^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Szkolny turniej historycznych gier planszowych - „Kurierzy”

W piątek na czwartej lekcji w Szkolnym Klubie Gier Planszowych GRAciarni zebrali się wszyscy chętni do udziału w rozgrywkach w historyczną grę „Kurierzy” sygnowaną przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Przeciwnicy byli dobierani na drodze losowania W grze cielamy się w rolę emisariuszy Armii Krajowej, którzy z narażeniem życia roznoszą meldunki w okupowanej przez nazistowskie Niemcy Europie.
„Kurierzy” to gra planszowa dla 2-4 uczestników w wieku od 10 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 45 minut. W trakcie zabawy wcielamy się w patriotów, takich wielkich jak Jan Nowak-Jeziorański czy Jan Karski, a to tylko ci najbardziej znani, bo wybitnych osobistości jest tutaj więcej jak zwykle w tego rodzaju grze poza interesującym produktem rozrywkowym, otrzymujemy również znakomitą warstwę edukacyjną, a to istotne, żeby dzieci i młodzież poznawały historię i rozwijały w sobie patriotyzm. Gra ze względu na tematykę świetnie komponuje się z tegoroczną akcją Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła pamięta” polegającej na zorganizowaniu w swoich przedszkolach, szkołach, placówkach działań upamiętniających ważne postaci oraz wydarzenia. #SzkołaPamięta
Każdy gracz otrzymuje pionek i kartę z sylwetką (i umiejętnością specjalną) kuriera, który swą misję rozpoczyna w Warszawie. Ponadto losujemy jedną z kart „Mylny trop” (przemieszczenie pionka wroga na sąsiednie pole) lub „Most” (przeskoczenie gestapowca lub kuriera), a do tego kompletujemy rękę 5 kart „kontaktów”.
W trakcie tury grający uzupełniali wachlarz z własnego stosu dobierania lub przemieszczali emisariuszy, ewentualnie pionki wroga poprzez aktywowanie kart z ręki – odkładanych na własny stos kart odrzucanych. Granice omijamy drogą lądową, wodną lub poprzez „most powietrzny” – tylko nad lądem. Meldunki wozimy pomiędzy Warszawą, Budapesztem, Sztokholmem, Londynem, Gibraltarem – są to miasta docelowe, czyli lokacje dla nas bezpieczne, do których wstępu nie mają gestapowcy, a wszystko na pięknie wydanej w stylistyce z czasów wojny mapie gry. Po dostarczeniu odpowiedniej liczby meldunków następuje zakończenie gry, w przypadku remisu punktowego, liczymy ilość krążków. Gra dostarcza naprawdę bardzo dużo emocji, choć wcześniej, podczas przygotowań i spotkań w GRAciarni wymagała opanowania dość rozbudowanych zasad.

W rozgrywkach udział brali: Artur Zych z klasy V d, Łukasz Pasternak z Vd, Michał Zych z VIII a, Jakub Nadolski z VIIIa, Szymon Dojka z VIII a, Kacper Grzech z VIII a. Ostatecznie po kilku rozgrywkach zwyciężył Kacper Grzech i mógł zabrać do domu egzemplarz Kurierów jako nagrodę. Drugie finałowe miejsce uzyskał Michał Zych i wygrał historyczną grę strategiczną planszową wydaną przez IPN „Alarm dla Warszawy” symulującą obronę stolicy podczas nalotów niemieckich z września 1945 r. Gratulujemy!!
Turniej jest jednym z działań w ramach historycznego projektu edukacyjnego, który ruszył w roku szkolnym 2018/2019 w dąbrowskiej Dwójce za pośrednictwem Stowarzyszenia Akademia Szans i jest realizowany pod hasłem Pamiętamy. Projekt jest częścią ogólnopolskiego Programu Wieloletniego Dotacyjnego Niepodległa na lata 2017 – 2022.

Galeria

S.Bator

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.