusze nie tylko zastosowały klasyczne receptury, ale także wprowadziły swoje unikalne smaki i dodatki, sprawiając, że ich wersja gofrów stała się prawdziwie wyjątkowa.
Bo któż nie lubi gofrów? To pyszne doświadczenie kulinarne, które łączy smak, zabawę i naukę w jedno!

Gra planszowa „Almanach Kopernika” zaprojektowana przez nauczycieli, rodziców i uczniów w ramach programu ALE KOSMOS ukończona!

aleKOSMOS

W związku z pracami nad realizacją projektu ALE KOSMOS! i związanego z nim przedsięwzięcia z zaprojektowaniem i wykonaniem prototypu gry planszowej o Mikołaju Koperniku – naszym patronie przedstawiamy produkt finalny: pełnoprawny prototyp nowoczesnej gry planszowej o wdzięcznym tytule: „Almanach Kopernika”. Całość opracował i nadzorował zespół: jeden z rodziców naszych uczniów –p. Łukasz Bociek oraz opiekunowie Szkolnego Klubu Gier Planszowych: p. Sławomir Bator i p. Konrad Wajda. Autorem grafik wykonanych w technice komputerowej jest p. Dominika Kądzielawa z Poznania, która jest absolwentką Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz. Elementy 3D wykorzystane w grze to efekt działań w ramach Laboratoriów Przyszłości. Pomysłodawcą stworzenia gry planszowej w ramach projektu była p. Monika Guzik-Skirzyńska. W realizacji projektu wspierali twórców swoimi pomysłami i nierzadko celnymi uwagami pierwsi testerzy: Aleksander Bator z 5c i Igor Bociek z 7c.
Przypominamy, że mechanicznie gra oparta została o system znanej w środowisku planszowym grze przygodowej pod tytułem Talizman wydanej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku jako Magia i Miecz przez wydawnictwo Sfera, a w okresie renesansu gier planszowych w XXI w., jaki obecnie przeżywamy, na oryginalnej licencji przez wydawnictwo Galakta.
Sama plansza to szesnastowieczna Polska podzielona na trzy duże okręgi z wieloma polami do poruszania się postaciami z Fromborkiem w centrum – jako siedzibą głównych badań Kopernika. Przedstawia między innymi kluczowe miasta w życiu astronoma i inne ciekawe tajemnicze lokacje. Zadaniem graczy jest dotarcie do Fromborka, pokonanie ostatecznych trudności i ułożenie Układu Słonecznego zgodnie z teorią heliocentryczną.
Rozgrywka przewidziana jest na około dwie godziny i oparta jest o gospodarowanie rzutami kości dziesięcio i sześciościennych oraz na dociągu kart przygód, na których znajdują się wydarzenia wpływające na graczy, przedmioty ułatwiające działania w grze, nieznajomi, przyjaciele, a nawet wrogowie, których będzie trzeba pokonać, aby kontynuować zabawę.
Podczas gry będzie się zdobywać punkty siły ( potrzebne do walki np. z dzikimi zwierzętami napotkanymi po drodze podczas dociągu kart przygód) Inteligencji, żetony wiedzy, zbierać się będzie strony rękopisów mistrza Mikołaja i ustawiać odpowiedniki swoich postaci na torze prestiżu badacza - aż do osiągnięcia poziomu pozwalającego na spotkanie z samym mistrzem, aby pomóc mu ukończyć jego wielkie dzieło. Projekt ciągle wymaga jeszcze wielu testów, jednak już możemy zakomunikować, że jako prototyp gra jest w pełni gotowa do rozgrywek! Już dzisiaj zapraszamy chętnych do wypróbowania gry podczas spotkań w naszej „Graciarni” po Nowym Roku.
W załącznikach prezentacja fotograficzna elementów gry wraz z planetami układu słonecznego oraz instrukcja, w której zawarte zostały zasady gry. 
Autorzy gry:
- pomysł, merytoryka, zasady, złożenie, projekt planszy, wykonanie techniczne: Łukasz Bociek, Sławomir Bator
- elementy graficzne na planszy, projekty i wykonanie graficzne postaci: Dominika Kądzielawa
- projekt elementów 3D: Konrad Wajda

Projekt „Europa i Ja” – słownik obrazkowy

EUROPAiJA

Świetliki realizując projekt „Europa i Ja” odkryli uroki i tajniki języka włoskiego. Ich kreatywność i zaangażowanie zaowocowały stworzeniem wyjątkowego obrazkowego słownika włoskiego, który nie tylko rozwijał umiejętności językowe, ale również wzbogacił doświadczenie kulturowe uczestników.
Cieszymy się, że uczniowie nie tylko poznali podstawy języka włoskiego, ale również zbudowali wspólnie obrazkowy słownik, który będzie nieustannie rozwijany. W trakcie projektu uczniowie zdobywali umiejętności komunikacji w języku włoskim. Poznali zwroty grzecznościowe, takie jak "Ciao" (cześć) czy "Come stai?" (jak się masz?), oraz pytania typu "Cosa ti piace?" (co lubisz?). Z każdym dniem ich słownictwo w języku włoskim stawało się coraz bogatsze.
Nasz obrazkowy słownik to rezultat twórczej pracy uczniów. Każdy mógł przynieść własny obrazek, aby wzbogacić słownik o nowe słowa i zwroty. Nauczyciele, z pełnym zaangażowaniem, starali się podpisać każdy przyniesiony obrazek, tworząc tym samym wyjątkowy zbiór słownictwa w języku włoskim, który przenosi naszą szkołę do serca europejskiej kultury.
Projekt „Europa i Ja” to nie tylko jednorazowe przedsięwzięcie. Nasz obrazkowy słownik będzie w kolejnych dniach systematycznie powiększany o nowe słowa i zwroty. Każdy uczestnik projektu ma możliwość wniesienia własnego wkładu, co sprawia, że nasza kolekcja staje się coraz bardziej różnorodna i pełna życia.
Nauczyciele świetlicy
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.